Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: fysio-zon-aromaterapi
Läst 2975 ggr
hamnbon
0

Orkar inte fokusera - vad gör man

Jag är entusiastisk lärare men kan inte fokusera mer än två-tre timmar. Därefter faller ögonen ihop, jag sluddrar och längtar efter att få ligga ner och blunda och inte höra någonting….det blir en massa halvdagar sjukskrivning och allmän jobb-sörja.

Läkare som utrett mig har alla möjliga hypoteser men inga svar.

Någon som vill föreslå något?

Pagan
0

låter ju som utmattnings syndrom. vad har läkarna sagt? Så kan du ju verkligen inte ha det. Snacka om ond cirkel. Vet inte hur jag ska kunna peppa, men jag hoppas att du kommer till en läkare som kan förstå.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Mysan59
0

Nä så där kan du verkligen inte ha det! Suck… men tyvärr kan det vara svårt att hitta bra läkare idag. Men ge dig inte!

Fortsätt tills du hittar en läkare som kan hjälpa dig.

allhealing
0

När jag observerar varför en person fastnat i ett mönster så gör jag observationen direkt inifrån den personen. Detta gör att observationen kan studeras direkt inifrån personen istället för utifrån och in. Jag når helt enkelt direkt in till orsaken till varför ett problem existerar.

Detta är vad jag observerar i ditt beteende.

Det du har fastnat i är att du lägger ansvaret på vad det är som sker utanför dig. Du bygger en mur kring dig eftersom du har observerat att andra personer i din omgivning formar sina liv på det sättet. Du har observerat att detta är det sätt som andra använder för att skydda sig mot omgivningen.

Steg ett är alltså att bli medveten om sitt beteenden. Först då är det möjligt att uppnå en förändring.

Mitt förslag är att du börjar observera ditt beteende så att du själv inser att det faktiskt är såhär som du levt ditt liv.