Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: hälsokost-kosttillskott
Läst 1846 ggr
[tililili]
0

sjuk av tillskott?

har provat att följa rekomendationerna i en bok, The diet cure, av Julia Ross.

Rekomendationerna hon ger ska enligt boken hjälpa kroppen att komma i balans efter långvarig diet, jojo-bantning, ätstörningar…

och jag har tyckt att det har hjälpt. tror jag. eller så var det ngt annat som gjorde att jag mådde bättre ett tag…

Kruxet nu är att jag mår absolut hemskt, jag är så fruktansvärt trött, senaste veckan har varit hemsk!

idag blev jag kallsvettig och kände mig svimfärdig av en promenad, jag som brukar kunna springa 8km utan större problem.

Jag har knappt orkat sköta vad jag ska under veckan och kollapsat på kvällarna med huvudvärk.

Tröttheten ger mig även sötsug…men äter jag ngt sött så mår jag ännu sämre, huvudvärk och darrar.

Kan det ha med kosttillskotten att göra?

olika aminosyror och vitaminer

Eller vad annars är det som händer??

mår inte dåligt annars, mer än tröttheten och huvudvärk när jag är som tröttast. klarar inte en hel dag utan att sova en stund.

Det skrämmer mig!!

Tuva-Lena
0

Ja det förstår jag. Vore jag du skulle jag nog söka upp vårdcentralen som få kolla upp dig. Låter nästan som diabetes; trötthet, illamående, kallsvettningar… Sök läkare som får ta prover på dig.Kyss

Den här boken som du nämner, vilka rekommendationer är det som du har följt där..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[sökerskan]
0

jag håller med Tuva-Lena kolla upp dig.

jag har själv gått igenom kurer och min erfarenhet är att man kan få utrensningsymtom…och det är inget kul. Jag har till och med fått utrensningsymtom bara av att äta ren föda. det kan vara så att kroppen kan plötsligt få kraft att ta hand om gifterna och det sätter igång en process.

om du kollar upp att du inte har något annat fel och att det du äter är bra och rent så kan det vara utrensningsymtom..helt klart.

jag brukar dricka vatten med en gnutta havsalt ( 1 lit vatten  med en- två tsk havsalt) och citron i det är perfekt för kroppen…det gäller att hjälpa till med reningen

jag tror de flesta av oss är fulla med skit rent ut sagt, inte bildligt utan bokstavligt..vår värld är full av gifter (maten vi äter inte minst) och vi lagrar gifter i kroppen så när vi börjar rensa ut så kan det bli lite häftigt. om njurar och lever är ansträngda så pallar de inte trycket då kan det vara bra att hjälpa dem och kanske se över dieten lite…kan det var lite för häftigt du går fram?

tålamod är A och O häftiga kurer tror jag mindre på..långsiktig rening kräver tålamod om du jo-jo bantat förut kan du ha kommit i obalans så desto mer viktigt att du går långsamt fram nu…

det var mina råd ifall du inte kan finna nåt annat direkt fel på kroppen…och ett annat tips kan vara att söka upp en duktig alternativläkare som du kan rådgöra med

lycka till med allt!

[sökerskan]
0

jo jag ska berätta om en kille jag känner som äter mest snabba kolhydrater,, ….han slukar läsk, öl och stoppar i sig godis och chips, men ffa pizzor och liknande mat..han blev överviktig men så bestämde han sig för att banta och började köra med atkins diet (tror det var den) han började ät kött istället och  grovt svart rågbröd och sånt, skippade de snabba kolhydraterna…efter några dagar så kallsvettades han och darrade så illa att han återgick till sin gamla diet..han trodde att det var dieten det var fel på…och visst den kanske var häftig..men jag tror att hans kropp reagerade över att inte få snabba kolhydrater längre.nästan som abstinens.

hade han tagit övergången lite mer försiktigt kanske det gått bättre…att byta diet så där häftigt kan också vara jobbigt för kroppen

[sökerskan]
0

en sista grej från mig

har du läst det här från Julia Ross hemsida om att aminosyror kan vara känsligt för vissa.

http://www.dietcure.com/precautionscharta.html