Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthuskurer
Läst 50814 ggr
gummimamma
169

Spricka i mungipan

Finns det någon här som har bra tips på vad man kan göra när man fått en spricka i mungipan? En sådan där som spricker upp så fort man öppnar munnen…

Elpida
11

Det skulle jag gärna oxå vilja veta för det har jag haft i ett par veckor nu!!!!  Jag har smort med ringblomsalva, cortison och microcid och inget hjälper!!!!!

Varför tänkte inte jag på att fråga här!?Obestämd Dumma mig!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[asamaria]
18

Har du en spricka mitt själva vinkeln har du c-vitaminbrist. Sitter sprickan nedanför vinkeln har du b-vitaminbrist.

szirius
0

Jag hade också en sån över hela julenFörvånad. Och mitt i, så det var c-vitaminbrist dåFlört. Underligt, för jag äter mandariner o apelsiner så det står ut genom öronen den här årstidenObestämd

Jag smörjde med en homeopatisk salva som är för sår mm.Till slut läkte den, men det tog nog två veckor….

[asamaria]
1

Det var någon annat också. Något som påverkade ditt upptag av c-vitamin. Nånting med stress och fläskkött?!

szirius
0

#4 om frågan var riktad till mig så äter jag inte fläskkött.Flört

[GunillaR]
6

Idominsalva?

Elpida
3

B-vitaminbrist vet jag att jag har så det kan jag köpa!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Moll
1

Hade jätte problem med detta förr, och inget hjälpte utom detta. Det brukar vara b-12 eller järnbrist, sen att det inte läker är för att det ständigt kommer in bakterier så då kan svamp uppstå, själv använder jag Fucidin salva (apoteket) som är bakteriedödande. Måste använda den hela tiden så att det inte blir torrt. Efter några dagar brukar det va bra igen.

[NeferNefer]
9

Jag brukar ta en klick honung kvickt som attan på mungipssprickan. Honung är bakteriedödande och lenande, hjälper jättebra.

Tuva-Lena
6

#9 Jag håller nog på NeferNefer jag också. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
1

Zink brist?