Annons:
Etikettövrigt
Läst 790 ggr
shigne
2012-02-10 08:17

Pratbubbla 10 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Med risk för att det blir dubbel bubbel idag, så börjar jag…

Bara -12 nu på morgonen, otroligt skönt med lite varmare. Tog en tur nere på isen igår - men läskigt vad mycket vatten det var.

Det blir en sån vårvinter igen, med dåliga isar och inget fiske. 3:e året i rad nu… Trist när det är de stunderna som är de bästa på hela våren - att ta sparken och fikakorgen ner till isen och sitta där i gassande sol hela dagen!

Idag  är det städning på schemat och promenader med vovven - samt ett gympapass. Måste vara stenhård med mig själv vad gäller träning, för vågen börjar visa uppgång sen rökstoppet! Vill inte tillbaka….

Jag önskar alla en fin fredag!

kram

Annons:
[GunillaF]
2012-02-10 08:25
#1

God morgon Shigne och alla andra här på AB.

Jag hade "bara" -10 grader och känner att det nu börjar vara ungefär så som jag tycker att en efterjulsvinter ska va.

Nu åter till jobb.

Ha en bra Fredag alla!

MaMaMade
2012-02-10 09:04
#2

Morrn!

-10 grader men fryser ända in i märgen, snuuubig o mådde småtjyvens innan jag steg upp o ett tag därefter. Skönt med *TGIF*!

På språng…slipper köra idag då Guben fick en ledig dag pga all övertid, så han hakar på o går på stan ett par h, ska kolla in en del grejor o priser o så.

Hoppas att min dam vill åka med oss så att vi kör förbi hennes hemby. Ett par km längre o 50 kr i bensinkosing! Hoppas komma hem i hyfsad tid också, har varit så intensivt med läxor, mat, bak o luskammande att jag inte hunnit ha kväll o komma till ro i veckan.

Ha en fin dag - vi "ses"! Kyss

Elpida
2012-02-10 09:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God morgon!

Äääääntligen! Mitt internet har legat nere hemma så jag har inte kommit in på iFokus. Igår var jag iväg på utbildning, ganska givande faktiskt!  Här var det bara -4 idag, det har snöat till och från vilket känns i kroppen. Frusen till tusen och ingen värme hjälper! Huvudvärk har jag oxå haft i dagarna två, tror att det är lite spärrar som släppt och nu kommer "återhämtningsfasen".

Idag är det fredag, jag är träningssugen, ätagodmiddagochtaettglasrötttillmatensugen, och dessutom ska vi ut och luncha med en kollega som fyllde 45 i onsdags!Glad Vet ni, igår var jag hos min bästa väninna och fick hålla hennes lilla goding. Han var så himla fin. Tänk så små rumpor de har, ryms i en handflata!!! Kyss

Önskar er nu en superduperfredag!!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
2012-02-10 09:18
#4

God morgon på er alla.

Här blir det visst kallare, 16 minus nu men solen lyser så vackert.

Inga bestämda planer för dagen, håller mig inne till mitt på dagen då det borde vara mildare.

Mamsen och Elpida..Hoppas ni ser till att ge både kropp och själ välbehövlig vila i helgenKyss

En riktigt fin dag önskar jag erGlad

Clary
2012-02-10 09:32
#5

Go morgon!

En vacker solig morgon -13 men jag kan nog sitta i min solvrå lite senare Cool

Planer för dagen, ja inte är det många, tror att jag ska gå igenom bokhyllan igen, tycker inte att jag gör annat men eftersom det snart är bokrea igen så måste jag göra plats för eventuella inköp.

Skulle behöva åka in till stan och inhandla nya kängor för mina gamla börjar ge upp men om det skulle råka bli varmare behöver jag inte skaffa några förren till hösten Tungan ute Å andra sidan ska jag nog åka in till lilleman nästa vecka så då kan det bli en tur i affärerna också.

Önskar er alla en härlig fredag Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2012-02-10 09:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Go'morron på er alla busy:iga tjejer!Glad

Men Pidan då, som sitter och är träningssugen samtidigt som du har huvudvärk och är frusen. Nä, idag får gumman vila minsann. Ta du det där rött-vin-till-maten-glaset istället och kura ner dig i soffan med gubben!Kyss 

Samma ordination gäller dig Mamsen! Idag får guben ta hand om "huserierna"! Kyss

Shigne, trist med isarna men så är det överallt i år. Snön kom ju så tidigt och inna kylan, så att gå ut på isen får man passa sig för. Man läser om många älgar som har gått ner sig.. Skönt att du har fått lite mänskligare temperatur  du också, här är det också kring 10:an..

Ja tänk att det är friday igen! Som betyder så mycket för dem som har jobbat hela veckan.. Undrar just vad ni tycker om förslaget om höjd pensionsålder..? Idiotiskt tycker jag. Är det inte bättre att ungdomen får jobb? men se, det är dyrare att betala ut pension till pensionärer än det är att betala A-kassa till ungdomar som aldrig har varit ute i arbete.. s k KAS, som endast uppgår till ca 4000:- per månad, jämfört med en pension då, som uppgår till det tredubbla vanligtvis … jo jo, Reinfeldt vet nog vad han gör han .. Som vanligt har han en räv bakom örat, liksom alla andra politiker. Guld i mun

Nä nu tillbaka in i dimman, d v s promenad med hunden och sen en sväng ut på landet för att kolla att huset står kvar. Ja man vet aldrig vad bönder kan ta sig till, det är då ett som är säkert!Skrattande

Kram kram till er alla! Kyss

.och skidan den slinter..!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
2012-02-10 10:14
#7

Ha ha, nu kom jag på en sak! Skrattande Eftersom "vi pensionärer" är så mycket för att motionera nu för tiden, så skulle Reinfeldt kunna använda oss som "kraftkällor". Hur då då?Obestämd Jo, vi sitter på våra motionscyklar i vardagsrummet och producerar ström till vindkraftverken, som ju alltid står stilla den årstid vi behöver strömmen..Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2012-02-10 10:42
#8

… trampandet går i taktfast tempo till låten; "We are all the winners, we are all the best, att vi får jobba längre, det betyder mest.." Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2012-02-10 10:50
#9

Där fick jag mig ett gott skratt ..tuvan..

Sitter inlindad i en filt …nästan 40 graders feber igår så jag fick stänga och gå hem..idag bara 39 grader på morgonen..

Kan inte säga jipiiii det är fredag direkt..

Måste fixa logistiken på arrangemanget imorgon..Det är tipspromenad och en fråga är i min butik..hjärtballonger och annat ska fixas ner till mig..får se om jag kan få dom o komma hem med dom..

kram vill ni vill inte ha …men ni får en ändåFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2012-02-10 11:12
#10

#8 Tuvan!!Skrattande

#9 Krya på dig abbisKyss

szirius
2012-02-10 12:34
#11

Här ligger jag och blir bortskämd…har fått frukost på sängen o väntar nu på lunch…men det FÅR man när man är en sjukling.

Här är det "bara" några minusgrader så huset är ok varmt utan eldning tack och lov (slut på ved).

Jag gör som du Clary, letar i bokhyllan…har läst om Paulo Coelhos böcker nu men är sugen på *massor* med nya pockets. Vem tusan ska jag önska mig dem av?Tungan ute

Krya på-kramar till Abbis och Elpida( ska dock inte andas halsfluss på erTyst)

och Sighne, hoppas isarna blir bättre…åh, det är bland mina bästa barndomsminnen, då vi åkte skoter ut på isen och var där hela dagarna i solen på helgerna…vi hade pimplar med " smällare" på, så när det smällde sprang hela flocken ungar dit - spännandeGlad

Tuvis - vilken idé! Eller varför inte göra en gångcirkel, sådär som tjurarna drog runt mjölkrossen förr…sätta fast pensinärerna på ålderdomshemmen och så får de gå runt, runt med sina rullatorer…alltid alstrar det nåtSkrattande

Nä, huvva, det är ju fasliga idéer.Lätt för honom att säga som kan byta till nåt soft litet jobb där han jobbar en dag i veckan för multum betalt.Man blir ju mörkrädd över hur liten koll många i makten har på hur "vanligt folk " har det.

Ha en fin fredag allihop! Här blir en luuugn helg, ska nog inte utanför husets väggar ens.

Ians
2012-02-10 13:41
#12

Fredag!

Gu vad denna veckan har runnit iväg! Har ju varit ledig! Flört

Söndag har jag fått ordnat så jag har akut semester, trots ledig vecka….

Herr Catts har fått problem med en tand så i skall till Veterinär tandläkaren på måndag. Troligen blir det sövning o utdragning….för många pengar! suck!

Hur nu det skall gå ihop!

För det är pengar jag inte har! Säger som jg brukar säga till änglarna när det kör ihop sig o jag inte kan ösa det själv….skall bli kul att se hur detta fixar sig!

Alltid lika fantasiskt att se på när högre makter jobbar Flört

ha en bra eftermiddag o kväll alla goa! O var rädda om er!

Pagan
2012-02-10 15:05
#13

Här var det liv i luckan. Ja den var ju bra Tuvan, gå runt som åsnan gjorde förr. Den där Reinfeldt, man kan ju bara hoppas att detta gör att han förlorar lite röster.

Krya på sig Abbis och Sz, låter som Ni åkt på nåt rejält.

Elpida, säger som Tuvan - vila kvinna!!

Själv är jag så glad att det är fredag. Flexade ut tidigare också sååååå härligt!! Vädret är vackert och det går just nu riktigt bra att vara ute, de har sandat en del. Här ska det sparas och sparas. Soc har dragit ner hela kommunen i sina udda räknemetoder, undrar just hur de tillsatte revisorerna där. Marks kommun börjar bli ruskigt pinsam!

Berättade jag om damen med rullatorn häromdagen? Hon gjorde en praktvurpa på bussstationen, vi hjälpte henne upp och vi kunde se hur det smärtade henne att gå vidare hemåt - bidde ingen utflykt för henne. Inte ville hon till sjukhuset heller. Inte en gnutta sand eller salt där. Hela stationen var som en isbana. Dåligt!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Elpida
2012-02-10 15:42
#14

Krya-på-er kramar till sjuklingarna!!!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

MaMaMade
2012-02-10 16:56
#15

Halloj!

Skön dag på jobbet idag, frukost o bädd mm o sedan kom min dam på att hon hade en tid att passa så jag blev ensam i ett par h. Strök några plagg, fixade m blommorna, förberedde för lunch o dusch samt packade den medicinska apparaten. När hon kom hem tog vi en kort prommis, åt, duschade o packade. Guben kom dit en ½ för tidigt, fick kaffe o sedan satte jag honom på att skotta av all snö på balkongen - då slipper jag på måndag se! Flört Sedan åkte vi hemöver, med stopp på affären samt för att släppa av min dam hemma i grannbyn.

Nu ska jag baka apelsinmockarutor medan Guben hämtar hem töserna. Han har dammsugit o jag har surfat, restmiddag till alla, olika sorter, bara att värma i micron. Efter maten ska jag o Guben basta o senare ikväll blir det TV o spel med Sonen - *HURREY*! Det gladde Moderskeppets hjärta när han kom ut o sa hej, frågade om det var ngt bra på TV ikväll o att han ville spela spel med oss. Skrattande Måste fundera ut några bra historiefrågor att ställa till honom, han gillar att berätta för oss mindre vetande. Tungan ute

Har varit trött o matt hela dagen, inte snubig men en ihållande värk över pannan o vä öga, särskilt när jag kommit ut i kylan. Ingen feber o det torde inte bli ngn heller. 40 grader är inget vidare abbis…o szirius…kryakramar åt er!

Ha en mysig fredagkväll nu - det är en order! Kyss

Isa56
2012-02-10 17:13
#16

Godkväll Skrattande

Krya på er, ni sjuklingar. Elpida VILA. Kyss

Jobb, och mesta av tvätten avklarad. Precis startat sista maskinen. Skönt att slippa det imorgon. Skrattande Vilat en timme hann jag med också. Och nu slappar jag här.

Ha en skön kväll och var rädda om varandra.Kyss

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Elpida
2012-02-10 19:52
#17

Lagar potatis- och purjolöksoppa, lyssnar på senaste zumbaskivan och kollar in vad ni gjort under dagen. Måste säga att det rycker bra i benenGlad. Ska snart titta på film med lillgosan, soffhäng med familjen. Glad

Så kul mamsen att sonen är sällskapssugen*Kyss*

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
2012-02-10 22:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

*

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2012-02-11 00:05
#19

Ho Hooooooo!SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

Guuuud vilken härlig avslutning på dagen! Ha ha, your my favorite Pagan! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: