Hjälp mot nervsmärtor!?!
Jag drog ut en tand i oktober 2008 o allt som kan gå fel gjorde det. Har nu fått diagnosen kronisk käkbensinflammation samt trigeminusneuralgi. Som ni förstår har de proppat mig full med mediciner, allt från en dunderkur med antibiotika som var på ca 1 år utan uppehåll, till olika epilepsimediciner, nervblockerande, cortison o starka värktabletter… you name it, I've tried it… Har testat mkt i behandlingsväg, som sjukgymnastik, laserbehandling, chockvågsbehandling… Men inget har hjälp o jag börjar få lite panik, för jag mår verkligen inte bra. Är konstant helt galet trött, har fått dålig hy med finnliknande utslag som kliar, har gått upp i vikt o blivit "plufsig", är supertorr i huden, torr i munnen. Har ofta huvudvärk o när jag vaknar på morgonen är jag så stel o öm i kroppen att jag stapplar fram tills jag leat upp mig. Känner mig nedstämd o orkeslös, vill göra en massa saker men det slutar bara med att jag hamnar i soffan för jag orkar inget annat.
Det jag nu undrar är om det finns någon särskilt ört som dämpar smärta o inflammation? Jag känner mig också tung, däst o allmänt "äcklig", kanske en renande kur kan vara på sin plats så jag blir av med alla medicinrester i kroppen? Jag är dock nybörjare på detta området så jag skulle bli väldigt glad om någon skulle hjälpa mig rätt i denna djungel! För jag måste göra något o detta är ett sätt jag inte testat innan… Tat emot alla förslag med stor tacksamhet, kanske även om nån vet bra alternativ i Gbg. Tack på förhand!
Fyy så jobbigt! 
Det första som kommer till mig är akupunktur. Inflammationen kan du ta bort med laser, medicinsk laser. Jag har hjälpt många "tandpatienter" med just laserbehandling. Laserstrålen är bakteriedödande, dessutom triggar lasern igång kroppens immunförsvar, så att du får en naturlig cortisonutsöndring i kroppen, vilken är inflammationshämmande- Kombinera alltså laser i ett första skede, tills inflammationen har hävts, med akupunkturbehandling. Stort lycka till! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ser nu att du har provat laserbehandling, men det är stora skillnader på olika lasrar och farmför allt hur man handhar dom.. Jag har hjälpt alla med tandproblem, som jag ser som de mest tacksamma smärttillstånden man kan jobba med. Ge inte upp, sök upp en bättre terapeut!

ojoj, skickar massor med styrkekramar - nervsmärtor är bland det absolut värsta man kan ha- jag hoppas verkligen att du kan finna hjälp
Har själv trasiga nerver i nacken, vilket " jag får leva med" och har gått en kurs i mindfulness , vilket jag tyckte var superbra, att hitta en slags "vila" i smärtan, hur konstigt det än kan låta….det är enda tipset jag kommer på, har gått samma väg som dig med tunga mediciner, sjukgymnastik, akupunktur etc. utan lindring. Spikmatta och varma bad kan ta " udden" av smärtan ibland, med inte alltid.
Lycka till!
Jättebra tips Szirius!
Eller hypnosterapi - det glömde jag nämna.
Ok, ska testa spikmatta, det är ju en enkel grej att fixa själv! Har prövat att dricka örtte på Johannesört i ca 2 veckor nu o idag, torsdag, upplevde jag en helt ny känsla… det var liksom som att värken förflyttat sig till de 2 bakre tänderna. Och de värkte inte, var mest ömma, som när man gjort en djup lagning ungefär. Kan det ha nåt samband med mitt lilla avkok eller är det bara nåt jag inbillar mig för att jag så gärna VILL att nåt ska funka?

#6 spelar det någon roll egentligen?
Placebo är något magiskt och fantastiskt - nämligen att vi med tankekraft och tro kan förändra en upplevelse!
Tänkte precis som Szirius!
Dansa kan man alltid göra!

Älgört och rölleka är också inflammationshämmande och smärtstillande. Torkas och används som the. Häll sedan i lite Gurkmeja i theet så har du en dunderkur!!! Bra komplement i sommar till ovanstående bra tips du fått. Jag hoppas verkligen du kommer till rätta med dina problem och som Szirius sa så är tankens kraft otroligt stor!!! Lycka till!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tänk bara på att man inte ska dricka rölleka-te för länge. Den ge allergiska reaktioner för den som är känslig mot korgblommiga växter samt hindrar upptaget av mineraler, bl a järn.