Etikettövrigt
Läst 681 ggr
shigne
2012-03-04, 08:32

Pratbubbla 4 mars

Gomorron! -17 här på morgonen, strålande sol och en helt fantastiskt vårvinter har börjat känns det som!

Igår myste jag som tusan; tog sparken till goda vänner som har en grillplats nere vid sjön. Fiske, korvgrillning och en massa skitsnack!!! Bättre kan inte dagen ha blitt!

Idag ska det viss vara ännu bättre och ännu varmare än igår - så idag åker jag bara här nedanför och sätter mig några timmar i solen. 200 m genom skogen ner till viken, så några fler firrar blir nog…

Snart blir det vardag igen med alla dessa körsträckor in till stan för sambons provtagningar - så det gäller att varva ner och njuta av dagen!

Ha en fin dag alla!

kram

Tuva-Lena
2012-03-04, 09:42

Go'morron shigne! Viilken härlig dag, firrar och solsken, ja vårvintern kan inte börja bättre.Tungan ute

Vi åkte ut i skogen igår och…. grillade korv också! Härligt och så gott, fast med tre hundar i släptåg blev det inte så många egna korvar, dom ser ju ut som dom inte har fått nåt när det blir dags för en själv att ta en tugga..Tyst Så mycket "skitsnack" blev det däremot inte, jo kanske hundarna emellan men där har inte jag nåt att komma med direkt..Obestämd

Idag åker vi ut på landet, blir nog en o annan korv där också och ett härligt väder har vi som sagt. Lite kallt nu på morron men nu går det snabbt med uppvärmningen! Vaknade vid sjutiden av att solen sken in genom sovrumsfönstret, första morgonen som den orkar ovanför skogen vid den tiden.. underbart är ordet!

Ha en fin söndag allihop! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Pagan
2012-03-04, 09:54

Gosöndag på er

Låter som Ni njuter av livet just nu. Härligt!

Själv ska jag ta igen en del städning och tvätt, laga en god fiskgratäng till middag och slappa!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
Tuva-Lena
2012-03-04, 10:24

Som vanligt "slappar" du när du jobbar för fullt Pagan!Skrattande Hoppas att slappningen får en mer framskjuten plats än allt "det där andra" bara.. Kram på dig!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ians
2012-03-04, 11:08

God dagens på Er !

Har sovit gott o vaknar sent…..skall gå på en ny jobb period i kväll…en sväng med vovven i motions slingan innan o lite vila under dagen bara.

Fånga dagen mina kära vänner…..tänk på att det är måndag i morgon….en ny vecka står för dörren!

Då behöver vi krafter…så våga vara slappa o vila kropp o själ idag!

Allt har sin tid!……… jobba har sin tid och vila har sin!

Kram på er!

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
szirius
2012-03-04, 11:26

God förmiddag, vi har haft strålande sol hela helgen, ja nästan hela veckan faktiskt. Igår lyckades jag storstäda -åååh, så skönt det kändes i morse att vakna till ett rent, väldoftande hus med var sak på sin plats.

Känner faktiskt för att tvätta bilen idag, det är riktigt mysigt när solen skiner.

Igår åt vi kulglass på kisoken som premiäröppnat för i år.Och sonen var ute med kompisar hela eftermiddagen, de lekte detektiver och smög på folk här i byn, endast munkjacka behövdes.Härliga,härliga tider.Cool

Idag kommer besök, maken ska göra kycklinggryta och jag rör nog bara ihop en sockerkaka till efterrätt.

I morgon provdags , lite nervös men tänker positiva tankarFlört

Ha en bra dag!

abbis
2012-03-04, 11:39

Hej tjejer…

Sambon kollar på skidor och jag har städat lite..Har ett badrum som måste skuras av varje dag för att inte se nerhårat ut..En långhårig katt som dessutom sprätter ut lådan så fort att gräver i den..En långhårig sambo(hår till midjan) och så långhåriga abbi . Dessutom lyckades jag slänga ett badlakan kisse sovit på i tvättmaskinen med alla svarta kläder..KAN NI FÖRESTÄLLA ERSkrikandes hur kläderna såg ut efteråt…Torktumlare behövs men får inte plats..                urk

Får se om kroppen får lust att gå ut huvvet vill inte..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Pagan
2012-03-04, 13:17

Hahaha Tuvan, än har jag inte hunnit slappa så mycket. Jag har piskat mattor som bara den. En piskställning följde ju med lilla huset och de är ganska sällsynta nu förtiden, men så praktiskt. Skurat av altanen och utemöblerna  och även piskat dynorna till stolarna, nu tar jag mig en lättöl i soldiset. Solen orkar inte riktigt att lysa upp som igår, men det är ljummet ute nu, eller så är det jag som e svettigSkrattande skippar gratängen faktiskt, det blir fläskpannkaka istället, sugen på lingon av ngn anledning

Jäklar skit Abbis, har gjort sådana misstag jag också, det går åt en massa klädrulletejp.

Hoppas du får vilat så du pallar kvällspassen i veckan Ians

Funderade faktiskt på att ta bilen med, men tror det blir fortsatt frost under nätterna så jag vågar inte. Kan iofs ge henne en raggardusch, får se…

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
MaMaMade
2012-03-04, 13:33

"Morrn"!

Tja vad kan man säga…en får skylla sig själv! Började dagen med att kika runt på K-Rauta (Guben får ju rabatt där genom chefen). Tog namn o nummer samt pris på 2 tapeter, billigt o bra. Gick igenom våra tankar kring hur badrummet ska se ut…den dagen vi får råd…o de är hyfsat överensstämmande. Det är skönt att ha en snäll karl som tycker som jag…! Flört

Därefter bidde det en tur till "Expo" som säljer hushållsattiraljer…porslin, lite möbler, pynt o textil…lite åt Jysk- o Rusta-hållet. Sedan drog vi in till stan för ett fika på Nya Konditoriet. http://www.rekommenderat.com/index.php?option=com_content&view=article&id=132:nya-konditoriet-umea&catid=36:cafe&Itemid=50

Tog en dubbelmacka grovt bröd med frön, fylld med laxröra (de är oftast mkt givmilda med fyllningen) o sallad + te. Mkt god (som vanligt) o jag blev dundermätt. Sedan gick vi vidare, Gubbdagis, fixade en ny melonhållare o slog till på ett par stickade leggings, tittade in på Indiska o hittade *3* tunikor/klänningar + en kofta som jag ville ha…inte dyra heller…men just nu går det inte. Typiskt när man för en ggns skull hitta ngt man gillar!

Började må lite konstigt i halsen medan vi gick upp mot färghandeln, lätt kramp…sådär som jag får när gallan konstrar lite…men inget alarmerande. Väl uppe vid färghandeln konstaterar vi att de stänger i samma sekund. Tillbaka till bilen o en tur ut till Rusta, Jysk o Biltema…får vårkänslor o köper en glass. Plantagen o sedan hemöver för byte av kläder.

Till kusin o får där en *överljuvlig* fläskfilegratäng med ris o blandad sallad. Åt en jätteportion för det var ju så gott o jag hade bara ätit en macka under dagen. Ett par glas gott rödvin till o chokladglass med mintplattor till efterrätt. Ett par ostkuber o ett till glas rött till kvällsutmaningen Rummikub…fick inte ihop det där med siffror o regler så bra men barnen hjälpte mig, vann faktiskt ett parti. Sedan sa det pang o jag fick lite kramp o började må illa - gallan. Inte så där superont som jag oftast får men istället började jag må illa o magen rasade. Kl var mkt så vi ringde efter vår BV o på hemvägen kräktes jag ett par ggr o fick lite mer kramp o mer ras hemmavid.

Kunde iaf somna efter ett tag o idag mår jag bra förutom att fast föda tar emot i halsen, så det bidde nyponsoppa. Har sovit några h på fm o det var nog bra för annars går jag omkring o spänner mig o det blir inte bättre av det. Lite skakis dock så jag tror att vi hämtar bilen först vid middagstid.

Tja…så kan det gå när man inte sköter om sig…dålig mathållning, några sura godisar igår, spenat i salladen, rött vin o så te på det… Men solen skiner, tänker inte gå ut idag mer än att vi åker efter bilen men jag jobbar bara imorgon o på tisdag em, sedan är jag ledig onsdag, jobbar 2 h på torsdag fm o ledig fredag igen…så den här v kommer att bli *strålande* vädermässigt sett! Flört

Håriga kläder abbis…ja huvva vilken chock man kan få ibland när man öppnar tvättmaskinsluckan!

Min lilla goding har varit ute sedan igår. Vi hade rejält kallt inatt så idag ackumulerar han allt vad han kan!

Ha en fin söndag allahopa! Kyss

szirius
2012-03-04, 17:07

Låter som att ni hann med mkt mama, otur bara med magen din, du får vara försiktig med vad du äter…Flört

Här har vi haft en HEELT LJUVLIG DAG med varm, varm sol, kom in precis nu och har varit i kortärmat ute sedan kl 14Cool.Vår besökare är trädgårdskunnig och var snäll och beskar vårt aprikosträd och persikoträd och gav oss råd att plantera hassel där vår nu halvdöda granhäck står…vi har fått nån barrsjukdom, grannen har samma så det är bara att kapa ner och plantera nytt.

Han ska också låna oss en pump till dammen så vi kan pumpa ur gammvattnet innan  vi häller på nytt och sen ska vi få guldfiskar av honom…himla trevlig kille det därFlört. Ja just, han skruvade ihop sonens trasiga kickbike ocksåTungan ute. Jag sa att han är välkommen hit NÄR SOM HELST, hahahaFlört

Han sa att vi kunde få kaninungar av honom, det gick ju sonen igång på såklart…jag är alltid tveksam till att skaffa djur, man ska sköta om dem sedan också…men vi ska iaf dit och titta på dem nån dagGlad.

Upp till toppen