Etikettövrigt
Läst 1129 ggr
shigne
2012-02-26, 07:36

Pratbubbla 26 februari

Gomorron!

-19,7 nu på morgonen och det sur att bli en kanon fin dag.

Det blir ut på isen idag, hoppas på fiske, men de sägs att isarna är så dåliga….tja vi får se! Vill gärna att sambon orkar följa med också!

Hoppas ni har det gott alla och att ni får en härlig söndag!

kram

LottaO
2012-02-26, 08:21

God morgon! Jag tror vi har minusgrader och det ser strålande ut! Har inte gått upp ur sängen än. Igår åt vi fantastiskt fin kött. Hängmörad ryggbiff av nöt. Köpt på torget, uppfödd och styckad några mil härifrån. Vilken skillnad det är! Ska absolut köpa en låda därifrån! Hoppas du får med dig guben, shigne. Strålande sol och snö/is är ju riktigt bra ljusterapi! Här är i princip all snö borta, undrar om det t.o.m hann bli vår. En spontanfråga, hur mycket/lite sömn behöver en åttaåring? Räcker 10 timmar? Ha en go dag allihop!

Dansa kan man alltid göra!
Clary
2012-02-26, 09:06

God morgon.

Strålande sol som blänker fint i isen, tur att man har broddar. Ska se om det går att börja städa upp altanen, får passa på när febern äntligen gett sig, tror jag.

10 timmars sömn borde räcka Lotta .

Ha en fin söndag

Medarbetare på Feng Shui och Indien
abbis
2012-02-26, 09:17

Ha ha ha lottaO dom sover längre och längre in i tonårstiden..10 timmar är väl lagom..

morn

Sitter med färg i håret..kärringen ääääää gråhårig under allt fix..Brukar inte färga själv har ju haft en underbar frisör i Nora men nu känns det som bortkastade pengar ..Får se hur länge jag orkar stå med armarna över hövvet…

Här är det soligt och blåsigt….Har siktet på ett jätte loppis idag då jag ska leta skyltmaterial á la 50 tal eller nått annat kul..Måste förnya mig till en billig penning..

Blir en lång frukost tillsammans idag och då brukar sambon fixa nått lite extra najs..

PoK

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Toyan
2012-02-26, 09:25

God morgon på er.

Här är det 1,4 minus, solsken och lätt blåst. Några snöhögar här och där och is men annars är det mesta borta.

#1 10- 12 tim låter normalt tycker jag, beror ju också på hur h*n sovit föregående natt.

Själv vaknade jag vid 03:45 av att någon hade en TV eller radio på mycket högt, lyckades somna om framåt 5Skrikandes

Här är annars mycket lugnt, men i porten bredvid flyttade nån ny in i mitten av månaden, får se hur fortsättningen blir.

Ha en fin-fin söndag allihopaGlad

Isa56
2012-02-26, 09:41

Godmorgon allesammans Skrattande

Sol och runt nollan. Det har slutat blåsa så det är ljuvligt ute nu.

Tycker också 10 timmar låter bra. Har för mig att det är den åldern då de sover lite mindre för att sen i tonåren börja sova mer. Oftast på de tider vi tycker de ska vara vakna. Flört

Får väl hoppas det blir fiske för dig och sambon Shigne. Skrattande

Mitt finaste minne från is är nog när jag i 13-årsåldern åkte häst och släde över isen på Siljan. Tungan ute framemot sommaren fick jag låna en Rättviksdräkt och följa med i kyrkbåten också. Det halvåret jag bodde däruppe, är fyllt av fina minnen.

javisst är det skillnad på kött och kött. Vi har en styckare som har affär nån mil från vårt där vi köper det mesta av köttet.

Abbis jag tror det blir jättefint. Skrattande

Inte kul att bli värkt i ottan av grannarnas tv.

Idag blir det nog lite plock och ja vad jag vill. Brukar försöka hålla söndagar oplanerade och fria från måsten. Ibland går det ibland inte.

Ha en skön söndag

Kram Isa

"Om du inte gillar något, ändra det. Om du inte kan ändra det, ändra din attityd. Beklaga dig inte. " Maya Angelou"  
Tuva-Lena
2012-02-26, 10:56

Go'morron allihopa!

Ha en fin dag på isen shigne, men blåser det inte hos dig? Här är det ca 10 minus just nu men ruskar i trädtopparna så nån is går jag inte ut på idag…Tyst Åker nog ut på landet och tar en skidtur istället, måste ändå vattna blommorna  där nere. (Vilket låter bra tycker jag själv, som saknar mitt gamla kråkslott..Flört)

Önskar att jag kunde ge dig nåt råd Lotta, men se jag har bara hundar jag, och dom kan lätt sova 14 timmar också! Tror dom övriga kan det där bättre än jag..Flört

Här sitter en annan kärring abbis, grå ända ut i pannan, men tänkte ändra på det jag också bara eksemen vill ge med sig lite mer i händerna. Vad sägs om mörk mahogny..? Kyss Mörk i sinnet och eldig i humöret som jag är.Skrattande

Fy sjutton för störiga grannar Toyan. Antar att vi som alltid har bott i hus är extra känsliga så jag beundrar er som bor i hyrehus, fast man vänjer sig väl antar jag.. Sedan det privata som är så viktigt för mig - men jag är nog lite folkskygg jag..Tyst

Krya på dig Clary och vänta med städning av altan tills febern gett med sig - huga, nåt annat går inte för sig!Förvånad

Aproå kött ja. Numera växer det upp alltfler gårdsslakterier. Bara här i närheten har tio gårdar gått ihop för att sälja både kött och andra ekologiska råvaror. Toppen tycker jag! Och vi går mot rätt håll Isa, eller hur? Både omtanke om miljö och djuren.. Kyss

Apropå djuren igen då, så läste jag ett inlägg på facebook igår som fick mig att börja gråta. En hundägare som har misshandlat sin hund till döds, flera gånger om, men återupplivat den för att på nytt strypa den och misshandla den. Slutligen dog hunden föstås, en liten valp som precis hade börjat sitt liv. Fy fan säger jag bara! Södertörns tingsrätt dömde mannen till 1 år och 3 månader! Fy f*n säger jag igen, 113 år på vatten o bröd ska såna ha!

Jag har begärt att få domslutet hemskickat för att om möjligt överklaga, som inlägget uppmanade läsaren att göra..

En liten parentes alltså… Gråter

Men ha en fin dag allihop! Kyss

Bilden är mycket otäck men sånt här tycker jag att det är viktigt att vi tar upp och engagerar oss i. Valpen Shiva.. Bless her soul.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
MaMaMade
2012-02-26, 11:11

Dagens! Hoppas att ni får en fin dag shigne! Min 7- o 9-åring sover 10-11 h Lotta. Ta´t lugnt Clary så du inte överanstränger hjärtat, även om febern gått ner! Håller tummarna för fynd idag, abbis! Inte kul att bli väckt av andra vid fel tidpunkt Toyan! Min hjärna brukar slå på "till-knappen" direkt då o så är resten av natten förstörd.   Fy fasen Tuvan!!! En del människor är så störda så man tror inte att det är sant!
Fortfarande 39 graders feber för Mellis…båda töserna kom kl 7:30…inte vad Moderskeppet uppskattade. Har sovit dåligt själv inatt med små men ihållande benkramper (äter redan magnesium), så jag ville ha sovis. Men Guben steg upp o efter ett tag började Minstans magge att kurra så det blev lite mer space i sängen. Somnade om till 8:30 - välbehövligt!

Såg ett intressant program på Discov…ery som heter "Curiosity". Idag handlade det om parallella universum, presenterat av Morgan Freeman (diggar han, diggar han, diggdiggedidiggar han…). Önskar att jag var lite skarpare i matte, fysik o kemi… det är så himla intressant! En ung polsk fysiker (fö från samma by som Kopernikus) hade en spännande teori om att svarta hål "går ut" i ett motsvarande vitt "på andra sidan". Dvs det svarta hålet maler ner all materia som det dra till sig o spyr sedan ut det på andra sidan…o skapar således ett nytt Big Bang!

En annan, engelsk forskare, har en teori om att parallella universum ligger som lager tätt intill varandra, med mellanrum men att de ibland går ihop. Om vi till dessa lägger till Einsteins teori om rum/tid-uppfattning så kan man få verkligt fantastiska tankar! Det kan förklara mkt av mina andliga teorier! *Löööv it*! :D

(http://curiosity.discovery.com/)

Nu ska jag trots morgonens filosofiska start sätta mig för att fålla upp min "tants" nya byxor. Kan vara bra att ha en h tillgodo nu när jag har en sjukling i huset! Ha en undervar dag allahopa!

LottaO
2012-02-26, 13:34

Wow, mama, tror vi får kolla på det programmet. Kändes som du landade på jorden igen med de där byxorna ;-)

Dansa kan man alltid göra!
Ians
2012-02-26, 15:30

#7 >Låter som ett bra program Mama speciellt det där med paralella universum…

6>  Finns det ord för sådant beteende mot djur Skrikandes "Må de bli uppätna av en Björn"

Hej på er andra oxå!

Efter nattens jobb o morgon promenix med hunden har jag sovit som en prinsessa tills nu!

En natt till o sedan är jag ledig till nästa söndag Flört Dagen har bjudit på fint väder i vårens tecken! Så ser fram emot nästa vecka då jag skall leva dag liv!

Ha en underbar dag o kväll alla goingar!ang migg uttryck ovan om att bli uppäten av en björn…se nedan Skrattande

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
Isa56
2012-02-26, 15:36

#6 Det är så fruktansvärt att det finns inte ord för det. Gråter

"Om du inte gillar något, ändra det. Om du inte kan ändra det, ändra din attityd. Beklaga dig inte. " Maya Angelou"  
szirius
2012-02-26, 16:08

Äntligen hittar jag in igen, har haft en tuff vecka, men lördag och söndag hittils med behållen mat -hurray, ni kan gissa att jag håller tusen tummar och tår för att det vänder nu.

I fredags hade vi spelning och det gick sååå bra, jag börjar känna mig trygg med bandet och med en mic i handen (scenen har jag alltid känt mig lugn på). Det var slutsålt, så 300 pers, mkt kul.

igår var jag i huvudstaden för att träffa kollegor, vi var på museum och restaurang, åh, vad jag behövde det, bryta av stagnationen jag levt i flera månader nu. Mkt skratt och fina samtal och inte MINST sol och +15 grader, gatorna var fulla med folk som satt på utecaféer.Cool

Idag är det "bara" +11 men solen värmer gott på näsan.Så all snö har smält snabbt, det hann inte ens bli slask utan det är torrt och fint på vägarna.

Ljuva, ljuva tid som väntar nu…

Lotta: jag tror att det kan vara rätt stor skillnad på barn, precis som det är för vuxna. Min son behöver mkt sömn, han är 10 och sover 11 h, gör han inte det blir han arg,sur och hängig. Så du märker ju själv på tjejen, är hon pigg och glad så sover hon lagomGlad

Kramar till er allihop, nu ska jag kolla in låsta.Kyss

MaMaMade
2012-02-26, 18:46

Fortfarande 39 graders feber o kan inte äta men har fått i sig lite vatten. Gnäller men verkar ändå lite piggare. Själv börjar jag känna mig lite skum i halsen…*ta i trä*!

Guben åkte på snöjobb inatt, ska vara i stan kl 2 så han stiger upp vid 00:30 - precis lagom tills jag har somnat in ordentligt! Sedan ska han fortsätta att köra med en annan kille efter det fram till kl 16, gissa hur pigg o glad han kommer att vara imorgonkväll! Hoppas han blir beordrad att vara hemma på tisdag så har vi ordnat problemet med barnpassning också.

Ser ett *FETT* lönekuvert framför mig…o en massa kompledighet *precis* när det passar oss som bäst!!! Guld i mun 

Nu ska jag vispa grädde o röra ihop ris à la Maltan, sedan ringa min dam o kolla av hur vi ska göra imorgon. Håll tummarna för att jag ska till min tant som menat var. Har fållat ett par byxorn åt henne här hemma idag så jag kommer att dra av en h för det. Då blir jag bara borta i 2½ h o då får Mellis klara sig med storebror sålänge.

Ha en skön kväll om vi inte ses! Kyss

Pagan
2012-02-26, 20:19

Goderafton på er

Stackars liten vovve, man blir ju så himla ledsen, fattar inte hur människor som gör så är funtade. Helt otroligt uppjagande och så himla tragiskt att den lilla stackaren fick ett sådant hemskt öde.Gråter man blir ju gråtfärdig. Stackars liten.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
Upp till toppen