Etikettövrigt
Läst 733 ggr
shigne
2012-01-25, 08:08

Pratbubbla 25 januari

Gomorron!

Mörkt ute, -13 grader.

Gjort eld i pannan, druckit mitt kaffe och ska sitta här en stund och surfa runt lite innan de övriga i huset vaknar till.

4:e dagen som rökfri….om ni visste vilken lättnad som finns inom mig. Jag är så stolt över mig själv - faktiskt så har jag nog tvivlat på att klara det här.

Knäpp man är - varför inte lita på mig själv?

Har även gjort en kontinuerlig överföring från mitt bankkonto till ett sparkonto, där jag för över pengar varje månad för att kunna köpa ett par ordentliga löparpjucks när det blir barmark Förvånad

Vet ni…jag är nog på väg till ett sånt liv som jag i hela mitt liv längtat efter! Men jag undrar…är jag för gammal redan för att få det?

Nix, kära vänner - det är aldrig försent!

Ha en fin dag alla! kramar i kollosalformat

MaMaMade
2012-01-25, 08:21

Morrn!

Fortfarande låg efter gårdagens mail o insikten om att de snart kommer hem…med allt vad det innebär ifråga om att lägga sig i, komma på besök = ruckar på min o min dams rutiner samt innebär en del extrajobb för mig… Tänk att vissa människor har en sådan makt över ens humör!!!

Fryser, är trött o vill ha tillbaka min familj! Jag är jämt trött, Guben är jämt trött (o somnar så snart han sätter sig ner), töserna är jämt trötta…jag vill att vi ska vara pigga, hinna dona här hemma *och* göra ngt roligt tillsammans varje helg. Vi är aldrig i fas med varandra som det är nu…alltid ngn som är grinig. Töserna har svårt att komma till ro på kvällarna när vi kommer hem o äter så sent = hemska mornar. Men idag gick det bra, bara jag som var trött idag, tack o lov för det!

Orkar inte med folk, de flesta iaf…i mitt nästa liv ska jag bli exentrisk eremit ute i skogen! Flört Nu tänker jag maila jobbet, ordna ett arbetsplatsmöte *innan* svärdottern kommer hem från utlandet, be att få ledighetsansökan (för sportlovet + juniresan till Dalarna) o har jag tur kommer min arbetsledare ihåg att jag inte fått min julklapp än!

Ha en fin dag allahopa! Kyss

Elpida
2012-01-25, 08:43

God morgon!

Här är det -4, alldeles lagom kallt och alldeles lagom med snö. Det är riktigt härligt ute just nu!

Tänk, jag tyckte jag läste något om att Shigne trodde att hon kanske var för gammal för att ändra sin livsstil….jag måste läst fel. Man är ALDRIG för gammal för att ändraFlörtGlad. Jag tycker du är superduktig Shigne och jag tycker du ska ställa dig framför spegeln varje morgon och tala om för dig själv hur otroligt duktig, fantastisk du är som är en rökfri kvinna!Kyss

Mama, fy tusan vad det är jobbigt när man blir så påverkad av andra människor. En dag i taget gumman, ingen mening med att ta ut massa jobb i förskott.Kyss

Ska plugga in hörlurarna till iphonen nu på förmiddagen medan jag jobbar. Har lite uppvärmning till zumban som jag inte är helt överens med än.

Ha det bäst denna lillördag!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tuva-Lena
2012-01-25, 10:10

Go'morron shigne och ni andra!

Säger detsamma, vilka dumheter shigne - för gammal? Du har väl inte passerat det magiska mittstrecket än vad jag kan förstå, och så länge man känner att man orkar och har viljan, så go for it girl! Joggar gör jag än trots att jag passerat mittstrecket med råge! Och "tanterna" får säga vad dom vill! "Cause, this is my life my friend.." Tänker på den unga tjejen som sjöng den där låten på Melodifestivalen - en låt som jag verkligen gillade!Kyss Söt som en docka var hon också.

Näe, nu Mamsen är det dags att draaaa i handbromsen! Att töserna är griniga, kan bero på att dom känner av föräldrarnas stress också.. Dom har nog samma längtan, att få vara tillsammans med er. Usch vilken situation. Skall skicka en länk till dig där du kanhända kan få hjälp.. puss o kram på dig! Kyss

Du har bra simultanförmåga du Pidan, plugga in musik (med steg antar jag)samtidigt som du jobbar! Fast kanske gör muiken att jobbet flyter bättre .? Inte alls ovanligt. Jag hade alltid musik på när jag läste läxorna minns jag. När jag läste i U-sala och spelade in alla föreläsningar, så vann jag mycket tid genom att spela upp föreläsningen medan jag tog en eftermiddagslur. Då fanns det liksom redan i hjärnan när jag skulle börja plugga på kvällen..ObestämdMotion motion, nu drar jag på mig graninge, snorhala är dom men varma, och drar till skogs.

Ha en fin dag allihop!

*SMACK*

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
szirius
2012-01-25, 14:08

God em , har haft chef + kollega här på fika från Sverige - fick mkt beröm för hus och kaffebröd och även beröm från eleverna att de tycker det är sååå roligt när jag hoppar in och jobbar. Kul att höraGlad! Ska utöka min vikarietjänst till ytterligare en skola, det har varit på tapeten men idag blev det klart iom detta möte. OCH fick mail igår om att hoppa in på min "gamla skola" i huvudstaden på onsdag, då en lärare är borta. Jag kommer komma hem 23 på kvällen pga få bussar hem, men det är det värt, för att jobba för timlön är det dubbla betaltTungan ute.Många bäckar små…man får pyssla och dona.

Sighne, heja, heja! Så duktig du är - och jag säger som de andra, det är ju ALDRIG för sentGlad

Mamsen, det är ju det där med att vara en familj, inte lätt att vara synkade, känner igen det där…. Men det är tur att man har varandra ändåKyss.Hoppas att du kan hitta lite stunder bland pärlorna och förodling inför vårenGlad

Pidan, skulle gärna prova ett pass hos dig! Är säker på att de är jätteroliga.

Elpida
2012-01-25, 15:47

#4 Tänk dig mig, dig och Lotta på ett dansgolv. Alla skulle bli "Zumbifierade" hahahaha. Jag skulle däremot behöva gå på lite magdans för dig, det finns ju både Bollywood och magdans i ZumbanGlad

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
abbis
2012-01-25, 18:45

Usch…jag får så dpåligt samvete när jag hör hur duktiga ni är på att röra er..Jag är en riktig soffpotatis..har dessutom gått upp en storlek på semestern…Obestämd..Vem fasen är sugen på promenader när det är kolmörkt ute..

Sneglar surt på näringsinnehåll i allt jag äter just nu..Funderar på att köra någon lchf men där är inte sambon med på noterna(han lagar maten)

Så det blir väl nutrilettbars på dagarna och hans mat på kvällen..låter bra vaFlört..

Shigne..det där klarar du galant..vi tror på dig!!!!!

Mama..svar i låsta!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Pagan
2012-01-25, 19:09

Är det mycoplama du tänker på, Pagan? Yes maMa, så hette det. Inga vidare biverkningar på den om man säger så.

Shigne, min vardagshjältinna. Kyss Vet att du genomgår ett litet helvete och du är skitbra!! Lika svårt att sluta röka som att sluta med knark - faktiskt t.o.m jobbigare - enligt en väninna till mig som höll på med kokain och amfetamin i många år, kan tillägga att hon är ren sedan 10 år, men rökerfri…….no way!

MaMa, låter inget vidare, mycket energidränerande att grubbla på och ont i magen gör det också. Hoppas du får rätsida på den lilla manipulatören.

Hoppas ni haft en bra dag, det har jag haft.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
Toyan
2012-01-25, 19:20

God kväll.

Oj vad ni är duktiga tjejer..shigne ..du klarar detta galant, du är verkligen duktig, det är en sån lättnad att inte röka och mycket klokt att spara pengar till löpardojor.

Det låter så roligt med Zumba, undrar om jag skulle våga..hmmm..kanske bara unga tjejer där, inte 60- plussare, tror jag väntar till höstenObestämd Måste få upp konditionen under våren och sommaren.

Härliga nyheter szirius..änglarna lyssnarGlad

Ha det gott allihopaKyss

LottaO
2012-01-25, 22:48

#5 jaaa Salsa, merengue, samba, regaton, bellydance och bollywood. Och så lit stora afro-rumpor på det :-) God kväll på er. Förkylt idag! Kollade afro sittande på bänken (ska lära mig passet). Shigne - stark!! Mama - ta hand om dig!! Toyan - hos oss är åldern helt blandad 18-70 skulle jag gissa. Mest runt 50. Gonatt!

Dansa kan man alltid göra!
Upp till toppen