Etikettövrigt
Läst 2206 ggr
shigne
2012-02-27, 07:24

Pratbubbla 27 februari

Gomorron!

Lite stress här på morgonen - ska åka in på las. för sambon´s provtagning och handla….

Vaknade till ordentlig kyla igen -27,9….men det blir varmare eftersom de utlovat snö mitt på dagen!

Ha en fin dag!

kram

Toyan
2012-02-27, 07:42

God morgon till er alliopaGlad

Kallare här också men inte som hos dig shigne, endast 7,9. Ser ut att bli en vacker vårvinterdag.

Ha en supermåndag allihopaKyss

MaMaMade
2012-02-27, 08:27

Morrn!

*Bara* -24 här imorse men -22 nu, så det går åt rätt håll! Strålande solsken från klarblå himmel. Kniper för bra väden idag då, shigne!

Mellis piggare idag, feberfri efter nattsömnen men känns lite "varm på pannan", får se vad tempen säger framemot dagen. Hon är dock rejält skakis, har ju inte ätit ngn fast föda sedan fredag lunch.

Jag åker iväg till jobbet vid 11-tiden, gör 1½ h o kör sedan hemåt med stopp vid skolan för att hämta upp Minstan. Hon ville hem direkt efter skolan idag "för att ta hand om Mellis" - änglahjärtat mitt!

Det enda nyttiga jag ska göra idag (förutom jobbet) blir att slänga in steken i ugnen. Trött som en av lejon jagad gnu…la mig 00:30 för Guben skulle ju upp 00:45 så han hade väckt mig i vilket fall som helst. Han kör till 16 i em så vi får se honom som snabbast iaf…innan han däckar alltså. Upp inatt igen men imorgon kommer han nog att komma hem direkt efter nattskiftet. Passar bra för då kan jag åka iväg mitt på dagen för att skjutsa hem (el till min tant, det återstår att se) min dam.

Önskar er en fin dag allahopa! Kyss

Clary
2012-02-27, 08:45

Go morgon

Strålande sol här också.

Vi firar 6-årig bröllopsdag idag, vem hade trott det Obestämd Passar på att åka till optikern och fixa nya glasögon till oss bägge och samtidigt handla något gott till middag.

Ha en fin dag alla

Medarbetare på Feng Shui och Indien
abbis
2012-02-27, 09:46

GRATTIS Clary..mys ordentligtFlört

Morn

Revisorn på intågande..

kurs ikväll..dom ska få göra huuuuus

Seg som en gnu som Mama brukar säga..Har inte fått tillbaka krafterna ännu efter flunsan..illamående som sitter där i bakgrunden och så fort jag äter blir jag spyfärdig..

Här är det gråmulet vi fick våran sol i helgen..

ha det bra

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Tuva-Lena
2012-02-27, 10:02

Go'morron allihopa!

Clary, STORT grattis till er båda! Säger som abbis, njut av dagen tillsammans!Glad

Hu så kallt du har shigne! Här var det -19 när jag steg upp men det går åt det varmare hållet. Sen skulle vi ju få plusgrader under dagen sa man, vi får väl se hur det blir med det.. Håller tummarna för att värdena går åt rätt håll shigne.. Kyss

Se upp med spårkanterna på vägarna mamsen! Fy fasen va obehagliga dom är! Råkar man tutcha till en kant så får bilen sladd väldigt lätt, går väl an när man är beredd men annars kan det vara riktigt obehagligt. Varför kan man inte skrapa vägarna nu för tiden, så vi slipper dom där djupa spåren som blir på vintrarna och specielt nu på vårvintern när det tinar mitt i spåren..? Kör försiktigt!Oskyldig

Idag skall ja göra mer cerat sen kommer mor på behandling. Inga inkomster vill säga, men möjligtvis en prick i himlen som pappa alltid sa.. Har ett antal nu så förhoppningsvis sitter jag på den "högra sidan" när det blir så dags, såvida inte Per, den sankte ni vet, har tappat räkningen och tar mig för nån annan.. Obestämd Har man datorer i himlen..?

Abbis, oj en sån fin "liten stuga"!Förvånad Eller det ser ut som ett torn som skall tillhöra Kung Avalon eller nåt.. Väldigt fint, så näpet på nåt sätt. Jag gjorde ett tappert försök jag också att göra vaser på det där sättet. Använde en mjölkförpackning som jag kletade lera på.. blev jättefint ända tills jag skulle kolla hur torkningen gick. Då hade vasen spruckit.Rynkar på näsan Hur bred skall väggarna vara med andra ord..?

Ha en fin dag allihop! Kram kram!

En liten bröllopshälsning till Clary och hennes man.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Elpida
2012-02-27, 10:48

God förmiddag! Clary - stort grattis till dig och maken

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Isa56
2012-02-27, 11:31

God middag allesammans. Skrattande

Grattis ClaryKyss

Snart dags för jobb. Känns väl lite både och.

Ha en skön dag.

Kram Isa

"Om du inte gillar något, ändra det. Om du inte kan ändra det, ändra din attityd. Beklaga dig inte. " Maya Angelou"  
mayolica
2012-02-27, 12:35

Hej på er

Det regnar och blåser för fullt ute idagRynkar på näsan

håller på och flytt-packar men det går inte så bra,vet inte hur jag ska få till det .  Allt kännss som en enda ,jag är trött har ont i huvudet och värk i hela kroppen…har inte fått nyckel till den nya lägenheten förstår inte hur jag ska hinna flytta in och vara ute samtidigt….GråterSkrikandes nu när jag ändå håller på o gnäller kan jag lika gärna gnälla över datorn oxå,eller att jag inte kan hantera den utan datamus,den gick sönder för några dagar sen och sidorna fladdrar hit o dit hur som helstSkrikandes

så nu har jag gnällt färdigt för den här gången,…nu tar jag den possitiva varianten

äntligen har jag fått tummen ur och börjat lära mej att använda den där lilla dataplattan på lapptoppen som jag aldrig förut haft tålamod till,kul att lära sej nya saker.Glad

Det ska bli jättespännande att se hur jag löser detta med flytten,,att det löser sej vet jag,men inte hur o när…jag får en ny upplevelse…Tungan ute

Ha en bra dag.

.

~ mayolica ~
MaMaMade
2012-02-27, 15:15

*Grattis Clary*! Varma hälsningar till din lille Gube också! Kyss

Jaha…själv hann bara till jobbet så sa NN att jag skulle ringa upp Guben (hade lämnat mobben hemma hos Mellis). De hade ringt honom för att meddela att Minstan däckat på skolan. Så han la om jobbet, strök em arbete o åkte hem för han visste att jag var på väg *till* mitt jobb. Hemma fick hon hjälp av storasyster att ta tempen som ligger på nätta 39,8 grader. Storasyster pendlar mellan 37 o 39 hon…

Nåja, Guben ska köra nattskift o vi får väl se ikväll hur min "dam" gör med sitt, det är ju inte min officiella arbetsdag hos henne imorgon så… Tänk så lyckliga vi är som får ha kul vaaarje dag! ;D

Jo Tuvan, vägkanterna är inte att leka med i vinter. Särskilt den väg som jag kör till o från min "tant"…där är vägen inte att leka med på sommaren heller! Längsgående sprickor o jättebulor…inte bättre nu på vintern…men nu har jag kört den så många ggr att jag har lärt mig de flesta ställena.

Vi "ses"…

mayolica
2012-02-27, 16:06

Grattis Clary

det var ett jättefint litet hus Abbis

kram till alla er som mår dåligt eller har det jobbigt

~ mayolica ~
Toyan
2012-02-27, 18:33

Grattis till dig och maken Clary!! Allt gottGlad

#8 Söt katt mayolica, hoppas det löser sig på bästa sätt med lägenheten.

#9 Mamsen..krya-på-kramar kommer till flickorna. Vi får hålla tummarna att ni inte däckar hela familjenKyss

shigne
2012-02-27, 18:35

Grattis till Er båda två Clary!!

szirius
2012-02-27, 19:22

Grattis till Clary och maken!!!KyssGlad

Jättefint hus Abbis, men tråkigt med ditt mående - nu får det räcka, eller hur?Flört

Mama, krya på-kramar till mellis!

Hu, så kallt ni har, här börjar våren vakna till liv ordentligt, idag har jag krattat och plockat undan pulkorna och spadarna för i årGlad

Clary
2012-02-27, 19:59

Tack raringar Kyss

Mayolica, vilken liten sötnos du har

Krya-på-er bubblor MaMa, hoppas ni "vuxna" klarar er.

Ha en trevlig kväll

Medarbetare på Feng Shui och Indien
Pagan
2012-02-27, 20:21

Clary, grattis tjejenKyss hoppas Ni fick fatt i fina brillor

mayolica, låter ju värre än värst. Vet precis hur du har det just nu, fytifasen vad jäkla arbetsamt. På något sätt går det ju och så sitter du där om ett par veckor och undrar hur i hela friden lyckades jag med detta??

Abbis usch vad det låter som du skulle behöva den där semestern nu!! Inte lätt att vara sin egen inte. kram

Shigne jag hoppas att dagen på lasarettet gick bra och att allt går åt rätt håll.

Kramar till alla, inte lätt att ramla in sist här inte. ni har så fullt upp allihop.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
shigne
2012-02-27, 21:38

Bättre sent än aldrig Pagan!!!

Allt ok idag!

abbis
2012-02-27, 21:40

Pagan..Jag har ju haft semester..16 DAGAR T.OM..Obestämd

Huset är 60cm högt..

Tuvan…använd inga mjölkförpackningar utan ta en värmepistol och torka leran så den är läderhård ..sen bygger du ihop det som ett pepparkakshus..Man måste bara ha leran stabil..Lägg slicker mellan skarvarna och släta ut…Tungan ute

Pagan
2012-02-27, 22:02

Gott att höra Shigne, alla bättre dagar är bra dagarKyss

Jag vet ju det Abbis, men det känns som det är NU du skulle behövt vara ledig. Jobbigt!!!!!

men vet Ni vad…….på onsdag vinner jag på LOTTO!!! och inte bara 15:- som i lördags utan den rekoderliga vinsten. Då skickar jag er allihop på semester, bara så Ni vet att Ni kan börja planera vart Ni vill åka. Resa, all inclusive eller vad det heter när man inte behöver tänka på nåt, massage, fotvård, salta bad, tångbehandlingar å allt vad det heter, ja lika bra Ni börjar planera för Ni åker nästa helg någongång allihop, med sambos, yngel och sämre hälfter.

All lön och uteblivna inkomster står jag för, att koppla av och koppla bort får Ni klara själva.

Själv planerar jag att ta mig till första bästa badort, få soooooool, god mat, se läckra karlar o bara relaxa!!

Så flickor börja planera!!!

Nu fan e det vår tur!!!!

MaMaMade
2012-02-27, 22:43

Det låter underbart Pagan! Tar väl nästa sväng jag då…måste bara köpa en lott först! Känns underbart att ha en resa att se fram emot! Tungan ute

Minstan fick febernedsättande vid 19-tiden för hon hade så ont i huvudet. Gick nyss o flyttade över henne till vår säng, då hade hon 40 grader… Är glad att hon stoppade i sig en ordentlig middag bestående av fläskkarré o ris samt att hon dricker ur sin vattenflaska så snart hon vaknar till.

Min dam stannar hos sin son imorgon o åker hem med dem på onsdag men så sjuk som Minstan är nu blir jag nog hemma på onsdag också. Änsålänge står jag o Guben pall men det känns fortfarande skumt i min hals men jag kurerar allt jag kan. Vi *ska* vara friska till sportlovet - *så det så*!

Det är så hemskt att se o höra lillstumpan, de är inte vana vid sådana här temperaturer. De brukar som mest ha 38 grader när de är dåliga, snoriga, hostiga o väldigt trötta i ett par dagar o sedan är det full fart igen.

Nä…bäst att göra sig iordning för bädden. Frågan är om Guben ska sussa på soffan inatt så han får sova…el ska jag sova där…för min säng är upptagen!?!

Vackra drömmar o god hälsa åt er alla! Kyss

Tuva-Lena
2012-02-27, 23:06

Okay, jag har redan packat Pagan!Tungan ute Vilket solskyddsmedel rekommenderar du? Snorkel, cyklop och simfötter finns med också, fast risken är väl att jag får använda dom i badkaret istället.. Skrattande som jag inte har.. Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
abbis
2012-02-28, 00:00

Jag packar för fulltTungan ute

Elpida
2012-02-28, 09:01

#18 Yes!!!! Äntligen!!!! Jag visste att det skulle komma förr eller senare! Jag är oxå på för 17. Sooooolen, here we come!!!!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Pagan
2012-02-28, 22:40

solskydd Tuvan, hör med apoteket vad de rekommenderar dit du ska, rätt viktigt jaSkrattande

Bra att Ni planerar, en dag kvar till vinsten sedan är det verkligen brått. Jag hoppas alla har uppdaterade pass??

Har haft denna låt i öronen idagFlört

MaMaMade
2012-02-29, 10:27

Ack ja…det glada 80-talet (var det väl!?)… Skrattande

Pagan
2012-02-29, 19:47

Hu har det gått så lång tidTungan ute

I kväll smäller det!!!!!Skrattande

Upp till toppen