Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 2835 ggr
Magi-cat
0

te bra för blodtrycket....

Tidigare har det gjorts studier på grönt te som visar positiva effekter på hälsan.

Vanligt svart te är inte dumt det heller. Blodtrycket sänktes med fem enheter i försöket. Bra vid diabetes typ 2 ska det vara också….

http://blueheronhealthnews.com/site/?p=4818&d=2012-03-04

Framför allt är det gottSkrattande

Fritt fram att sörpla i sig med GOTT samvete!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MaMaMade
0

Trösterikt för en annan som kommer upp i 3 litrar per dag vintertid då jag är frusen! Skäms Skrattande

Tuva-Lena
0

Oj då, då får jag skärpa till mig som aldrig, läs aldrig, dricker te numera. Å andra sidan så har jag alltid haft lågt blodtryck också. Får väl börja om det rakar i höjden.Glad Tack för tipset "katten"! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Geru
0

Uh, alla som dricker mer än en liter borde tänka på att dricka extra vatten och få i sig rätt salter…(där ibland jag själv:) )

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Magi-cat
0

#3 med te är det all inclusive, tror jagSkrattande

Tuva-Lena
0

#3 Hur är det om man dricker mineralvatten? Får man i sig för mycket av salter då..? Det dricker jag ganska mycket av under dagen, men nu har jag upptäckt PRO VIVA! Gud så gott det är! Jordgubb eller hallon/granatäpple, smakar precis som det vore bären man äter.Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Geru
0

#4 Uh, nej. Te är vätskedrivande. Du blir pissnödig. Du driver alltså ut salter och vatten ur kroppen snabbare än vad den ska, vilket du får kompensera för…

Det gäller dock bara svart te. Eller snarare allt som innehåller koffein.

#5 Har du inga problem av te drickandet är det ju inget att bry sig om :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Magi-cat
0

#6 ja jag vet, det är vd som sägs…men det skulle isf motverka blodtryckssänkningen, så jag undrar om det är det hela….

Geru
0

#7 Varför skulle det motverka det för? Det är inte riktigt samma sak dom två.

-Stephen Hawking

Magi-cat
0

nä, men tänker som så här, att vatten är nr ett för bltr. Många höga bltr kan avhjälpas med bara vanligt vatten. Folk dricker för lite. (vatten! :-))

Om teet stjäl vatten skulle det motverka bltr-sänkningen. Någon mer faktor måste alltså till.

Geru
1

#9 Nej, det är inte riktigt så det fungerar. Det är inte vattnet, och det stjäl definitivt inte vatten, utan salterna som är det viktiga i frågan.

Dricker du för mycket vatten så kommer din kropp bli skadad av det med.

Nej, att inte stressa är nr 1 för blodtryck-.-

-Stephen Hawking

Magi-cat
0

javisst Geru, jag säger inte emot dig. Stressen är säkert den största boven i fråga om många obalanser. Eller ensamhet. Eller kärlekslöshet. Eller rökning. Eller att känna press utifrån eller inifrån. Eller uttorkning. Eller trauman, eller…..På sätt och vis stress alltihop. En del av livet, det vi måste komma till rätta med, på våra egna vis.

Vatten är ett sätt och livsviktigt. Eller andningen, medveten andning är ett sätt att påverka det autonoma nervsystemet.

Tidigare har studier gjorts på grönt te som visat sänkning av bltr och andra bra hälsofördelar. Nu visade den här studien att även svart te har samma hälsofördelar.

Asiater dricker te, mycket. Asiater har inte högt bltr eller brist på salter, snarare tvärtom. OM teet "stal" salter skulle vi se en annan bild.

Det finns alltså fler faktorer. Jag har också läst att teinet i te inte har samma egenskaper i kroppen som koffeinet i kaffe.

Men - nu är det tedags……FlörtSkrattande

Geru
0

#11 Men blanda inte ihop grönt te med svart te. Dom är INTE samma sak.

I asien dricker man mestadels grönt te.

Teinet har ungefär samma egenskaper, och det är fortfarande vätskedrivande.

-Stephen Hawking