Annons:
Etikettövrigt
Läst 2480 ggr
shigne
2012-02-19 08:03

Pratbubbla 19 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Snö, snö åsså lite mera snö….. Så har senaste dygnet sett ut!

Just nu bra ynka -1,6 och fortsatt snöfall Skrikandes

Gissa vad jag gjorde igår kväll 22.30 - jo, var ute och skottade snö på gården! För jag tänkte jag skulle åka in tidigt till sambon idag och tyckte det var en smart idé att skotta undan, så slapp jag det på morgonskvisten!

Hur jäkla smart var det då?????

Nä, bara att bita ihop å gilla läget!! Fast kroppen och knoppen skriker efter vila och mera sömn… I know! det är inte jag det är synd om - "ont krut förgås inte så lätt" heller!

hahahaha…kul pratbubbla att vakna till?

Jag har fötterna på jorden och huvvet uppåt! Men det kommer stunder när jag känner att "va fasen…ska det aldrig bli lugn och ro?"

Nå väl…bara att börja beta av i lugn takt så kommer det nog att gå bra det här med!

Är rädd om er där ute! kramar i massor

Annons:
Toyan
2012-02-19 08:50
#1

God morgon på erGlad

Här är det 0,5 grader nu, igår kom det snö och på kvällen var det mest regn.

Jobbigt att få undan blötsnö shigne, kan du försöka få lite vila när du besökt sambon kanske? Kramar tillbaka till dig och varma tankar till er båda.

Inte så stel idag och axlarna bara lite ömma, ska ta en promenad och hälsa på son och familj, halt lär det vara men jag har ju dubbatGlad

Ha en finfin dag allihopaKyss

LottaO
2012-02-19 09:48
#2

Hej på er. Gå försiktigt!!! Här fick vi en skön morgon. Maken åkte iväg på innebandy så vi bestämde att äta go-frukost när han kommer hem. Pannkakor till barnen, semla till oss (kanske något annat innan semlan…) Älskar att lyssna på när barnen leker. Ta hand om er! Ha en skön söndag!

Dansa kan man alltid göra!

mayolica
2012-02-19 09:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God morgon

#0 usch va jobbigt,du får försöka vila när du kan.

Troligtvis har det snöat lite under natten här oxå,för jag blev väckt jättetidigt på morgonen av en dundrande traktorObestämd men när jag tittade ut såg jag inte mycket till snö,bara slask och blöttRynkar på näsan men nu småsnöar det och ser lite

kallare ut.

Jag måste packa och rensa ,usch vad allt käns rörigt Rynkar på näsan

ha en bra Söndag Flört

~ mayolica ~

Isa56
2012-02-19 10:21
#4

God middag allesammans Skrattande

Skotta snö en lördagkväll. Du får försöka få lite vila senare idag.

Det är halt på sina ställen härmed. Mest på vår uppfart. Oskyldig

Pannkakor och semlor en riktig go frukost. Tungan ute

Finns ju roligare saker att bli väckt av, än en traktor. Fågelsång till exempel. Skrattande

Önskar alla en skön söndag. (Åh minns ni programmet "Sköna söndag# som gick för xx antal år sedan, jag minns att jag brukade titta på det och tyckte om det) Tungan ute

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tuva-Lena
2012-02-19 10:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Go'morron shigne och alla andra också!

Nä fy för att vara förtänksam när det snöar! Så där har jag också tänkt och så har det varit två decimeter nytt lika fullt när man vaknar..Rynkar på näsan Har du ingen snäll granne som kan hjälpa dig? Jag minns en gång när det hade vräääkt ner snö och jag var ensam hemma som vanligt. Slet med den där förgrymmade snöstyran som körde fast efter en meter, eftersom det var fullt i den redan då. Jag ringde till en av "beundrarna" i byn och bad om hjälp. Hann knappt lägga på luren så stod han på går'n! Cool Lite kaffe i strupen efteråt, sen var han nöjd.Flört In't vet ja om jag kanske gjorde nåt som går utanför ramarna i den byn, men rent på går'n blev det i alla fall. Och isåfall var det inte första gången man höjde på ögonbrynen åt mina "tokpåfund"..Glad

Här hade vi klass2 varning p g a snöfall och hård vind.. men hör ni, det har snöat 3-4 cm och det enda som har ruskat lite är trädtopparna. Tror vi får utfärda klass2 varning för SMHI istället - (tro dom inte! dom bara gissar! åtminstone misstänker man det många gånger, för herre gud så fel det blir numera! Förvånad)

Idag blir det färd ut på landet, kolla huset att det inte "har blåst bort" ha ha.. och vatten m m.

2 grade varmt just nu!! Först dagen på mer än 2 månader som vi har plusgrader och det bådar gott inför fortsättningen det.. Flört

Ha bästa dagen allihop och en styrkekram till dig shigne! Ni andra får dela på den här - Kyss Flört

(Bild lånad från gavledraget.se)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2012-02-19 10:27
#6

Godförmiddag

Här är det efter gårdagens regnande slaskigt och halt på sina ställen. Grannens bröte har kommit i dagen igen, suck!! Nackdelen med att bo nära andra, man har full insyn i deras "borde tagit hand om redan tidigt i höstas skit"Obestämd

Tur man har bättre ordning åt andra grannen till.

Söndag i dag, ska verkligen ta till vara på den. Kram

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
abbis
2012-02-19 10:36
#7

Goder förmiddag

#0 Vila får man göra i graven..he he

Snöar det hos er..Här regnar det..Flört

Vår i luften liksom

Idag måste jag fixa med grejer till kurserna som startar i veckan.Gjorde ett litet test igår för att påskynda torkprocessen.Vi ska kavla stoora hus och då må leran vara läderhård och för att få den så så stod jag och blåste på med gaslåga..Måste bara fixa fler så det inte blir slagsmål..

Blev rikhtigt bra..Tungan ute

lillsonen ringde från Phuket dom flög dit ifrån Malaysia igår..Dom hade blivit blåsta av en taxichaffis..Men det är den enda incidenten hitills om man räknar bort att deras bagage inte blev avlastat från planet och dom fick vänta ett dygn på det..

Han låter så nöjd och jag är så glad för hans skull..vilken resa ,vilka minnen..och han är bara 20 år..

Nu lite brunch som sambon håller på att fixa..

kraaaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

mayolica
2012-02-19 11:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ja ni där upp som har så långa vintrar måste vara ganska så trötta på att få mer snö. här nere har vintern nyss börjat ,vi har ju så sällan riktig vinter med snö här nere så jag är glad åt snön.fast jag behöver ju inte gå ut och skotta någon snö hellerSkäms

~ mayolica ~

Ians
2012-02-19 18:08
#9

Godmiddag…

Å vilken fin katt Mayolica!

Här är det trött i hatten…efter 3 nätters jobb….Då 3 boende av 55 lyckades hålla 3 personal i full action hela nätterna…de andra?

de sussade gott undertiden! Men med ringningar varje 30 min från dessa 3 hade vi att göra….

Medans dessa 3 håller Aztra Zeneca in buissnes för lååång tid framöver, dricker…kissar….dricker mer….kissar mer etc etc Hela tiden! Äter en liten tablett för att sova …… med en frenesi som skulle få en Elefant att gå idäck för ett par dar framöver…..men Icke sover de!

Då gäller det att ta på sig Nightingale mössan o en Stor portion tålamod i rygg säcken! För efter en 5-6 gånger känner man att empatin tom rinner ut under skorna på en……för att ersättas av ett j-la humör istället! Obestämd

Men alla har rätt att bli bemötta med respekt….även femtielfte gången de ringer för att fråga vad klockan är……3 min mer än förra gng jag var här har man lust att svara….Men det gör man inte, utan man säger lika lent varje gång …att klockan är 21.15……21.35…..21.45 osv osv …Men kan du titta om min kappa hänger i hallen……alternativt …när jag har tid hos frissan? ….eller om handdukarna kom med upp från tvätten i onsdags…..

-NU, klockan 03 på natten? Förvånad

- Ja jag har faktiskt rätt att ringa dygnet runt!

- mmmm Skrikandes

ringa ringa ringa…..- ja vad kan jag hjälpa dig Nu med?

…..-varför tar det så lång tid innan ni kommer?…

-Jag var i tvättstugan!

- Men jag kan ju faktiskt vara sjuk! …….mmm Obestämdvad kan jag hjälpa dig med nu?….kan du titta så Tv är ordentligt avstängd…….ja den är avstängd!

ring ring ring……- jag kan inte sova …- nähä!Flört - kan jag få en tablett…..

ring ring ring….

Så ibland när jag läser om gammla eller patienter som blivit otrevligt bemötta av personal inom vården, så läser jag det med lite andra glasögon än icke insatta..

Alla som har en ringklocka i handen vet inte När man skall använda den alls….utan tror att det betyder full uppmärksamhet dygnet runt….sedan sitter de o sover som slappa bananskal i en fotölj hela dagarna…för att sätta igång nästa natt igen…..

Ändå älskar man både dem o sitt jobb……även om tålamodet sätts på prövning H.Å.R.T  emellanåt!

Så de berättelser när människor blivit misshandlade inom vården…..känns ruggiga! Även om en viss förståelse även för en hårt prövad undersköterska kan infinna sig…..MEN hon borde bytt jobb lååångt innan sinnet rannöver totalt!

Nu är jag ledig några nätter o kan vila fötter o öron…..så jag kan stå pigg o käck i tofflorna nästa arbetspass igen! Med ett leende o en len röst…ring ring ring Skrattande

Ha en bra kväll alla goingar!

Pagan
2012-02-19 19:34
#10

ja jösses i min låda Ians, låter kraftigt tåååååålamodsprövande. Jag hoppade in på Vasa sjukhus i sena tonåren, enbart dagtid, önskar det funnits tid till att sitta och småprata med dem mer. Redan då var det brått brått. Men vilka livshistiorier de kunde berätta om, ja vissa mer än en gång förståss för de hade ju glömt bort att vi pratades vid igår…..Andra var helt borta, det var ju liksom "härifrån direkt till kistan anhalt" och de bad att få vatten 511 ggr på en kvart och gissa var det rann ut sedan…..Ni som orkar och arbetar med sjuka/äldre är vår tids vardagshjältar. Synd att de inte fattar det "högre upp" att vi alla ska den vägen vandra en dag. Att det måste finnas resurser och tid - inte bara spara spara. Verkligt tragiskt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MaMaMade
2012-02-19 20:10
#11

Godkväll!

Började dagen med att baka utlovade scones…kunde inte låta bli o fick såklart ont i maggen! Som tur var räckte det med en stund i "damrummet", slapp ett regelrätt gallanfall - *hurrey* för det!

Gick igenom mina fröer o tog en prommis över till grannfrun med listan. Vi brukar sambeställa o då kollar vi av om det finns ngn fröpåse som vi kan dela på, blir lite mer ekonomiskt på det sättet. Fick en kopp te o stoppade i mig en kaka…hon oroar sig så lätt…men det gick bra o jag fick inte det minsta ont.

Guben fattade beslut om att bjuda barnen på pizza till middag, så jag fick ett par h lugn o ro här hemma. Började se en film men så tappade TV:n signalen precis när det började hetta till…för mkt snö som hänger från taket men vem ids pulsa dit i djupsnön!

Väl hemma fixade Guben med sin bil som vill "puttra" lite väl högljutt. När han skulle backa ut bilen fastnade växellådan i backläge…så nu har vi ingen bil eftersom jag inte fått mina nya plåtar än. Vette fasen hur vi ska göra imorgon…jag kan ju ta bussen men tar mig inte till min tant efter att jag varit hos min dam. Guben kan kompa, har hur mkt tid som helst att ta ut…osså var det utvecklingssamtal i storbyn på em…o så en sväng upp till samhället för att hämta ut plåtarna som förmodligen kommer imorgon. Skrikandes 

Stormen drog nog lite mer norrut Tuvan! Här blåste det rejält i vi fick ca 25 cm snö igår + 15 cm till under natten till idag. Obestämd

Ians: been there…tur att det var på den tiden när jag var en "snäll flicka" samt hade tålamod liknande en ängels… OskyldigFlört

Så gullig kisse är Mayolica, liknar min Majsan…RIP…o det är så fint nere hos dig…bara *måste* komma mig söröver åt väster ngn ggn!

Nu måste jag sätta mig ner o fundera hur fasen jag ska få allt att gå ihop imorgon! Ha en skön kväll allahopa! Kyss

Upp till toppen
Annons: