Bioresonans
Hallå!
Som depprimerad kanin- och hästallergiker söker jag nu efter behandlingar som ska kunna hjälpa mig att kunna umgås med dessa underbara djur. Tänk att kunna få hålla min kaninunge i famnen och bara nosa i hennes päls!
Nu har jag hört talas en del om bioresonans, någon som har erfarenheter om denna behandlig? Gärna om ni gjort behandligen, vad ni var allergiska mot och hur det är idag!

Hej och välkommen hit!
Bioresonans har jag tyvärr ingen erfarenhet av men det låter ju hoppfullt! Verkar som om många kunnat bli fria från allergier genom denna metod. Hoppas att det finns någon som vet mer som kan berätta. Annars finns det ofta mycket information på nätet om man googlar.
Lycka till!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jo precis, jag har googlat en del men det jag hittat är bara massa "det är inget som funkar" eller så är det någon som jobbar inom detta som förklarar att det visst funkar, jag är mer intresserad av att höra från folk som gått igenom behandlingen och om det gav något!
Min farmor har något liknande som bioresonans men man ska hålla i metallstavar, det har hon för att lindra sin cancer och när jag själv testade den för att "söka" vad jag har så kom det upp en massa saker som verkligen stämde som jag inte ens visste att jag hade, t.ex. har jag något i urinblåsan som gör att jag kissar otroligt massa gånger per dag, hihi.
Så det verkar ju vara något som verkligen kan fungera, men jag undrar bara kan det bota allergi?

Du kanske kan kontakta de som jobbar med den här behandlingen och be att få mer information och gärna berättelser om resultat. Är de intresserade av att få ut sin metod så får du säkert en massa information från dem.
Absolut, de har ju också lite statistik och sådant. Tyckte bara det skulle vara kul att få höra lite från andra. :)

Javisst, jag hoppas att det finns medlemmar eller medisar härinne som vet mer!
Hej kaninisen!
Min 13-åriga dotter är också allergisk kan ej vara för nära djur. Nu har vi ju kaniner, katt fast de är ute. Katten har lägenhet och egen dörr i källaren :-)
Jag var inne på bioresonans i från Hudiksvall där man fick komma på behandling ,men så blev det ej av.
Kan tipsa om www.awoc.nu i Djursholm där Angela Orsucci håller på med något liknande som är väldigt nytt i Sverige fortfarande. Hon har tagit 1000kr per behandling men ibland 500kr erbjudande. Har tänkt testa det med men nu håller vi på med homeopati. Ska testa det först för min dotter vill jobba med djur så det är bråttom :-)
Kram Jile
Prova att ta kontakt med Revital dom jobbar med bioresonans/frekvensmedicin.
#6 Lycka till med homeopatin, vad är det för något?
Någon som har erfarenhet av bioresonans alt. frekvensterapi?
Putt. Ingen som har provat denna behandling och som kan tänka sig att delge av sina erfarenheter av effekten?

Spännande, har inte testat det eller hört talas om det. Jättekul om någon som har erfarenheter vill delge dem!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
en rätt gammal tråd….
men spännande….
Bioresonans/frekvensmedicin är något som absolut kommer att komma som ett av de främsta verktygen för att återställa hälsa.
Boris Aranovich är bra på dt, bl.a.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#13 Ja istället för att starta en ny tråd med samma ämne puttade jag den här. Ingen som vill dela med sig av sina erfarenheter om huruvida detta funkar eller ej? Desperat.
det bästa kanske är om du hör dig gör med någon terapeut som har det? Och som kan förklara?
Boris är jättebra…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#15 Jo visst, men jag efterlyser erfarenheter av personer som fått behandlingen. De som gör behandlingarna är knappast opartiska utan vill såklart sälja sina tjänster. Men vem är den där Boris? Var finns han?
Är det ingen som har provat bioresonans mot allergi?
Putt!
HÄR!"!! Jag har provat bioresonsans terapi. Detta var för några år sedan, kanske 5.. jag fick reda på under första behandlingen att jag inte tålde: mjölk, soja, nötter,mögel, hund och katt. Visste väl om det med pälsdjur men inte det andra.
Provade då att utesluta allt som var ett nej på min lista och jag märkte att det började klia om jag fick i mig nått utav det. Mjölk var det konstiga att jag inte tålde. Vid vuxen ålder..? Har varit atopiker sedan ett års ålder. men alltid tålt mjölk. Men jag fortsatte att utesluta mjölken och gick på behandlingar. Fullföljde hela och det blev ett x antal tusenlappar. :p
Alla allergier skulle vara nere på noll. Men jag fortsatte att undvika maten och pälsdjuren. Fuskade nån gång.. Första gången jag fick en allvarlig reaktion var när jag åt en pizza med ost på. Fick en så kraftig allergisk reaktion så jag nästan svimmade. Ansiktet svullnade upp, andningen var svår, nässelutslag och rodnad över hela kroppen. Det blev ambulans och därefter var jag preppad med anapen och betapred.
Jag har efter det helt undvikit mjölk. Om jag av misstag (när andra inte har 100 koll) fått i mig mjölk så har jag fått så svåra anfall att jag till slut svimmat, och fort går det.. :( På de här åren har jag haft ca två såna starka reaktioner per år och några mindre allvarliga. Detta är mycket ovanligt att man har som vuxen, att man får allergichocker av mjölkprotein. Och att det komemr när man är vuxen.
Så botad från min mjölkallergi är jag INTE!! Inte heller mot mögel eller pälsdjur.. Reagerar inte på soja eller nötter men det kan jag inte påstå att jag gjort tidigare heller. :p Så för mig har det inte hjälpt alls, snarare har jag blivit mer allergisk, allvarligare. Vet inte hur jag ska lyckas lindra mina eksem.
Men medans jag gick behandlingen så blev jag väldigt trött och de gav nå droppar som gjorde att jag mådde superbra just efter.. Så något måste ju ha hänt, det kändes i kroppen..
Ni får fråga om det är något ni undrar..
Malin
#19 Tack för att du berättade. Men fy blev du sämre? Ja det kanske ändras en del i frekvenserna i kroppen. Otäckt med dessa allergiska chocker som kan bli. //Jile
Hittade en länk där ni kan läsa om hur behandlingen går till.
Så här börjar texten: Bioresonansterapi är en behandlingsmetod som baseras på den kinesiska akupunkturläran, men praktiseras med modern västerländsk teknik. Genom att mäta det elektriska motståndet på kroppens akupunkturpunkter kan man bl.a. kartlägga de ämnen en person är allergisk mot.
Hoppas att din dotter blir hjälpt Jile! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tack Tuva-Lena,
ja fast vi har inte provat bioresonans ännu. Blev lite rädd nu när mallemuck blev sämre…det vill man ju inte att det ska bli så. Bra att man får höra.
Min dotter klarar av bättre att vara med åtminstone hundar nu. Var ju på trance healing i Stockholm och så provar vi homeopati nu. Hon älskar ju djur och går ett gymnasium med det nu.
Kram Jile
Hmm. Var inte mening att avskräcka nån, Kanske fungerar bättre på någon annan. Fast då när jag gjorde det för fem år sedan kanske så hittade jag intee så många som testat det, utan läste bara vad de som ger behandlingarna sa/skrev.
Fast jag kände ju att det hände saker i kroppen, för jag blev superdålig varje gång jag var dit, men sen lugnade det ner sig. Men det har ju inte blivit bättre med vare sig pälsdjur eller mögel som var mina jobbiga områden. Jag kan inte ens hälsa på nån som har djur. Kommer de hit börjar det klia.. :(
Och jordnötter och soja vet jag inte ens om jag reagerade på innan.
Idag ångrar jag mig eftersom jag la ner så mycket pengar på det (är dyrt+ att jag reste20 mil varje gång :p) och jag blev så allergisk mot mjölk (kan ju inte ha varit något annat än det som satte igång det känns det som.. ) att det påverkar mig varje gång jag ska äta.
allergivaccination funderade jag på för att kunna ta emot besök, men det var jag FÖR dålig för.. :( De är rädd att eksemen ska bli värre, eftersom det visst itne hjälper på jut dem. Får ju även problem med andning och ögon, näsa när jag utsätts för pälsdjur.
Vill inte skrämmas ännu mer men jag hade önskat att nån berättade åt mig innan. Jag har inte alltid varit så allergisk mot pälsdjur utan det har kommit smygande. Vi hade katt när jag var liten, en uppehåll ett par år. Hund när jag sen bodde hemma och hund när jag flyttade ihop med sambon. Började bli mer och mer allergisk men vi hade kvar hunden länge. För länge. jag blev till slut så sjuk och allergisk att jag blev hyperkänslig och där är jag idag 10 år senare. kan säga att det inte var min hund eller mitt beslut .. :( men men,.. man sak passa sig för att ha kvar/bo med djur när man är allergisk för en del blir det bara värre och värre så när man väl blev så känslig finns ingen väg tillbaka. Även om man undviker dem.. :p
#22 Nej jag tror inte att du skall bli rädd nu för att mallemuck inte blev bättre. Du vet, vi är individer och alla reagerar vi så olika på behandlingar. Allergier kan också uppkomma av olika orsaker, i det här fallet verkar det ju vara olika obalanser då. Och inom akupunkturen så kan dessutom olika organ vara inblandade - dom tillhör ju olika element inom TCM. 
Blir det inte bättre så testa hypnosterapi. Jag har själv gått kurs och fått mitt diplom nu, och enligt läraren så beror större delan av alla allergier på bortrationaliserade känslor vi går omkring och bär på - ifrån barndomen då. Får dessa känslor inte komma ut den naturliga vägen, genom munnen alltså då man pratar om dem, så sätter dom sig som symptom på kroppen istället. Ofta eksem, utslag eller allergier/astma..
Det öppnar ju dessutom nya dörrar för din dotter Jile!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ja Mallemuck förstår hur du känner idag och att du fått lagt ut en massa pengar. Min dotter har ju gått hos www.orfalese.se och hon mår riktigt bra så hon även klarar av att vara ihop med hundar på ett hunddagis med runt 20 hundar. Detta hade ju inte gått för några månader sedan. Så nog har homeopatin och healingen hjälpt.
Sedan när man trivs och gör något man så gärna vill går det nog bättre, att tänka att man ska klara saker.
Grattis till diplomet Tuva-lena, vad roligt.
Hypnosterapi är nog jättebra också bra vi testade detta hos en person gick fyra ggr men kostade 1000kr/ggn tyckte det var lite dyrt. hon fick ligga med lurar och lyssna på behandlarens röst mm.
Som sagt lite av varje är nog bra, och rätt kost framförallt.
Kram å fortsatt trevlig lördag.