Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 1281 ggr
Magi-cat
1

förbjuda tro, medier och healing?

Varför jag skriver det här inlägget är för att det pågått diskussioner på andra sajter en längre tid om att vissa starka krafter vill förbjuda medier att verka och även försvåra eller hindra t.ex. healing och andra "obevisade" former av utövning.

Ursprunget till debatten är följande citat från Christer Sturmark, ledande i föreningen Humanisterna.

"Vi menar att våra politiska makthavare snarast bör utreda möjligheten att kriminalisera mediumskap och därigenom i möjligaste mån skydda emotionellt eller existentiellt sköra människor från att i framtiden exploateras av den typ av samvetslösa bedragare som medier utgör."

I debatten har framkommit att alla medier betraktas som bedragare. Healers likaså. Företrädare för dessa åsikter säger sig vilja låta medierna genomgå "test" för att visa att de levererar det de säger. Dessa test skulle naturligtvis utföras under överinseende av de som "vet" att medierna är bedragare, så det blir ordentligt gjort…..

Jag vill gärna påtala att det kan pågå någon form av arbete för inskränkning av vår valfrihet att gå till medium, helare el liknande…

Kan man förbjuda örter, så varför inte fortsätta på den inslagna stigen…..

Ju mer uppmärksamma vi är, desto bättre…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ians
3

Ack ja i landet Lagom förbjuder man allt som inte är just lagom!

Tom Gud är förbjuden…..undrar vad han tänker om det tro? Skrattande

Håller med dig Cat vi måste vara uppmärksamma o reagera Innan vi står vid vägens slut!

Med förbud upp till halsen!

Magi-cat
1

Tack för dina kloka ord Ians!Glad

Att kriminalisera allt man inte förstår sig på är en väg som för tankarna till helt andra värden än de vi säger oss stå för i det här landet….

Man kan och får och ska tänka och tycka olika, diskutera och lyssna, men när det börjar talas om kriminalisering är det dags att dra öronen åt sig……i tid…..

MaMaMade
3

För det första skulle det inte finnas så många "sköra" människor om dagnes samhälle inte tillbad BNP o Mammon som den enda Makten!

Fattar de inte att dagens sätt att leva, parat med en sjukvård som endast ser till fysiska symptom inte gör ngn nytta för mänskligheten. Stötta medmänniskan men låt henne fatta sina egna beslut!

Ians
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett passande citat kanske……

Tuva-Lena
2

Ruggigt! Vet ni, jag får vissa backflashar mot 1600-talet och häxbränningarna .. fast nu håller man efter "kättarna" på ett mer humant sätt - bara genom att se ner på dem.

Vem har åsikter om vad vi skall, eller bör, tro på? Jo, en HUMANIST! Inte ens teolog alltså.. inte underligt att världen är på väg utför när stelbenta humanister stakar ut färdvägen. "Så skall du tro, så skall du göra, nej inte den åsikten - utan den, den rätta alltså."

Jag undrar om dessa sk religionspoliser någonsin har funderat över sitt eget välanpassade liv, och varför det är så in i bomben VÄLANPASSAT?Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Magi-cat
1

vet ni vad - jag blir rent rörd när jag läser era kloka tankar! Kyss Tack!

Visst är det en lite mer välfriserad men dock häxjakt.

Vetenskapstron är den enda rätta tron, amen….

Tuva-Lena
4

Ha ha, jag måste fortsätta..Skrattande jag ser nämligen framför mig en blek, intellektuell, men knappast intelligent, överbeläst akademiker inom humaniora, med portföljen i hand' och glasögonen på huvudet - fast ovanpå en brun basker - se sin "trygga" tillvaro falla som ett korthus.. helt enkelt för att han betraktar nyandligheten med största rädsla, något som hotar hans från barndomen inprogrammerade anpassningsiver. Oskyldig

Tuva-Lena
2

Tack Magic-katten! Jo det kommer från hjärtat från oss alla, fritänkare som vi har utmärkt oss för att vara (även) här inne.. Flört

abbis
0

Tuvan…klok som en ugglaFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

white lady
1

Detta är ganska komiskt.

Humanisterna ska stå för mänskliga rättigheter.

Hur i hela friden får dom ihop det. Förvånad

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

JereMina
1

#10 Jag tänkte som du och jag menar att Humanister ska förstå människans behov men frågan är vilka människors behov ser dessa individer till?

[sökerskan]
3

#7 dagens skratt!Skrattande

"Ha ha, jag måste fortsätta.. jag ser nämligen framför mig en blek, intellektuell, men knappast intelligent, överbeläst akademiker inom humaniora, med portföljen i hand' och glasögonen på huvudet - fast ovanpå en brun basker - se sin "trygga" tillvaro falla som ett korthus.. helt enkelt för att han betraktar nyandligheten med största rädsla, något som hotar hans från barndomen inprogrammerade anpassningsiver."

inprogrammerade anpassningsiver!

exaktamente!

byråkratterrorissten med portföljen i högsta hugg.. skulle kunnat bli en kul Lindeman sketch…

å vi säger välkomna till häxjagarbyråkraten Malte Lindeman son till Valfrid Lindeman da da da dadataaaa!

Tuva-Lena
2

#12 Skrattande Den va bra du, sökerskan! Tungan ute fast vi kanske skulle döpa om honom till "Halte Lindeman" istället..? Cool ha ha..

[sökerskan]
1

halte Lindeman hahaha du är jäkligt roliga Tuva-Lena!

och filosofisk

halte som bara lutar sig på ena hjärnhalvan

Tuva-Lena
2

SkrattandeSkrattande ha haaa ha, ja du med! Jag skrattar så att bordet gungar!Skrattande

[sökerskan]
1

SkrattandeSkrattande hahaha då har vi fått en kul förmiddag!!!

tack du överbeläste snustorre inte särskilt intelligente ordningsivrande Halte LindemanKyss

Magi-cat
1

haha…SkrattandeSkrattande inget mörker blir någonsin för mörkt för att inte ni skulle kunna öppna för ljuset!!

En tacksamhetens tanke också till snustorre Halte Lindeman som gett oss förlösande glada skratt!Glad

TACK!KyssKyss

(tur att ni finns….)

mayolica
5

Det ringer en liten varningsklocka när jag läser sånt härObestämd det går inte att skydda människor som klantar till det för sej genom att göra alla sätt att klanta sej på olagliga.

Det ser kanske ut som att man gör en god gärning och vill hjäpa så kallat"svaga individer" men jag tror att det är precis tvärtom? det kan hämma, få människor att lita mer på andra än sej själva. På sikt skulle det kunna få oss vanliga människor att bli"svagare individer"

Vi måste kunna få tänka själva och ha friheten att fatta egna beslut.

Människor som lätt låter sej luras behöver lära sej att hantera situationen så att dom kan klarar sej i samhället istället.

~ mayolica ~

white lady
2

Ha ha ha  Skrattande Satte semlan i fel strupe..Yes vi kan sluta att både känna och tänka…V i har ju Halte Lindeman.

Ni är bara för Bäst..hahahaha

Här skulle jag lagt in en bild på han..Men är osäker på om den va OK.  *_*

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Carnosa
1

Alla dessa förbud och konstigheter gör att jag faktiskt börjar undra om det är dax att emigreraObestämd

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

[Ravenna]
6

Ja, det finns en större agenda för kontroll. Det enda sättet att göra sig fri är att vara fri. Redan, nu. Det är en inre frihet jag pratar om.

Tala om det, upplys människor, visa andra att det GÅR att tänka själv, att vi är här för att tänka för oss själva. Ifrågasätt gärna andras tankar, men framför allt: ifrågasätt de egna tankarna.

Sätta hårt mot hårt går inte. Men att sätta ner foten går. Och säga; nej du. Det där går jag inte med på. Det där går jag inte på! Det där är falskspel, mig kan du inte lura.

Visa sen andra tillbaka till denna inneboende kraft, som finns i människan som är sig själv, som låter allt födas och strömma ut från hjärtat istället för från hjärnans strikta, uppdelade intellekt.

Ju mer man gör något till något som faktiskt är en absolut sanning och verklighet, ju mer rädsla kan du ingjuta i folk. Ta olika strukturer som Försökringskassan, Arbetsförmedlingen. Du behöver bara säga orden, så har folk genast en bild av vad det "är" och har genast en (ofta olustig, ilsken, rädslobaserad) känsla av att "det" är något som har en inneboende verklighet och substans i sig.

"De" har oss i "sin" verklighets grepp och behöver därför bara säga eller skriva något, så reagerar människan på detta något. Ofta genom rädsla för att bli kontrollerad, av att känna sig utsatt, hotad. Och denna rädsla gör att folk känner sig fängslade, och rädslan späs på. Detta är vad vi kallar ekorrhjulets grund…

Kontrollen över människan sker genom människans egna tankar. Dessa tankar göds av "de", av "samhället" och av oss själva när vi ser oss (och andra) som "medborgare i samhället".

Det finns inget samhälle, inga humanister, inget annat än människor som spelar olika roller i olika koncept vi tar för verkliga. Är det som Christer Sturmark säger DIN verklighet? Det är frågan…för det behöver det ju inte vara.

Att gå djupare in i verkligheten, bakom illusionerna och falskspelet är givande. Där kan man arbeta med sann kraft, vara i sann kraft och påverka sin verklighet.

Öppna hjärtat och be om att även Christer Sturmarks hjärta öppnas. ;-)

För har man ögonen fästa vid hjärtat, så ser man hur urbota dum "samhället", "världen" är idag. För dumt för att tas på allvar nästan…

walkinbeauti
4

Otrevliga typer dom där och jag kan inte begripa varför man sätter efter troende som man gör.Ja menar hur mycket orätt finns inte i vårt samhälle,hur mycket oserisöt pågår där ute det finns i allt överallt men man har gett sig kattsingen på att troende ska förintas och låsas in.

Läste på deras hemsida en gång att målet är att förgöra all tro och på så vis skulle det bli en bättre värld Obestämd

Min tro kan dom inte rubba har sett och hört på tok för mycket att jag vore galen om jag förnekade det.Dom kan komma med sina lagar och paragrafer men plocka tro ur en människa som blivit övertygad lyckas dom inte med.

Ett förslag,lås in dessa plågoandar och släng bort nyckeln för så länge dom misshandlar människor med sina ord då är det förtryck och då passar man bakom lås och bom inte ett medium eller healer som vill människor väl.

Tragiskt att följa dessa personers debatter angående troendes rättigheter men det verkar som dom får mer och mer hett om öronen,folk står inte bara och ser på utan har börjat agera och det tycker jag är bra.Vi har all rätt att tro som vi vill,utöva vår tro så länge vi inte skadar eller lurar en annan människa i vår väg.