Annons:
Etikettövrigt
Läst 3287 ggr
Tuva-Lena
3/7/12, 2:40 PM

Kontakta ditt undermedvetna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.. med en pendel, vilket är det enklaste sättet.

Vi bär alla på svaren inom oss, det gäller bara att kunna lyssna inåt. Har man svårt för att gära det i meditation så kan man testa en pendel! Spännande, eller hur?Tungan ute

Ta fram ett papper och rita en stor cirkel med ett kryss i mitten. På det sättet ger du pendeln sex olika riktningar att röra sig, vänster-höger, upp-ned, vänster-diagonal, höger-diagonal och med-och motsols.

Låt nu ditt undermedvetna hitta svaren på riktningarna. Håll pendeln över papperet och tänk "ja". Försök att inte påverka pendeln utan låt "den" hitta ja-riktningen själv. Tänk "ja" tills pendeln rör sig, vilket den kommer att göra ganska snart. Fortsätt sedan med "nej", "kanske", "vill inte svara" och "omformulera frågan.

Lämna den sjätte riktningen öppen som en slags reservutgång - eller använd den som du själv tycker passar bäst.Flört

Sedan är det bara att öva tills man får tydliga svar av pendeln. Att ställa rätt frågor lär man sig efter en tid övning, men det här är ett roligt sätt att komma i kontakt med sitt undermedvetna, eller sin själ om man så vill..

Bilden är lånad från kristallrummet.se men du kan lätt tillverka en egen pendel av en kedja och ett någorlunda tungt föremål, inte alltför tungt då förstås. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Ians
3/7/12, 6:43 PM
#1

Skrattande

Min syster gjorde en pendel test på mig när jag skulle ha mitt första barn…bara på skoj….dels vad det var för en liten filur jag skulle ha och hur många barn jag skulle få..

En flicka svarade pendeln…… rätt

Sedan gick själva räknandet av den övriga förväntade barna skaran över styr……

-Det är något fel med detta sa min syster enl denna kommer du att få en 6-7 barn…..Förvånad

Och det fick jag!…iaf 6 st…. Så det var inte pendeln som var dålig…hehehehe

szirius
3/7/12, 7:26 PM
#2

Ians, har du så många barn, det visste jag inteGlad. Då är det ju du som är bigMama härFlört

Ians
3/7/12, 9:13 PM
#3
Tuva-Lena
3/7/12, 9:53 PM
#4

Och att du skulle bli rekordmamma visste du alltså redan då. Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

MaMaMade
3/7/12, 11:15 PM
#5

*Wow* Ians! Tycker det räcker *sååå* gott med bara tre jag! Tyst Oskyldig Skrattande

Upp till toppen
Annons: