Etikettövrigt
Läst 780 ggr
shigne
2012-02-28, 07:46

Pratbubbla 28 februari

Gomorron alla!

Vaknar till en solig morgon och bara -3,4 ute….Yippie!!! Lite, lite snö - så det kommer att gå väldans fort att skotta idag.

Lite pyssel-planer, men vi får se vad dagen har att erbjuda…. Har lärt mig vid det här laget att göra planer kan jag skita i Cool

Önskar alla en fin dag - glöm inte bort att ni är guld värda!!

kram

[
2012-02-28, 08:05

God morgon.

Efter ett ymnigt snöfall inatt, skiner solen från en molnfri, klarblå himmel.

Jag jobbar, men kikar ut och gläds åt de som kan vara ute och njuta!

Ha en bra dag vad ni än ska ta er för med!

Ians
2012-02-28, 08:24

Godmorgon

Gårdagen ägnades mest åt mina nya krokinålar som dök upp med posten…..riktigt kul faktiskt!Flört

Försöker att tillverka en mössa !

Eftersom jag inte har någon beskrivning för det garnrester jag har så blev det endel upprepningar o börja om moment….

Men snart har jag allt fått till det Flört Tänkte bli av med lite av de snuttar som man alltid får över när man stickar sockar…o som inte räcker till ett par till.

Önskar er alla en underbar dag! kram på er!

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
Toyan
2012-02-28, 08:25

God morgon.

Grattis till alla Marior!

Här har vi fått lite snö i natt men det är plusgrader så det smälter nog rätt fort.

Ha en riktigt fin dag allihopaKyss

Elpida
2012-02-28, 08:45

God morgon! Jag fattar inte varför just AB:s sida krånglar för mig. Varje gång jag ska läsa en tråd kommer det sådan här text:' Error. Parsing JSON Request failed.(function(win) { var whiteSpaceRe = /^\s*|\s*$/g, undefined, isRegExpBroken = 'B'.replace(/A(.)|B/, '$1') === '$1'; var tinymce = { majorVersion : '3', minorVersion : '3.9.2', releaseDate : '2010-09-29', _init : function() { var t = this, d = document, na = navigator, ua = na.userAgent, i, nl, n, base, p, v; t.isOpera = win.opera && opera.buildNumber; t.isWebKit = /WebKit/.test(ua); t.isIE = !t.isWebKit && !t.isOpera && (/MSIE/gi).test(ua) && (/Explorer/gi).test(na.appName); t.isIE6 = t.isIE && /MSIE [56]/.test(ua); t.isGecko = !t.isWebKit && /Gecko/.test(ua); t.isMac = ua.indexOf('Mac') != -1; t.isAir = /adobeair/i.test(ua); t.isIDevice = /(iPad|iPhone)/.test(ua); // TinyMCE .NET webcontrol might be setting the values for TinyMCE if (win.tinyMCEPreInit) { t.suffix = tinyMCEPreInit.suffix; t.baseURL = tinyMCEPreInit.base; t.query = tinyMCEPreInit.query; return; } // Get suffix and base t.suffix = ''; // If base element found, add that infront of baseURL nl = d.getElementsByTagName('base'); for (i=0; i : s = /^((static) )?([\w.]+)(:([\w.]+))?/.exec(s); cn = s[3].match(/(^|\.)(\w+)$/i)[2]; // Class name // Create namespace for new class ns = t.createNS(s[3].replace(/\.\w+$/, '')); // Class already exists if (ns[cn]) return; // Make pure static class if (s[2] == 'static') { ns[cn] = p; if (this.onCreate) this.onCreate(s[2], s[3], ns[cn]); return; } // Create default constructor if (!p[cn]) { p[cn] = function() {}; de = 1; } // Add constructor and methods ns[cn] = p[cn]; t.extend(ns[cn].prototype, p); // Extend if (s[5]) { sp = t.resolve(s[5]).prototype; scn = s[5].match(/\.(\w+)$/i)[1]; // Class name // Extend constructor c = ns[cn]; if (de) { // Add passthrough constructor ns[cn] = function() { return sp[scn].apply(this, arguments); }; } else { // Add inherit constructor ns[cn] = function() { this.parent = sp[scn]; return c.apply(this, arguments); }; } ns[cn].prototype[cn] = ns[cn]; // Add super methods t.each(sp, function(f, n) { ns[cn].prototype[n] = sp[n]; }); // Add overridden methods t.each(p, function(f, n) { // Extend methods if needed if (sp[n]) { ns[cn].prototype[n] = function() { this.parent = sp[n]; return f.apply(this, arguments); }; } else { if (n != cn) ns[cn].prototype[n] = f; } }); } // Add static methods t.each(p['static'], function(f, n) { ns[cn][n] = f; }); if Alltså fonter! Sedan får jag skrålla ner järnet innan jag kan läsa. Jag har ingen redig textruta och inga smileysar =( Skitjobbigt!! Nog om det! Igår snö, idag regn - vartannatvädret är här. Fick sådan lust att baka när jag kommer hem, vi får väl se om det håller i sig under dagen ;-) Ha det bäst i dag och stor bamsekram tebax Shigne!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
[
2012-02-28, 08:48

#4 Du kan kanske fråga inne på Support.

Elpida
2012-02-28, 08:56

#5 Ja, jag får nog göra det!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
MaMaMade
2012-02-28, 09:15

Morrn!

Snubig o den trötta gnun finns kvar. Sov på soffan inatt då min säng invaderats av febrig Minstan. Öste i henne lite mer febernedsättande vid 22-tiden o trots det har hon fäktat omkring sig o pratat i sömnen hela natten…så Guben är inte så pigg han heller. Hon hade 39 grader när hon vaknade o klagar på huvudvärk.

Tack o lov älskar hon mat så hon har fått i sig ett Finn Crisp o en tallrik med blåbärssoppa till frukost o hon är duktig på att dricka vatten. Själv har jag laddat med ägg o bräckt lax + majjo för att klara fm. Guben åker ev iväg på jobb framemot dagen/em, allt beror på snösvängen.

Just nu kör han snösvängen på vår egen garageinfart, sursnö så det är tur att det finns traktorer att låna här i byn. Själv tänker jag sätta mig i fåtöljen o halvsova en stund när han kommer in. Då får töserna vila här inne el lägga sig i Minstans säng o se på en videofilm, för då vill jag se Discovery ed en stund.

Ha en bra dag allahopa o smittfria cyberkramar till alla som behöver en! Kyss

Tuva-Lena
2012-02-28, 10:00

Go'morron allihpa!

Ett underbart väder ja Gunilla! Igår var det -20 på morgonen och idag ligger det på nollan.. snabba ryck upp o ner nu på vårvintern.

Jag tror att det har med din webbläsare att göra Pidan, som skall tolka koden. Så där fick jag med min gamla IE7,0 också, men så bytte jag upp mig till 8:an och det blev bättre, men många gamla funktioner försvann också - tyvärr.

Usch då mamsen, vilken förkylningsvåg som har drabbat er! Hoppas att ni kryar på er under dagen. Stackars liten som har så hög feber!Kyss

(Just nu ringer det i sambons båda mobiltelefoner! Dessutom står TV:n på med nyheter och lap topen ligger beredd på bordet. Är man uppkopplad eller va då?)Förvånad

Morrn morrn till dig Toyan, ha en fin dag!Glad

"Virka o verka, och sen så tar vi nålen å sticker den i svålen, en avig o en rät.." Ja Ians, det gäller att hålla reda på maskorna.Skrattande

Jga fick krypa till korset igår kväll och använda cortisonsalva på mina eksem.Rynkar på näsan Rätt vad det är så blommar dom upp ordentligt och då spricker huden. Enligt min hypnoslärare ska det ha med mitt emotionella tillstånd att göra, eksemen alltså - och inte utan att börjar ta till mig den slutsatsen, med hull och hår. Har haft en intensiv "tankevecka" som säkert sätter sig där det syns bäst. En påminnelse helt enkelt, om att man skall ta itu med sånt man inte tycker är okay..

Ja shigne, "skita planer kan man göra i.." Skrattande förlåt men jag håller med dig även om jag uttryckte det lite "annorlunda". Fick det rådet av min superskickliga astrolog - skit i planerna och lev här o nu istället!Cool

Ha en underbar vårvinterdag allihop!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
szirius
2012-02-28, 11:37

God dag, här svänger vädret också rejält…jag trodde ju verkligen att våren var här på riktigt nu med 15 + i lördags och 11+ igår.Vaknar av att det SNÖAR!Förvånad Det snöar fortfarande….Få se om vi måste höja värmen igen, som jag så glatt skruvat nerFlört

Snart dags för lunch och sedan plock med tvätt innan jag ska iväg.

Ha en bra dag!

MaMaMade
2012-02-28, 13:30

Lite piggare tösern här nu, bara 38 grader för Minstan efter en hel fm i soffan o mat o dryck i kistan. Nu ska vi se till att det håller sig så o helst går o rätt håll också!

Har VAB:at resten av v, känner mig lite skruttig själv men det kan ju ha med utebliven sömn att göra. Tänker hålla dem hemma så de blir riktigt krya o kan njuta av sportlovet, särskilt som jag är ledig ett par dagar - då ska vi mysa ute i det vackra vädret!

Här har vi i skrivandes stund *VÅR* med 3 *plusgrader* på österväggen!!! Förvånad Jag o Guben tog en prommis med Tassen för ett par h sedan o det var ljuvligt, omän lite skakigt i mina ben. Nu har han åkt iväg för att köra lastbil till kl 22. Sedan ska han sova i bilen fram till kl 2 då nästa pass börjar, kommer hem vid 8-tiden imorgonbittida.

Såhär ser mitt växthus ut idag…undrar fortfarande hur jag ska få ut mina frökrukor därifrån till nästa v!

abbis
2012-02-28, 19:54

Gokväller

Hann inte in i morse..

Har bokat en spa och föreläsning på Loka brunn den 11-12 mars och jag och min vän måste komma överens om vilka workshops vi vill gå..all mat frukost lunch middag , 2 workshops Mat-tina på plats och fri tillgång till spa avd under ett dygn..kommer bli tempo tempo där..he he..Får se om det finns några behandlingar man kan ta oxå..Övernattning i dubbelrum med bästa vännen frisören ..

Kom hem för 30 min sen

Har glaserat intensivt i 2 dagar för sambon vill ha speciella muggar till kaffeprovningen..nu får han detFlört

Nu latar jag mig när sambon lagar mat..he he  Kan inte äta vad som helst för magen krånglar  så..

ha de bra

och krya på er som är hängiga..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Pagan
2012-02-28, 22:26

Godkväll sötisar och godnatt på er. Hoppas Ni får sova gott.Kyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
Upp till toppen