Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettrecept
Läst 1693 ggr
Ians
0

Värmande frukost.

Ofta har jag svårt att få i mig något vettigt på morgonen som inte är allt för tungt….

Speciellt nu när jag undviker mjölkprodukter för att hjälpa kroppen at rensa ut allt slem som jag har i kroppen…..och jag skall dessutom helst äta Varm mat…

Hittade ett toppen recept i Majvor Stigengrens gammla bok som dammat i min bokhylla i flera år…..

Kallar den Äpple gröt (själv)

1 stort mat äpple

2 torkade fikon

1-2 tsk mald  kanel eller ingefära

ca 1-2 dl vatten

Skala äpplet o skär i bitar……ta bort skaft delen på fikonen skär i mindre bita…..och i med allt i en kastrull med vattnet och kanelen eller ingefäran…. koka under lock på svag värme tills allt är mjukt

Tar inte mr än 10-15 min…..mixa till en lösare gröt med mixerstav…..själv gör jag det direkt i kastrullen..vattnet du kokat äpplena i räcker som vätska.

Ät och njut….känn hur det värmer i magen, …speciellt nu när det är kallt ute…..

Själv har jag alltid älskat äpplemos bättre än äpplen….o när jag ser vem jag är enl Ayurveisk princip så ..fattar jag varför o har inte dåligt samvete fö att jag vill äta ……äpplemos Gröt till frukost

Och jag håller mig mätt en bra stund på den.

shigne
0

Mmmm ser gott ut!

Kanske ska fuska lite och smaka lite av "din" gröt?

LottaO
0

Skulle bli hungrig efter en kvart känns det som men lät gott!

Dansa kan man alltid göra!

Tuva-Lena
0

Ja det lät lite "tunt" de där. Tyst Äter du inget annat till frukost Ians?Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
0

Nej…Tuva…men jag kan vara vaken flera timmar innan jag känner mig hungrig.

Så denna äpplegröt känns lagom……Tips god efterätt oxå om man vill ha något sött efter maten.