Lördagspubbel 10 mars
God morgon. Vaknade för en timme sedan pga att rullgardinen var för dåligt nerdragen. Det är ju jätteskönt att det börjar bli ljusare, men jag kan inte sova då. Så svart mörklggning har jag. Men slarvade med att dra ner igår. Idag är det final! Vad tror ni? Vem vinner? Kan Danny sjunga sig förbi Loreen? Får svenska folket fnatt och skickar gubbarnas kärleks- eller revolutionsbudskap till Europa? Grannar kommer hit och äter lite mat och tittar med oss. Ska bli kul! Det blåser här! Gillar inte!!! Plusgrader och allmänt trist. Fast det skulle bli fint, så man får väl vara inne och titta ut idag. Kroppen är rätt kass. Troligen har jag satt en förkylning i armbågarna. Så akut inflammation. Då blir man supersvag och ömtålig (och rätt gnällig!) Ha en go lördag allihop!
Dansa kan man alltid göra!
Pubbel…
Dansa kan man alltid göra!

God morgon Lotta! Dottern kom o väckte mig strax efter 7, bara för att tala om att hon var vaken "/. Glömde oxå dra ner persiennerna så det var lögn att somna om. Nu meddelar hon klart o tydligt att hon är hungrig. Märkligt, för när hon var hemma med pappa igår ringde hon mig o frågade var knäckisarna fanns så hon inte behövde väcka sin papps. Grrrrr fast när jag frågar henne varför så säger hon att det beror på att hon är mitt, speciella, barn som behööööver sin mamma. Antar att jag ska känna mig stolt…. Eller manipulerad ;-) Glömde boka släp på jobbet till garagetömningen men jag tror det ordnar sig ändå. :/ Önskar er en avslappnad o skön lördag! (heja Loreen, heja Loreen!!!!) Förresten, bara så ni vet så träffade jag Shigne på småtimmarna. Hon skulle precis ge mig healingmassage när minstan väckte mig ;-)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God lördagmorgon!
Blåsigt här också, mulet och 4 plus.
Ska åka med son och sonhustru lite senare och handla, vill ha några nya kuddar till vardagsrummet, får se vad det blir.
Så jobbigt med inflammation Lotta, blåser lite goa bubblor till dig.Kram
#2 Visst är det härligt att bli väckt av någon som vill tala om att h*n är vaken Elpida, eller gör något som låter högt så att man definitivt vaknar och vill se vad som pågår.
Synd att mötet med shigne blev avbrutet, lite drömhealing hade nog varit bra
Ha en riktigt fin dag allihopa
Go'morron Lotta
och alla ni andra!
Jag vaknade också av ljuset, solen som sken så vackert på fönstret ni vet.. Jag har ingen rullgardin fast en markis, men inte kan jag dra ner den mot ljuset..
Det enda jag har mot ev intrång är en öronpropp, sedan ligger jag på den andra (öppna) sidan.
Drömde att jag flög med fallskärm utför ett stup. Hade skidor på mig som jag startade med, sedan flög jag med skärmen upp mot bergen som låg bredvid.. Inte helt oävet måste jag säga, en härlig känsla.
Och massor av människor som gjorde samma sak..
Du Elpida, hur såg shigne ut..?
Skulle vara intressant att veta hur du ser henne, eftersom vi aldrig har träffats. Det berättar lite om hur du betraktar henne.. spännande i alla fall.
Ja har inga barn som väcker mig i ottan, bara en katt som propsar på uppmärksamheten vid sextiden. Antingen ska han ha mat, eller så vill han gå ut.
Oj, jag känner mig väldigt asocial jag för jag har inte tittat en enda gång på festivalsyran, må bäste man/kvinna vinna. Jag tror att många har röstat fram gubbarna rent demonstrativt, för gud vilken hausse det är kring det där. Det går lite till överdrift med allting. Folk skriker och är som tokiga för att en artist ställer sig o sjunger på en scen, ofta utklädda till moderniserade julgranar dessutom..
Ja, jag är ganska tråkig i det fallet..
är jag rädd..
Ha en fin dag allihop vad ni än ägnar den åt!
Själv styr jag kosan ut på landet!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Godmoooorning
Jobb som vanligt 10-14/15..Måste hinna sätta märlor på en jättebanderoll som ska upp på väggen mot stan..
Plastsonen kommer på besök och hann är nästan 2 meter blir bra hjälp..
#2 Det är alltid lika roligt med barn
#0 Gnäll på…vi orkar höra
Skulle skyltat om i KGA butiken ..men då vi får besök så skiter vi i det idag..imorgon ska jag till Loka Brunn ett dygn..ska sova där..
kraaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God fm, idag ska vi förhoppningsvis ta oss till svärfar o killingarna - han har fått två till sedan sist så nu är det fyra sötnosar där! Vi har sol men ganska kallt( nåja, beror vad man jämför med, men man får nog ha jacka på sig idag menar jag
)
Jag har bara sett första avsnittet av melodifestivalen och blev helt såld på Loreen- kände direkt att hon sjöng från " en annan dimension", och mkt riktigt läste jag sedan i en intervju att hon inte läser tidningar, inte haft en tv på 6 år och regelbundet åker på vipanassameditation, där man är i tystnad i tio dagar.Go Loreen säger jag
Igår lyckades jag röja ordentligt, sååå himla skönt. Nu trivs jag hemma igen! Har snart kommit ikapp med tvätthögarna, snart är det tomma tvättlådor i tvättstugan, som det " ska" vara
Jag o sonen sorterade lego på hans rum igår, så nu ser man golvet därinne
och prylarna i lådor och korgar.
Fick en supervacker mörkröd orkidé av fina maken
på kvinnodagen som står här på matsalsbordet nu
.
Drömde två positiva drömmar på morgonkvisten: den första var en feng shui-dröm om dammen
, det var mulet och grått och vi kämpade med att pumpa ur vattnet o rengöra. Sedan fyllde vi på rent,klart vatten o sist släppte vi i supervackra fiskar, inte såna kinesiska karpar som vi haft utan stora slöjstjärtar. I samma sekund sprack himlen upp i sol och känslan var " allt ordnar sig"
. Den andra drömmen var jag på videoteket i Sverige och plockade en STOR, stor påse med lösgodis, det var ren och skär lycka, gick där o valde bland alla sorter,åh, guuud så gott
! ( jag har gått NER i vikt, inte alls bra, läkaren sa " ät vad du vill, spelar ingen roll om det är bullar o glass bara du kan äta". Jag längtar efter svenskt smågodis…
)
För övrigt hade mina värden stabiliserats så vi avvaktar med dropp. Är dock på gränsen till uttorkning…dricker o dricker men det kommer ju upp…försöker nu med att tugga i mig gurka o sånt med mkt vätska i…
Ha en fin lördag!
Hejhej!
Ja, vad spännande Elpida och höra hur jag såg ut i sömnen…. För du har ju sett mig på FB!
Imorse åkte syster och svåger hem till sitt Värmland - vi har haft fulla dagar här!
Är låsta tråden borta? Eller är den vikt till avläsningen?
Det är ingen panik för min del, hade bara tänkt surra ifrån mig lite. Ser att jag har lite att läsa igen, jag tar det som vanligt - en sak i taget, så hinner jag nog ikapp vad tiden gäller!
Önskar alla en härlig dag!
kram

Goddagens gott folk
Vilka spännande drömmar Ni har. Jag minns mina bara i perioder. Trist. Lotta låter ju riktigt ont! Gurkmeja i massor!!
Godis i drömmar Sz, ja då måste du vara bra sugen
Här är det kallt men solen skiner. Är så in i bomben trött hela tiden, huvudvärk som hela tiden ligger o lurar, inspirationen lyser med sin frånvaro och jag vill bara vara ifred och sova. Fullmånen, våren eller veckans solstorm - eller hormoner kanske, PMS hela veckan lång. Vedervärdigt är det iallafall. Usch!
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Halloj!
Tog mig en "svinarnatt"…saknar de där kvällar o nätterna när man kunde sitta upp o slötitta på TV till morgonkvisten (el vad man nu kände för), så jag släckte kl 2 då jag inte pallade längre. Töserna har ju sovit länge på morgnarna nu så…men där bet jag i sten! De vaknade på normal skoldagstid o Minstan har ett röstomfång som skulle platsa på Metropolitan! Dessutom kom hon in för att kolla om jag var vaken…meddelst handpåläggning…o sedan släppte de in en galen katt till mig i sovrummet!!! Ska det behövar vara på detta sättet…*vavava*?!?!?! 
Resultatet bidde en låg dag med lurande skallebank o inget ur händerna mer än några varv på min halsduksstickning. Vi åkte upp till jaktkojan o stekte hamburgare till lunch o sedan vidare till samhället för inköp av lördagsgodis. Sonen kom iofs ut på fm o ville diskutera det faktum att Sverige skrivit under ACTA-avtalet samt var förfärad över att USA´s senat röstat igenom "The National Defense Authorization Act". Mitt politiska intresse är skamligt lågt men det är roligt att han engagerar sig…sålänge han med sin empatiska läggning inte åker iväg till ngt krigshärjat land el där de gör revolution för att hjälpa till…
Nu kolla om det finns ngn film jag kan se medan Guben o töserna ser "melovalen" el vad Minstan nu kallar melodifestivalen…inte min melodi sas…inte numer. Annars får jag väl spöa Sonen i poker men det är inte roligt på bara 2 st.
Ha en fin kväll allahopa! 

Shigne, jaa nu ska vi se vad jag kommer ihåg… Jag vet ju att du är mörkhårig och det var du i drömmen oxå. Långt, mörkt hår. Du berättade att du hade bott i samma samhälle som jag flyttat ifrån när du var liten. Du kändes lite … småstressad o irriterad över att vi var där vi var. För att fördriva tiden så bestämde vi att du skulle ge mig healingmassage. Det fanns med en tjej till som jag inte är klar över om hon var med mig eller Shigne. Dessutom så såg du inte ut att vara en dag äldre än 35, snygg och kanske något kortare än mig (jag är ca 1.68). Konstigt nog var jag inte heller förvånad alls att du dök upp mitt i min bussresa på småländska landsbygden 😊
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Va mysigt Pidan! Shigne irriterad… nä ja kan inte tro det. Inte på dig i alla fall.
Mamsen! Vilka härliga bilder! Är det er stuga det där? Oj va fin den är och jätte-jättemysig!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."