Annons:
Etikettövrigt
Läst 1250 ggr
shigne
2012-02-18 06:15

Pratbubbla 18 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

-19 grader när jag steg upp.

Nu är nattsömnen över för min del! Blev lite intensinvt igår, men kan banne mig inte sova….. Trött som en gnu…eller vad man säger!

Tappade fattningen helt igår när jag kom hem - känns dock bättre just nu!

Mitt schema idag; få upp värmen i huset, städa och ge de stackars blommorna lite vatten (glömt bort i all röra), skala 20 kg potatis, promenader med doggen, jag hoppas det finns ork till ett piltespass….

Resten skiter jag nog i Oskyldig!

Byaföreningen har paltfest/fettisdags fest på tisdag och det ska skalas potatis till det. Egentligen sambon´s uppgift….. Tur att pären är stora och det går snabbt o enkelt att göra bort den uppgiften!!

Dags för lite kaffe och surfa runt en stund!

Ha en fin dag!

kram

Annons:
[ankibl]
2012-02-18 06:34
#1

God morgon!

Här är bara -0,5 idag.

Jag ska jobba en stund på morgonen annars hade jag inte varit uppe så här tidigt. Jag har det ändå ganska bra för jag ser företaget jag jobbar på från mitt köksfönster så det behövs inga längre förberedelser för att komma dit.

Fram på förmiddagen ska jag träffa några vänner på ett café det ska bli riktigt trevligt.

Ha en bra dag alla Glad

abbis
2012-02-18 09:20
#2

Morn morn alla goa

februari tuffar på..

Jag har sträckt nacken i sömnen så jag rör mig som ett kassaskåp.Ska flörta med sambon om lite handpåläggning..

Här ramlar det ner lovikavantar från himlen..skulle tydligen komma mer..

Har lite lampor kvar att ta reda på i verkstan men sen blir det lugna puckar..

kraaaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2012-02-18 09:33
#3

God morgon shigne och alla andra.

Många tankar som snurrar och oro som jagar sömnen på flykten, i jobbiga livssituationer behöver man ju ännu mer vila och avslappning för att orka. Hoppas kommande natt ger lite mer sömn shigne. Kram.

Minus 4,5 idag och blåser en del, får se om snövädret som det varnats för kommer häråt.

Stel i kroppen och värkande axlar idag så det blir inte så mycket av det jag planerat, bara att ta det lugnt.

Vad ni än hittar på denna lördag så hoppas jag dagen blir riktigt finKyss

Pagan
2012-02-18 10:46
#4

Skitväder här!! Regnar på all snö och det är grått!! Tur man har att göra på insidan och slipper gå ut i slasket.

Kram på er denna lördag

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2012-02-18 10:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Go'morron shigne och alla ni andra!

Det är mycket runt omkring dig nu shigne, inte konstigt att sömnen drabbas. Oron och allt som ramlar över dig.. Att behöva skala 20 kg pärer lyfter ju inte humöret precis heller. Du gör rätt i att "skita i" resten! Vi kan bestämma en tid då du gör pilatespasset och jag tar yogan - va sägs om det?Tungan ute Då vet vi att nånstans i vackra Norrland håller en annan "toka" på med ungefär samma sak. Skrattande Brukar din hund va med också? Mina hundar - och katten - bildar alltid publik åt mig! GladOch helst skall alla tre ligga på yogamattan medan jag håller på.Kyss Lite trångt förstås men massor av kärleksfulla energier!

#1 Låter mysigt med caféträffen ankibl! Det påminner mig om skoltiden då vi alltid satt på nåt fik på lunchrasterna.. Glad ha det så härligt!

#2 Jag tror inte att du behöver flörta så mycket abbis. Din sambo verkar vara en person som känner av vad du behöver - en riktig pärla är han! Synd bara att du skall behöve gå omkring med ett kassaskåp på nacken..Förvånad Jag tror att det kan komma av din förkylning och då släpper det så fort du har återhämtat dig riktigt. Sitter du o drejar när du är förkyld t ex, så tål du inte samma belastning som när du är vid full vigör. 

#3 Hoppas att dina värkande axlar blir bättre under dagen Toyan, och din stela kropp! Ta en försiktig promenad om du har möjlihet, det mjukar upp det mesta i krpppen och du kommer säkert att känna dig bättre efteråt.Kyss

Åsså var det min tur då, som fick ett rejält klådaskov inatt. Tyckte att eksemen såg så bra ut igår kväll så jag struntade i att smörja in händerna, tog bara vanlig handkräm. Jo morsning o goodbye, jag vaknade mitt i natten med eld i händerna - inte i baken alltså.Skrattande Men nu har jag smörjt mig med mitt cerat och det har redan lugnat ner sig - otroligt tycker jag..Förvånad

Dags för prommis, blåser lite snålt idag och snart kommer snöyran dom varnat för.. Flört skönt med en inomhusdag också..

Kram till er alla och ha en fin lördag!

En värmande brasa kanske..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
2012-02-18 11:13
#6

God förmiddag!

Tuvis - kan tro att du fick eld i baken .. när det brann i händerna.. till att hämta salvanTystTungan ute Inte slarva, hudlagret är tjockt och man får smörja ett bra tag efter att det "ser" och känns bra.

Ska slänga i mig lite kaffe innan jag ska iväg och titta på fotboll ute, måste hinna med ett energiintag oxå innan eftermiddagens zumbapass. Var så jäkla täppt, snorig och nös igår så det är rätt otroligt att jag orkade hålla pass. Gav mig själv lite reiki i morse så det känns åtminstone ganska okej nu. Håll tummarna för att jag håller både idag och imorgon!!!

Abbis, hoppas ni hittar styrkan både du och Guben! Mycket för er nu!

Shigne - inte avis alls på att skala potatis, får alltid så ont i axlarnaObestämd.

Anki - hoppas du gör bort jobbet fort så du får mer tid att njuta med vännernaKyss. Ni är alltid välkomna in till stan på nåt fik här Flört.

Toyan - hoppas värken släpper. Tänk på att hålla dig varm!

Ta hand om er godingar!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
shigne
2012-02-18 11:14
#7

Javisst Tuva….passar det kl 15? Eller nått däromkring?

Om det är fler som vill hänga med så blir det bara fler "tokiga" Cool!

Katten gillar Yoga och hunden Pilates - knäppa djur!!! För när jag kör piltes, bryr sig katten inte ett dugg om det och tvärt om….

Elpida
2012-02-18 11:16
#8

Konstigt det där för min hund ska oxå promp sitta med på yogamattan när jag kör och blir högst förnärmad när han måste flytta sig.Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tride
2012-02-18 11:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag gör ett inhopp som gästskribent här bland gamla kompisar. Måste bara berätta om katten. När jag öppnade balkongdörren i morse kom stackarn in, och jag blev lite paff, för jag trodde hon varit inne under natten. När jag kikade ut efter katten kommit in satt hon på balkongen. Jag fick kolla flera gånger. Visst. Kissen var på väg mot matskålarna samtidigt som hon satt på hyllan därute. Det var alltså hennes kopia till kompis som hängt med upp för kattrappan. Jag blev tvungen och titta i örat för att se på märket där att det faktiskt var rätt katt som kommit in.

Jag hade en kisse, Kajsa, som alltid yogade tillsammans med mig på mattan Hon sträckte sig och vände sig bredvid mig med stor entusiasm.

Bilden visar rätt kisse på balkongen.

Skala potatis - ingen favvo-syssla precis, men det tar väl slut det också.

kram och ha en god lördag!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

MaMaMade
2012-02-18 12:31
#10

G´dagens!

Sovis till kl 8 idag - *skööönt*! Drömde ngt men det känns inte som om det var ngt otäckt. Har ju upplevt både jordbävning, tsunami, vulkanutbrott o Minstan som gått ner sig i en vak i älven under ett par nätter nu! Å andra sidan vaknade jag inte o var rädd…helskumt!

En koppte + en macka intogs innan jag anföll Mellis hår med kammen. Oljekur på det o själv är jag nyfrissad à la 6 mm o väl inoljad jag med. Har hittat nada i mitt hår men det skadar inte…är ju ändå irriterad i hårbotten så ngt gott gör det i vilket fall som helst.

Väntar bara på att Guben får i sig sin lunch, därefter skall även han kammas igenom (har har ett tjockt rufs så det kan ta sin tid). Efter det blir det bastu o dusch med töserna o sedan ska middagen in i ugnen. Kyckling, potatis o guacamole…ev pain au chocolat till kvällsbaljan med te. Måste också gå igenom mina fröer för grannfrun ringde o sa att hon ska beställa nytt på måndag.

Här har vi blia: ½ grad kallt o blåser halv storm, väntar på att det ska börja snöa - håller oss inomhus, knappt så att Tassen sticker ut nosen, kisse funderade länge men vände sedan i dörröppningen.

Apropå skala potatis: en bra skalare är A o O! Sticker in med lite smygreklam här: Tupperwares hästskoformade som man drar uppifrån o ner med är *toppen*! För mig som har ont i fingrarna emellanåt är det skönt att bara kunna låta potatisen ligga i handen med ett lätt grepp o dra med skalaren över. Den är vass som rackarn´s så man får passa fingrarna dock! Dyr…ja…men håller formen länge. Har haft min i…10 år?…o den är lika fräsch o vass som ny! Den andra modellen där man drar åt sidan belastar dock händerna lika mkt som de "gamla vanliga" modellerna. Fiskar har en liknade Tupperwares men den har böjt blad o är svår att skala större grönsaker med…dessutom vill bladet "trilla runt" vilket är högst irriterande! Ja…lite funderingar från mig som skalar ett andlöst antal kg rotfrukter o potatis i jobbet emellanåt!

Tänker på er alla! Kyss

Tuva-Lena
2012-02-18 13:06
#11

Ja shigne, det säger vi. Kl 3 blir perfekt, då kan jag ta eftermiddagspinken med vovven efteråt! Glad Fler som vill hänga på?Tungan ute Du Tride som tittar in som hastigast, nu kommer du inte undan.Flört Både du och kisse är välkomna till massmotion á la AB vid tre-tiden!

Elpidan hade tur för hon skall Zumba och är lite "off" p g a förkylning, men du är välkommen nästa gång!Kyss

Mamsen får släppa skalaren en stund och haka på, eller vad tycker ni? Har du ingen yoga DVD så kan du ta en liten stunds meditation istället. Meditera över tanterna på AB och hur dom tar sig ut i sina yoga outfits.. sedan avger du rapport här ikväll - tänk er vilka syner! Skrattande

Välkomna allihop som känner för det! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
2012-02-18 14:35
#12

Tuvan - jag hakar absolut på nästa gång!!!Glad

Mama - jag kan bara instämma. Tupperware har faktistk den allra bästa skalaren och är mycket vänlig mot oss med svaga leder! Den är sörens vass så precis som du säger får man passa både fingertoppar och naglar..Tyst

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

shigne
2012-02-18 14:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Snart dags alla "knäppisar" - kl 15 skakar vi loss lite fläsk!!!

Annons:
[ankibl]
2012-02-18 15:12
#14

Det blir bra uppvärmning inför melodifestivalen ikväll.

Jag ska till en väninna  och titta och kanske ta en svängom ifall det är någon låt som faller i smaken Skrattande

Tuva-Lena
2012-02-18 15:31
#15

Första knäppisen klar! Tungan ute jag tjuvstartade en stund före, vid tio i ungefär och programmet tar en halvtimma drygt att göra. Känner mig som ny! och det var så roligt att få sällskap! Glad

Du är så välkommen nästa gång Pidan, och du med ankibl!Kyss

#13 Shigne, vad är det katten blir så skräckslagen av..?Tyst Ha ha.. Skrattande

Ha en fortsatt fin eftermiddag! Nu en promenad med voff sen tror jag att jag slöar på sängen en stund. Det är så skönt när man är helt avslappnad i kroppen. Oskyldig Kram kram!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

shigne
2012-02-18 15:40
#16

#15 *hihihi* Tuva…..hittade inte bättre bild!!

Jag fuskade FörvånadSkäms Gjorde uppvärmningen, sen kände jag att "näää, gör det en annan dag!" Ställde mig och diskade undan istället..

Nu ut med doggen här också! För det går inte att fuska med…

Isa56
2012-02-18 16:27
#17

God eftermiddag allesammans Skrattande

Kikar in en snabbis, innan mitt veckans höjdpunkt, ett bad med oljor och en bra bok tar sin början. Ska bara ha ut all ångan från badrummet först. Oskyldig

Krya på er, ni som är dåliga, hängiga eller bara lite down. Kyss

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ians
2012-02-18 17:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Tride….började du fundera om du såg dubbelt? hehehehe

Vacker kisse!

Här är det snöblandat regn o snorhalt ute……en arbetskamrat ligger på sjukhus efter fall o brutet ben…..så på med broddarna! skiter i om jag ser töntig ut!

Har inte Råd att göra mig illa i knät en gång till…..!

Så nu går jag runt o klick-klockar , vovven ser Välldigt förvånad ut över mattes nya ljud!

Snart dax att bege sig till natt 3 av 3…sedan blir det ledigt några dar!

kram till Alla!

LottaO
2012-02-18 19:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

God kväll!

Idag bjuder jag på årets (nästan) lchf-semla. Helt ok, även om det inte är samma sak som en riktig. Men fixar man inte vetemjöl så duger den utmärkt!

3 stora ägg
50g smält smör 
1dl grädde
20g husk
20g kokosmjöl alt pofiber
2tsk bakpulver
1tsk kardemumma Blanda ihop, låt dra en stund, rulla i bolllar i stora muffinsformar (jag gör 7 st). Ställ i ugnen på 175 grader i 25 minuter. Fyllning: riven/mald mandel, lite grädde, lite stevia, vaniljpulver och lite strösocker.

Dansa kan man alltid göra!

MaMaMade
2012-02-18 19:58
#20

Godkväll!

Nä, ingen gymping här inte, låg i bastun från ett-tiden, långdusch med ordentlig tvagning o sedan bidde det fåtöljen. Såg "Farmors tatueringar":

Svensk dokmentär från 2011. När filmregissören Suzanne Khardalian var liten var hon rädd för sin farmor. Hon gav inga kramar, inga kyssar, inte ens ett leende. Runt farmor och hennes tatuerade händer fanns en tystnad fylld av skam. Suzanne bestämmer sig som vuxen för att ta reda på sanningen. HD. Från 16/2 i SVT2. Även i SVT2 19/2. Textat sid. 299.

Handlar om 1900-talets mest bortglömda massmord. Ungefär 2 miljoner armenier föll offer för 1900-talets första folkmord i de östra delarna av Turkiet mellan 1915 och 1923. Men att detta folkmord överhuvudtaget ägde rum, är än i dag ett kontroversiellt faktum, som förnekas från officiellt turkiskt håll. Läs mer här: http://home.swipnet.se/kosayan/bortglomd.htm

Oerhört gripande dokumentär om hur regissören kommer fram till att farmodern, som hon alltid sett som kärlekslös o elak, blev våldtagen o kidnappad som barn. Växte upp hos turkar men ingen vet exakt under vilka omständigheter, hamnade i flyktingläger i Beirut där hon sedan träffade o gifte sig. Ett äktenskap som blev totalt kärlekslöst, helt klart pga hennes tidigare upplevelser.

Middag, hjälpte töserna att fixa iordning bastun, lite pianoövningar o nu sitter jag här. Töserna ska få se melodifestivals-uttagningen o sedan blir det film för mig o Guben.

-1 grad, har stormat hela dagen o även kommit en hel del snö, gissar på mellan 1-2 dm. Hoppas att Guben kan låna en traktor imorgon så att han inte sliter ihjäl sig med garageinfarten! Har kokat vatten o fyllt ett par termosar utifall att strömmen går. Med tanke på hur alla ledningar hänger överallt är det nog bara att vänta.

Suss o vackra drömmar! Kyss

Annons:
Tride
2012-02-18 20:20
#21

#18 jo, jag började tvivla på mitt förstånd, typ. Fö det där med broddar - en tveeggad upplevelse. Gillar dem inte. Men tar med dem i påsen när jag går ut om kvällarna. Ifallatt. Där ligger de bra. I påsen, alltså.Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2012-02-18 22:42
#22

#19 Ser smaskens ut Lotta!Tungan ute men en matlagningsalfabet som jag undrar: Vad är stevia och husk för att inte nämna pofiber!?Förvånad

#18 Härlig bild Ians! Skrattande Moder Theresa, jo jag tackar, eller i dom lugnaste vattnen..Skrattande

Apropå broddar ja, idag gjorde jag två saltomortaler på nysnön. Mina graninge är perfekta annars men just på nysnö är dom livsfarliga! Nåja, en yogar ju så kroppen var med på noterna och inga allvarliga men av luftfärden blev det. Flört

Suss gott du med Mamsen! Härligt med bastu! Tungan ute Här blev det då inget större snöfall - inte än i alla fall - får väl se imorgon om det har kommit över natten istället då.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

LottaO
2012-02-19 00:06
#23

Här har det varit några plusgrader och snöblandat regn i 45 graders vinkel… #22 Stevia är en ört med extremt söta blad utan kolhydrater. Används som sötningsmedel. Husk är krossade psylliumfrön och pofiber är potatis-nånting… Båda binder vätska. Används ofta som ersättare för mjöl för glutenallergiker, och har ganska lite kolhydrater också.

Dansa kan man alltid göra!

Upp till toppen
Annons: