Annons:
Etikettövrigt
Läst 767 ggr
Tuva-Lena
2012-02-03 15:30

Frågan/negativ sida

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla dras vi med våra svagheter, även om vi har lite svårt för att erkänna dem. Finns det någon speciell sida hos dig själv som du inte gillar, eller som du försöker att jobba bort?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[ankibl]
2012-02-03 16:41
#1

Jag jobbar bland annat med inköp och får ofta höra att jag är för snäll och mesig.

Min mamma sa alltid att "förr var det en merit att vara snäll, nu är det ett handikapp".

Jag kan förstå vad hon menade till viss del.

[NeferNefer]
2012-02-03 17:21
#2

Jag har ett väldigt hett temperament. Visserligen har jag lugnat ner mig med åren, men fortfarande kan jag tända till. Ibland har det till och med varit till nytta, men oftast är det inte speciellt trevligt alls.

shigne
2012-02-03 17:37
#3

Jag är för snäll/mesig/naiv - kärt barn har många namn!

Jag önskar jag hade mer skinn på näsan och var lite mer snabbtänkt, eller kanske lite rappare i käften.

Det är nog på både gott och ont…

I gengäld har jag ett 7jävla humör vid PMS och vissa dagar nu när jag fimpat! Skäms Nån stans måste det väl pysa?

MaMaMade
2012-02-03 18:33
#4

Lite av allt…men det som känns jobbigast är nog att jag blivit långsint…i vissa fall…Obestämd

abbis
2012-02-03 18:54
#5

Jag är för känslig..

Klarar inte av att folk tycker illa om mig,pratar skit …sen kan jag inte se på något överhuvudtaget på Tv utan att tjuta och tycka det är sorgligt eller glatt..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
2012-02-03 20:05
#6

jag är för mycket stridis

Kan bara inte tåla orättvisor, utan att försöka göra nåt åt dem, önskar jag kunde skita i vissa saker och vara mer laidback - när inte ens folk som blir orättvist behandlade tar strid - varför känner jag att jag måste strida för dem??

Jag gillar raka puckar, klarar inte av folk som hycklar, vissa tycks göra det dagligdags - har aldrig fattat varför. Men å andra sidan så har de nog ett fridsammare liv, de kan le insmickrande och tänka inom sig andra saker - jag är som en öppen bok. Mer rakt på. Kanske skulle jag lära mig att säga en sak och mena en annan? Det verkar vara mer …………bra för magen kanske?? Men jag är å andra sidan den lojalaste som finns när jag väl tagit någon till mitt hjärta, då kan jag nog äta stolpskott och skita ut dem - om jag måste för att beskydda.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Carnosa
2012-02-03 22:18
#7

Dert gick inte att markera flera va? Jag är mesig och snäll, men har samtidigt problem med kort stubin.

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

Tuva-Lena
2012-02-03 23:17
#8

Jag är också för känslig och då blir följden kort stubin, eftersom "alla är så okänsliga runt omkring mig.."Oskyldig

Skrattar åt dig abbis för jag känner igen mig så väl. Jag kan inte heller titta på otäcka eller för "goa" saker på TV, då rinner tårarna, men jag riktigt hatar våldsfilmer som jag tycker är en otrolig brist på fantasi.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

LottaO
2012-02-03 23:34
#9

Jag svarade att jag glömde bort saker och valde mellan det och tar för mycket plats…

Dansa kan man alltid göra!

[NeferNefer]
2012-02-04 09:12
#10

#6: Orättvisor är bland det vanligaste som får igång mig, jag känner så väl igen mig i det du skriver. Ofta känner jag att jag måste dra på mig de orättvisas vrede för att skydda den som blir utsatt. Det leder ju till att jag riskerar att bli utsatt istället, men ofta går det faktiskt bra.

abbis
2012-02-04 09:37
#11

orättvisor är min akilles häl oxå …men det är inget som jag vill jobba bort som frågan ställdes..He he .Den sidan borde alla ha..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2012-02-04 10:32
#12

#10 #11 Absolut, det tycker jag också att man skall va rädd om. Det är ju faktiskt oftast så, att när jag går i taket så är det nån besserwisser, eller allvetare, som trycker ner andra med sina pekfingrar då jag reagerar. Dom kommer ALDRIG undan om jag är i närheten, speciellt inte om dom utnyttjar såna som inte har förmågan att sätta nåt emot, för att framhäva sig själva..Rynkar på näsan Det är ju faktiskt en form av "härskarteknik" såna använder sig av - och dom skall utrotas! Jag har själv blivit utsatt för det på ett jobb jag hade, men ganska omgående fick dom dra in sin näsor igen för jag accepterar inte sånt.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: