Annons:
Etikettövrigt
Läst 1410 ggr
shigne
1/30/12, 7:13 AM

Pratbubbla 30 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Idag har vi -9,7 just nu - alldeles lagomt för långpromenader.

Egentligen blir det inte så mycket promenerande, tar sparken och i det här föret så är det inte så ansträngande. Sitter med kaffekoppen och en ostrulle. Ska bara vakna till, sen blir det Pilates en stund.

Jag känner mig rätt egocentrisk just nu, men det går snart över… Jag slutar nog inte att förundras vilken makt tobaken har över kroppen och sinnet - läskigt, är nog ett mild uttryck!

Jag önskar alla en fin dag!

Ni betyder väldigt mycket för mig!

kram

Annons:
Ians
1/30/12, 7:27 AM
#1

Godmorgon Alla goingar!

Håller tummarna för dig Shigne! och det är ok att vara Ego när man gör en sådan resa som du gör nu! För det handlar inte bra om att bli av med en last, utan dessutom om att byta indentitet….från rökare till icke rökare.

Så det kräver en del!

Önskar Dig o alla som tittar in i dag en Bra start på veckan!

Själv skall jag gå o köpa garn till en mössa!

MaMaMade
1/30/12, 8:35 AM
#2

Hello!

Lite låg - det är måndag…o helgen var så kort, så kort! Hälsade på vänner under söndag em o även om det var trevligt har jag lite svårt att släppa allt vi kunde ha gjort här hemma istället. Är gaaanska så less på röran… Dock storstädade töserna sitt rum…o hallen delvis…hrmm…o Guben gjorde middag. Han missar dock att man *alltid* gör dubbelt upp så att där finns en restmiddag för vardagen…o lunch till Sonen varje dag. Så nu står jag utan middag en dag till veckan, får väl bli fisk - igen!

Nä, måste börja göra mig iordning snart. Tur att den här veckan ändå blir en *bra* jobbarvecka! På onsdag kommer jag att vara ensam på em o då "ränt he på" så mkt bättre. Dessutom affirmerar vi att min dam tänker följa sin syster, som kommer på besök, hem till morsgumman redan på torsdag. Det innebär kortare resa för mig på fredag o förmodligen en massa matlagning då det är 94-årskalas till helgen! Tänk så kul jag får det i veckan, tack för det Universum! Kyss

Ha en fin måndag allahopa! Kyss

LottaO
1/30/12, 9:04 AM
#3

Shigne!!! Det blir bra! Vi har en barnspark som inte ser dagens ljus alltför ofta, men igår tog de ut den och körde på skridskoisen. Lillebror satt på och storasyster och hennes kompis turade om att köra. Alla väldigt nöjda :-) -12 hemma idag. Härligt friskt. Mina förkylda bihålor mår sådär av den kalla luften, men det går över! Älskar högtryck! Mår gott då! I veckan ska jag plugga zumba. På söndag är jag vikarie! Ha det gött!

Dansa kan man alltid göra!

Elpida
1/30/12, 9:06 AM
#4

God morgon!

Frukostdax här på jobbet. Det var -8 på morgonen och så där sköntkallt! Gårdagen gick till lite fotboll, en sväng med bilen för att hämta lillgosan hos kusinerna, lite rastning av min kettlebell och kvällsmys. Jag har haft ont i öronen och halsen i helgen och har bara tagit det lugnt. Det har verkligen varit superskönt!!

Måste planera in en resan till IKEA i veckan för att beställa köket, vill göra det på plats istället för på nätet så man inte missar ngt.

Önskar er en finfin måndag godingar!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
1/30/12, 9:29 AM
#5

Morn

Här är det lite upp och ner på humören ser jag..

Det är inte lätt att vara glad jämt..jag har en låg period just nu och allt som är dåligt blir såååå mycket större än det behöver vara..så är det bara..

Lillsonen med tjej åker imorgonbitti till arlanda..Först till malaysia..sen vietnam och sen thailand..Jag har inte kollat kartan..det är bara så långt bort och i 3 månader.Satt igår kväll när vi åkte hem och tänkte-Men va kul,så skulle man gjort som ung..Han har blitt så stor så fort..

Känns segt att gå ner till en butik just nu..Men så är det bara..

kraaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Isa56
1/30/12, 9:51 AM
#6

Godmorgon Skrattande

Duktig du är Shigne som fortfarande håller i rökstoppet. Jag tror det går bra för dig. Visst får man vara egocentrisk när man gör den resan du gör.

Jag läste någonstans en gång, att det är lika svårt för oss rökare att sluta som det är för en heroinist att sluta med heroin. Så där är en hel del att kämpa med. Även om vi har olika lätt/svårt med saker.

Kallt? Jämfört med er har jag varmt -3, men det är vasst i vinden trots att solen skiner.

Önskar er alla en skön måndag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
szirius
1/30/12, 11:59 AM
#7

God lunch säger jag, här lyser solen men det var frost i gräset i morse så det kan hända att det är minusgrader, ska ta en prommis i eftermiddag.

Ha en fin måndag!Kyss

Tuva-Lena
1/30/12, 12:42 PM
#8

Äntligen inne jag också! Skrev ett lååångt inlägg i arla morgonstund som försvann, inga bilder syntes heller och då går lufta' ur en.

Får önska er alla en fin dag i alla fall, och shigne, åk på apoteket o investera i nicorette munspray om abstinensen blir för jobbig..

Härligt väder ute så promenaden var underbart skön idag.

Ha en fin dag allihop! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
1/30/12, 3:53 PM
#9

Var hemma på lunchen och gick med vovven, attans vilket skönt väder det var!!! Hade mycket hellre stannat ute på långprommis än att sätta mig vid datorn igen. Nu är det snart dags att plocka ihop för dagen, ska passa på att handla lite medans resten av familjen utför bankärenden. Har startat en detox idag så det gäller att bunkra upp med bra råvaror till mat hemma!

Tänk att det ska vara såååå suget på kaffe då????

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
1/30/12, 5:49 PM
#10

God eftermiddag.

Vackert solsken har vi haft idag.

Blev hämtad och bjuden på mat efter jobbet..mm gott, efter en mycket trevlig em blev jag skjutsad hem och sitter nu här och känner mig glad och varm om hjärtat av att ha blivit ompyssladGlad

Önskar er alla en fin kvällKyss

szirius
1/30/12, 5:53 PM
#11

310 Toyan, vad lyxigt med lite guldkant såhär på en måndagGlad

Pagan
1/30/12, 8:03 PM
#12

Hej på er känner mig lite uppvarvad, stressad men vile bara in o säga godkväll

och lite ironiskt är det när jag läser shignes tråd och scrollar ner så gör de reklam för zonic sugtabletter eller vad det är mot röksug precis under Hahaha

Ja är det inte ironi vet jag inte…..

Pöss på er

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: