Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1613 ggr
Tuva-Lena
0

Egen sajt..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du skulle starta en egen sajt som tar upp ämnet alternativ hälsa och- behandlingar, vad skulle du fördjupa dig i då? Och hur skulle du utforma sajten? Vilka ämnen som ligger dig varmt om hjärtat, skulle du skriva om?

Finns det annat du skulle vilja lägga in på sajten också, i form av tävlingar, kurser eller annat matnyttigt som kan tillgodose de flesta medlemmarnas önskemål..?

En liten undersökning bara..Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Pagan
0

Tuvan, du har allt här redan. Men det första som ploppade upp var sluta röka tips! En fördjupning i vilka kurer det finns, hur de hjälper och kanske lite statistik.

Det finns ju en massa olika kurer i allt möjligt, men oftast så blir det en nyfiken liten titt för man vet ju inte om det stämmer. Vi kanske kan finna olika vägar till samma kur och läsa mer djupodlat om dem och sedan utvärdera? hur bra är det egentligen med tillskott av vitaminer,,,,fast man kanske redan är fullproppad av sånt.

Matrecept är ju inte fel. Sitter ju varje måndag med veckans middagar och en blir ju lätt less på samma gamla vanliga, kanske även lite om vilka råvaror som är billiga just nu.

Får fundera lite till

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

Tack Pagan! Ja det var lite att fundera över. Tänk om jag hade er öga mot öga, då skulle jag använda hypnos för dem som vill sluta röka - hur säkert som helst!

Kosttillskott ja, jag hörde just på nyheterna hur man gav dom på pälsen, och att en del till o med är farliga. Men vi skulle kunna följa den debatten förstås..

Mat mat i stora lass! Inte riktigt mitt bord, men visst kan vi prata mat också. Ni andra är ju duktiga "matlagare". Helst fiskrätter då, för det tycker till o med jag om!Tungan ute

Tack, fina tips från dig fick jag!Glad

Pagan
0

liiite inspiration kanskeGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

Jaaa då, lite inspiration och lite kött på benen dessutom! Cool

shigne
0

Jag trivs jättebra här på AB - varje dag dyker något nytt upp… Inga förväntningar på sajten, bara så skönt att vara här inne.

AB = Alternativ behandling , det kan innehålla så otroligt mycket! Och jag tror att vi är ett så härligt gäng, med massor av erfarenheter, liten som stor, att vi tillsammans gör AB till något bra!

Sen att vi har dessa härliga Qvinns som styr upp det hela = SUPERBRA!!

Det jag funderade på när den här tråden dök upp, var "Alternativ Behandling……behandling på vad?"

Kan det vara den tradinionella sjukvården? Eller behandling av själen? Kanske hjälp och stöd inför något vi måste ta itu med (sluta med ett beroende etc.)? Hjälp och stöd i livets svåra fas? Förebyggande kanske?

Allt det här finns i AB referenser - eller hur?

Vi kan inte alla gånger träffas IRL, så det blir som det blir via den virituella världen!!

Men som det fungerar nu, så känns det att vi övergriper helheten!

*lite brainstorm i arla morgonstund*

kram

Tuva-Lena
0

Tack shigne! Om du visste vad det värmer att läsa dina rader! Dessutom blev det lite mer kött på mina smala ben…*funderar* Jo så var det nog!Tungan ute

Isa56
0

Nu har jag inte kikat i alla rubriker här till vänster. Så en del finns kanske redan. Tänker lite högt.

Men jag skulle nog ta upp. Olika vitaminer, mineraler som kroppen behöver och varför. Örter Recept på olika teer. Jag har själv gjort på egenodlad pepparmynta, citronmeliss och svart vinbärsblad. Där tar min fantasi och kunskap slut. Finns egentligen hur mycket som helst som man kan göra med örter.

Tips på salvor, i synnerhet jag har vinterproblem med händerna. Har fått en typ av Psoriasis som bara sätter sig på händer och under fotsulorna. Gillar inte riktigt kortisonsalvan, även om den hjälper när det är som värst.

Gamla huskurer. Jag använde alltid potasismjöl som babypuder, när barnen var små. Hade också till solsveda, kliande utslag och myrbett, dotra la sig i en myrstack av misstag en gång.Tyst

Olika behandlingar, vilken som passar bäst för olika problem.

Lite olika kurer, som Pagan skrev sluta röka.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻