Annons:
Etikettövrigt
Läst 1796 ggr
yena89
1/26/12, 5:28 PM

Näringsterapeut utbildning

Hej hej hallåå alla glada :)

Rak på sak, jag har 2009 påbörjat en sjuksköterskeutbildning som jag avbröt pga ångest och depression. Nu mår jag bättre men tvekar på mitt yrkesval. jag rentav avskyr att allting måste behandlas med kemisk medicinering och ibland onödiga operationer (det finns mkt anant jag anser vara dåligt med dagens sjukvård men det hör itne hit). Och jo jag vet att många liv räddas men det är även många liv som tas.

Nu är det så att jag är uppvuxen i Tyskland och har alltid haft med mig naturmedicinen. Vi fick sällan mediciner, vaccinerades bara mot några få sjukdomar och har sällan varit sjuka. Har även besökt en Kinesiolog och blev helt fascinerat.

Så nu funderar jag på att ta ett lån och gå en utbildning till Näringsterapeut/Fytoterapeut hos KomplementärMedicinska skolan i Stockholm. Kanske ta några fler kurser och sen öppna eget i Sthlm.

Mitt fråga är: kan man lita på denna utbildning? Sidan är ju inte så seriöst uppbyggd och det är många stavfel man hittar lite här och där. Försöker leta på google men hittar inget vettigt.

Jag hoppas verkligen att det är en seriös utbildning eftersom det skulle passa mig perfekt. Bor själv i Kalmar men har släkt i Stockholm (dessutom nära skolan) och kan jobba på vardagarna.

Så, vad vet ni om utbildningen? bra eller itne?

Och en annan liten fråga. hur ser marknaden ut? har man chans att lyckas med att starta eget elelr är man dömd att misslyckas?

tacksam för svar :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: