Pratbubbla 25 februari
Gomorron alla!
-10 grader idag - uppehåll och en nyskottat gård
. Idag var det sååå skönt att vakna och kika ut genom fönstret.
Sitter med en kaffeskvätt och försöker vakna till…..äntligen har kroppen fått vila!
Promenad idag och sambon ska försöka följa med. Det finns nog en ljusning där framme.
Ha en skön dag - är rädd om er och är rädda om dagen, för den är din!
kramar i kollosalformat

God morgon shigne och alla som kommer.
Glad att du fått vila och så skönt att ta det lugnt på morro'n och slippa skotta. Kramar tillbaka.
Här är det 4,3 plus och en lite blek sol kikar fram.
Har ätit frukost och sitter med en mugg kaffe, tittar ut då och då på fåglarna och "våra" ekorrar som skuttar runt än i träden och än på marken
Ska ut på promenad senare och så får jag väl göra det jag inte kunde igår.
Ha en fin dag allihopa
Det blev dubbla bud idag, men här kommer mitt bidrag! Samma som hos mayolica då.. 
Goo'morron mayolica!
Det ser härligt ut att slippa snön. Här är det säkert närmare 1 m snö kvar. Igår var det plusgrader, men inatt fylldes det på med mer snö och idag har vi några minus istället.. Vilken härlig bild du har tagit! Ett piskande hav och sen dessa vackra klippor som ni har på västkusten! Me like.. 
Just nu tittar solen fram bakom skogen och det blir säkert en fin dag, får se vad jag gör med den, nåt blir det alltid.. kanske en tur ut på landet och åka skidor, det passar ju bra det med all denna snö.
Har känt ett trängande behov av att baka bullar på sistone, och matbröd. Jga har ett kakmonster boende hos mig så det går mängder av fikabröd. Själv är jag bara måttligt förtjust i sånt måste jag säga - sött o äckligt som det är. Nä en chokadbit då och då får räcka för mig Ni vet väl att choklad är nyttigt för oss kvinns!?
Ha en fin dag allihop och morrn morrn till er också!
Eller kanske en ridtur..? Söta goa Krummi och jag en vårdag för nåt år sen..
Sajtvärd på Alt Behandlingar
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Godmorgon shigne o Toyan!
Jag blir snart tokig på detta eviga snöande! Visst är det trevligt m mkt snö men inte när min "slav" inte är hemma o skottar…
Har du fått ngn hjälp shigne? Finns det inte ngn i byn med traktor som kan komma o ta det värsta?
Här plumsas det genom snön o klättras i snöhögar för att ta sig fram om man är djur el barn…vi vuxna håller oss på vägen vi!
Bara -6 o strlande solsken men det börjar dyka upp molntussar på himlen nu.
Mellis sjuk så det får bli en hemmahelg - *igen*!
Nåja, bättre sjuk nu så hon får vara frisk till sportlovet som börjar nästa helg här uppe.
Ha en fin helg tjejer! 
Säger Hej här också!
kramar i massor!

hej hej!
Jag skulle kunna kopiera Pagans inlägg
.
Ikväll ska jag och en väninna ut och dansa. Japp, vi ska alltså ut och svinga våra lurviga. Det är så länge sedan att jag 1. Är rädd för att jag är alldeles för gammal när jag kommer ut, 2. Har inte den blekaste aning om vad man har på sig längre 
Det kommer bli mycket spännande….
Ha en under lördag och jag är inte avis på er uppe i norr med all snö!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Nä va roligt Elpida! Men du, raka dom lurviga först..
annars kan killarna uppfatta dig som en förrymd orangutang från Borås djurpark..
Ha så trevligt ikväll! 
Vad gör du med vårkänslorna då Pagan..?
stoppar in dom i tvättmaskinen och kör centrifugen på 2000 varv - minst..?
annars kan det ju bli farligt vet ja!
Säger "Hej" tillbaka Ians!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

jo vet du Tuvan jag har haft lite spadag idag!!!!
Helrecond och insmörjning - har ju hivat badkaret men det fungerade med dusch ljuv musik och lite doftagott, nu sitter jag med fötterna i fotbaljan med massage och bubbel på, lustigt den fick jag i julklapp för 4-5 år sedan men knappt använt, nu Ni har väl inspirerat mig
ska fila och smörja klippa och kanske t.o.m måla naglarna!!!! jösses, ja e en fjolla trots allt
samtidigt så surfar jag och dricker öl. hahaha - simultanförmågan e på topp.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Hej på er
Solen skiner, blankis på gångvägarna och febern tillbaka.
Låter som du har en härlig lördag Pagan och Pidan har danskväll, jaja, själv ska jag ta en lur på soffan och hoppas att febern är borta när jag vaknar till igen.
Ha en skön dag alla
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Sol fortfarande, -4 o liiite vind i seglen. Stortösen matt men har fått i sig en ½ tallrik nyponsoppa + en stor tallrik med glass…hmm…
Lilltösen sitter med fötterna i ett fotbad, har en hälspricka jämförbar med Marianergraven. Timjan, salt o olja i vattnet…o nu är hon färdig så Guben ska få massera in den dyra propolis/aloe vera-krämen.
Själv sitter jag med en mugg chai latte + ett par Finn Crisp med tjocka skivor brie på o ska surfa runt lite. Tassen sover bredvid, Findus-kisse sitter på hyllan på förrådsväggen o solar. Känns skönt att ha en slapp-dag, blir en enkel middag: lök- o senapsgratinerad tonfisk o spagetti. Lite senare ska jag o Guben snaska på räkor med vitlöksCF o vitt vin.
Pagan: är den skön den där fotbadsmassaschemojängen? Är det värt en investering för oss som har ständiga hälsprickeprobs?
Dansa…så kul…det var ett tag sedan. För ett år sedan på en 50-årsfest o då "bara" med Guben. Han är duktig på foxtrot men han går stadigt…inget extra snurr el bugg el ngt kul…minns "Versan" i stan med längtan! 

Den e görskön MaMa. Klart värd en investering Kollade med pricerunner
http://www.pricerunner.se/sp/fotbad.html
Förr kostade de massor, men nu ser jag att det finns i många prisklasser och jag kan inte tänka mig att det är priset som avgör. Eller varför inte starta en tråd om det, kanske finns fler som kan tipsa om pris & kvalisort. Ser att min heter Wilfa, men som sagt den har ett par år på nacken. Men jag är nöjd med min. Värme, bubblor och massage. Inte så lyckat med fotbadscreme i när den bubblar borde jag ju fattat själv.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
39 grader hela dagen o tösen har legat utslagen på soffan i TV-rummet. ½ tallrik nyponsoppa, en hel tallrik med vaniljglass, en gaffel spagetti med tonfisk, några klunkar te med honung o några klunkar vatten bidde det idag. Hon ville inte ens ha mer glass nu ikväll!
Nu har hon fått febernedsättande o har gått o lagt sig, har redan kvartat in enligt lillasyster. Lillasyster som pysslat om o donat o haft sig, hämtat kuddar o filtar mm…en liten ängel…med humör…men ändock en ängel. 
Nu ska jag gå o göra vitlöksCF o rensa räkor…+ försöka hitta en film som går att se. Ha en skön kväll allahopa!