Annons:
Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 5541 ggr
Elpida
2012-02-24 07:52

Sancho

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är trött på min förkylning och ständiga nästäppa så jag ska prova ett för mig nytt naturmedel som heter Sancho. Jag fick tipset av en annan medlem på iFokus som använder detta vid förkylning. Sancho är en blandning av 7 örter i form av en eterisk olja som du kan använda både invärtes och utvärtes. Örterna växer vid Himalaya och varje gång man köper en flaska går 5 kr oavkortat till välgörenhet i Nepal. Lite om vad man kan använda Sancho till: Förkylning, huvudvärk, nästäppa och bihålor, massage för ömma och värkande muskler eller trötta fötter, baksmälla, massera in på bröstet vid förkylning, akne, i badet, krångliga magar, är uppiggande och ökar koncentrationen mm. Visst låter det som värsta universalmedlet! Jag ska iaf prova, om det hjälper mot hälften så är det gott nog för mig! Är det någon som hört talas om dropparna innan, eller kanske t.o.m provat? Intresserad av att läsa mer? Kika in på http://www.lifeport.se/ !

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
MaMaMade
2012-02-24 07:59
#1

Användbart om det nu funkar…kul med ngt som man kan ta både utanpå o inuti…. Undrar lite över vintergrönan…får goggla. Vad menar de med "ständig koll på hjärtat", månntro?

shigne
2012-02-24 08:00
#2

Kan detta verkligen vara sant??? Är det verkligen bra för allt det där? Låter nästa för bra för att vara sant!

Ska bli intressant att höra hur du upplever det Elpida!

Att 5 kr oavkortat går till Nepal är ju beundransvärt - men vilka i Nepal är det som får den 5-kronan?

Tack för tipset iallafall - ska kika närmare på det där!!

Elpida
2012-02-24 08:04
#3

Jag brukar ju själv vara väldigt skeptisk när det står att det har så många verkningsområden men samtidigt är det ju så att örter kan ha många effekter som gynnar flera saker. Hade det inte varit för att en annan kvinna testat det så vet i sjutton, men hon tycker det är super - så varför inte? Återkommer med rapporter när jag testat det ett tag =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Elpida
2012-02-24 08:46
#4

#2 Det står såhär: Du bidrar med välgörenhet i Nepal! För varje såld förpackning går 5 kronor oavkortat till välgörenhet i Nepal. Pengarna går till skola och sjukvård där behövande barn får en bättre utbildning och omvårdnad. Vi får väl hoppas att det är så!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Magi-cat
2012-02-24 09:02
#5

har använt Sancho under längre tid! Mest för att jag tycker så väldigt mycket om lukten!Skrattande

Bra också att företaget värnar om miljön och har lite reko tänk med att bidra till välgörenhet.

Så mycket underverk har väl inte hänt med dropparna, men så har jag kanske inte varit så mycket förkyld heller…..men det måste vara underbart vid täppt näsa att ta ett ångbad med dessa droppar…..


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tuva-Lena
2012-02-24 10:34
#6

Nej jag har inte prövat det men tror att jag läste om det nånstans.. Och ser man desustom en munk på etiketten så måååste det bara va bra, eller hur?Flört Genast kommer Dalai Lama i tankarna och det rena himalayabergen framför ögonen. Har ni tänkt på att vi nästan alltid, uteslutande handlar med ögonen..?Tungan ute

Jag tycker absolut att du skall testa Pidan, det kan inte vara sämre än nåt annat i alla fall. Kanske till o med bättre!  Kan jang då? har du provat det? DEt tycker jga är väldigt bra, de gånger jag håller på att bli förkyld - även om det är sällan för mig också - men det har aldrig svikit.Glad Krya på dig! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Ians
2012-02-24 10:52
#7

Har ett minne av att jag har träffat någon som var helt frälst på dessa droppar!

Men det är väll som med allt annat, några är super nöjda o några bara nöjda…..bra att du påminde mig om dessa droppar.

Det var ju dem jag skulle köpa vid tillfälle….så det får bli en beställning idag!

lycka till Elpida!…vi får jämföra våra erfarenheter Glad

Elpida
2012-02-24 11:46
#8

Ja det får vi göra Ians. =D Går man in och läser om egenskaperna på de olika örterna så är det ju faktiskt precis vad de lovar i texten. Kände dessutom inspiration att dra igång mina egna blandningar av eteriska oljor! igen =).

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[ankibl]
2012-02-24 13:26
#9

Jag har inte provat Sancho men det verkar vara bra.

Min favorit vid förkylning är Echinaforce. Sen jag började med det har jag inte varit förkyld en enda dag på 2 år. Och då måste jag tillägga att jag jobbar på ett företag med 114 personer och det har varit mycket influensa och förkylningar som härjat där under denna tiden.

Det viktigaste med Echinaforce är att man tar det så fort man känner minsta lilla symtom på förkylning. Väntar man för länge är det för sent.

Sen kan jag ju inte svära på att det är därför jag inte varit förkyld men jag tror på det och det kommer man långt med Glad

Pagan
2012-02-24 20:13
#10

Jag har hört talas om dessa droppar. Nu minns jag ju inte i vilket sammanhang men det var i positiva ordalag. Förr brukade jag köra med Esberitox vid förkylningar, men det var länge sedan jag var förkyld. Klart jag kan få snuva, bli tät  men ingenting långvarit. Det tror jag klart beror på D vitamninen och Gurkmejan jag äter. Höga doser av båda dagligen och är inte ens lätt nedstämd på vintrarna - förr var jag på gränsen till deprimerad under den mörka tiden på året.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2012-03-01 16:57
#11

Har fått mina droppar nu!

Hur går det för dig Elpida?

Tog iaf en droppe o smorde i näsan….Det tog där det borde måste jag säga! Näsan har runnit ordentligt efter det…skall dricka lite också i varmt vatten så får vi se hur det fungerar!

Elpida
2012-03-02 09:04
#12

Jag smörjer näsan med det, låter även smörja dotterns näsa som har väldigt torra slemhinnor och tycker det funkar jättebra. Jag dricker det i ljummet vatten men jag undrar om inte min magkatarr tycker det är så där.. Däremot har jag redan droppat i min ansiktsolja och det funkar finfint. (jag blandar olivolja, lavendel, ylanylang och nu då Sancho), min hud är len och tycker att det reglerar huden jättebra.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
2012-03-04 12:22
#13

mmmm….även i ansikts oljan…det får prövas!

Annons:
Upp till toppen
Annons: