Etikettövrigt
Läst 1160 ggr
shigne
2012-01-31, 08:18

Pratbubbla 31 januari

Gomorron alla!

Sista dagen i första månaden…. Tiden går verkligen fort!

-11 grader här och ser ut att bli samma väder som igår = "åka-spark-jättelångt-med-vovven"

Det blev dryga milen igår, samt att jag åkte till grannkommunen för att köpa bröd!!!! Jo, jag är lite knäpp ibland. Men det var närmaste stället där de säljer LCHF-bröd och jag var bara tvungen att testa!

Nyss uppstigen, kaffe klart - så nu ska jag göra en gó-macka och njuta!

När jag och syrran var ute med hundarna igår, upplevde jag för första gången på vääääldigt länge, att jag andades in syre i lungorna - vilken häftig känsla!!! Å jag vaknar nu på morgonen och har inte nån äckel-känsla i munnen!! Wow!!

Önskar alla en härlig dag!

kram

Clary
2012-01-31, 08:29

Go morgon Shigne Kyss och alla andra

Kyligt är det här också men vi har haft några kanonfina dagar med sol så jag klagar inte sååå mycket.

Mycket har handlat om vår lille bebis, han var lite undernärd så de är kvar på sjukhuset men troligen får de åka hem idag och sen är det dags för mormor att packa väskan och åka dit några dagar. De matar lilleman varanan timma så de behöver lite avlastning Flört

Ska mata snabeldraken, att han jämt ska vara hungrig Skrikandes och sen blir det nog stickor och symaskin som gäller.

Önskar er alla en fin dag

Medarbetare på Feng Shui och Indien
Ians
2012-01-31, 08:44

Underbart  Clary med ett litet barnbarn! …man blir alldeles varm i hjärtat!

Och Gu va roligt Shigne att du börjar känna fördelarna……då blir det snäppet lättare att vara ihållig! Flört

Här har vi kaaallt 9,2 minus!

Valpen väckte mig vid 06,15….jag snabbt på medkläder över pyjamasen o ut i kylan…sen stod jag där kissnödig o frysande i 15 min medans lilla vovven obekymrat LEKTE ! Inte ens en pink presterade hon Skrikandes

Roligare kan man ha i arla gryning……!

Ha en bra dag alla som kikar in!

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
MaMaMade
2012-01-31, 09:04

Morrn!

Härligt att höra shigne!

Jobbigt Clary…vilken tur att de har dig! Snusa lilla nacken från mig!

Bara -9 här men fryser så in i norden…i fem minuter o sedan svettas jag i 5 minuter…sedan fryser jag… Längtar till vårsolen nu!

Ledig fm, borde vara duktig men det skiter jag i! Kanske jag blingar lite…kanske jag ser TV…kanske jag fastnar framför datorn…

Ser på husköp på TV i bakgrunden…affirmerar vidare o försöker ha tillit! Flört

Nä, ska koka en balja te till. Ha en bra dag o så "ses vi" lite senare! Kyss

Elpida
2012-01-31, 09:06

God morgon!

Vi hade oxå -11 när jag steg upp idag och jag tror det kommer lägga sig på behagliga ..-2 kanske. Himlen är nästan klarblå och solen lyser vinterblek. Shigne du ser, det går framåt. Snart kommer du upptäcka vilket bra luktsinne du får tillbaka oxå!Glad

Clary, såååå mysigt. Vad skönt med en liten att lägga tankar och fokus på. Jag hoppas innerligt att ni mår gott, du och maken!Kyss Skickar lite påfyllning ikväll, har inte gjort det på någon vecka nu!

Ians, ja du. Jag tycker jag känner igen det. Jag har en gammelman hemma som går och gnyr och låtsas pinkenödig när han egentligen bara vill ut och sniffa och rulla sig i snön. Det är ju inte riktigt lika roligt arla morgonstund.. eller kl. 23 heller för den delen….Tyst

Vet ni, det här kommer bli en toppendag och lite extra kramar med livslust skickar jag till Abbis idag!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tuva-Lena
2012-01-31, 09:44

Go'morron allihopa!

Känner igen det där jag med Ians. Minns en natt när jag bodde ute på landet, vovven ville ut och jag trodde att det var magen som spökade, men icke. Lite snörull och sniff, efter räven antagligen, men det var värt det! Trots att klockan var efter två och 25 grader kallt. Tittade upp mot stjärnhimlen och fick se den mest otroliga skapelse jag skådat! Vintergatan var hur tydlig som helst, sedan alla andra miljoner stjärnor som såg som man skulle kunna ta på dem. Jag upplevde hela himlen tredimensionell, så att jag såg vilka stjärnor som låg nära resp längre bort - och mitt i allting stod jag! precis som jag var svävande..! Jag ville inte gå in efter det, men jag var ju så tvungen - med bara nattlinne, jacka och stövlar på mig.Tyst

Underbart Clary! Ha några fina dagar hos barnbarnet och hoppas att han får lite mer hull på sig under tiden.Glad

Ha ha, shigne, åka till grannbyn för att köpa bröd, ja, du ser vilka tokigheter man kan ta för sig när gifterna lämnar en - man blir pigg och allmänt klartänkt. Och vädret hjälper förstås till också. Tänk va härligt med en sparktur i fint vinterlandskap!

Snöplogkanterna är högre än jag på vissa ställen upptäckte jag igår kväll! Så här mycket snö var det länge sen vi hade. men ett rådjur har blivit påkört också - trots varningsskyltar, fast en tysk hade stulit en av dom - sen det gick bara en dag så körde man på ett rådjur alltså. :(

Ut i skogen ska vi gå, pulsa snö med fötter små.. om jag inte tar laggarna föstås..

Så ha en fin dag allihop!Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Isa56
2012-01-31, 09:48

Godmorgon Skrattande

Idag är jag lite förkyld. Men hela kroppen ömmar, känns som man legat i en stenkross inatt. Nog hade dom rätt "de äldre" som sa att förkylningsvärk blev värre med åren. Alla gamla skavanker ger sig till känna då. Foten i munnen När sen vågen visar lite mer och maken missuppfattar mitt "tiggeri" om "tycka synd om mig" och tar mitt gnäll som att det är hans fel, då lyckan total…Not.

Nu har jag gnällt av mig, och märker att jag sitter här och ler åt mig själv. Stolliga tant.Cool (Tur man inte är en förkyld man)

Hundar ja, vi har en labbe på snart 9 år. Och för tillfället kommer han var 20-30 minut och vill ut. Sen står han och bara sniffar. Tror att det kan vara någon löptik i närheten. Och lite småful är han för släpper inte jag ut honom, så går han in och väcker husse, som är lika klok på när han var ute sist. (maken har fibro och sover längre på dagarna, rätt vanligt har jag förstått) Så där har jag min motion. Flört Men visst är de härliga. Våra fyrfota vänner.

Börjar känna att jag ska haka på Shigne och sluta röka igen. Har jag klarat de två gånger innan så ska jag väl klara det igen. Skrattande

Önskar alla en skön tisdag.

Kram Isa

"Om du inte gillar något, ändra det. Om du inte kan ändra det, ändra din attityd. Beklaga dig inte. " Maya Angelou"  
Elpida
2012-01-31, 10:08

Toyan - fyllde du år igår??Skrattande

#5 Jag tycker det var gulligt av din vovve att bjuda dig på den fina upplevelse när man känner sig som ett med universum. (Pst du kan väl be honom förvarna dig nästa gång så du kan klä dig lite bättreGlad)

#6 Ja när vi kärringar gnäller om vår förkylning hade gubbarna varit sängliggande för länge sedanFlört. Hoppas du kryar på dig!

Kan berätta att jag nu fått reda på att väninnan nedkom med en son någon gång under småtimmarna. Sååååå mysigt!!!!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Toyan
2012-01-31, 10:09

God morgon alla.

Nu har jag gått här och plockat och donat, tagit det lugnt och så har tiden flygit iväg så nu är det dags att åka till jobbet.

Ha en fin dag..kramKyss

Pagan
2012-01-31, 18:59

Grattis Toyan!!!

Där ser man vilka som lusläser trådarnaFlört

Ians kvällens goaste skratt. "inte en pink" hahaha, ser riktigt hur du står och kniper och knäar i kylan och behöver pinka själv. Tänker på min söta Gucci, henne fick jag köpa reflexväst till då jag flera gånger var ute utan hund.Förvånad Hon sprang bara ut när hon var tvungen och sedan in snabbt på verandan igen. Själv tog jag ju den långa rundan och trodde hon kom strosande efter - ja hon var rätt latGlad Kom på henne gång på gång. Hon brukade titta surt på mig från verandan då jag varit ute på pissrunda själv och hon satt och frös på trappan.Skrattande

Isa, känner du dig lite bättre?

Shigne fytisjutton vad du e bra!!

Här sitter jag och väntar på ett plan som enligt tidtabellen skulle landat 19.15, men som tur var så kollade jag om det blivit ngn ändring innan jag for och ja se på tusan, först kl. 22 kommer det. Gäsp!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
abbis
2012-01-31, 19:56

#4 Tack Elpida ,du är för gooooo

Lite lågt här för det är en tung månad ..Jobbar man inte så kommer det inte in stålar så är det bara..men men jag får skylla mig själv..Flörtnär jag tar semester..

Sonen lyfter snart igen från Doha Qatar till Kuala lumpur..20,00

landar 08,45 imorgon

Dom uppdaterar var dom är genom sina telefoner ..bra att kunna följa med lite..(orolig mamma)

Ska annopnsera om kurserna på fredag sen kommer vi igång så fort det är fullt..

Syre är nyttigt ShigneFlört

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Ians
2012-01-31, 20:29

Grattis i efterskott Toyan Skäms

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
[
2012-01-31, 23:19

Grattis i efterskott Toyan!

Hoppas du hade en bra födelsedag!Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen