Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1785 ggr
shigne
0

Bubbla 15 mars

Gomorron goa vänner!

Inatt har det, så marken är kritvit och alldeles "pudrig", bara -2 grader och mulet!

Hur ska man nu kunna se isiga fläckarna utefter vägen? Blir nog broddar på idag!

Strax morgonpromenad, sen in till stan för läkarbesök. Ska göra ett annorlunda läkarbesök; först fota mina psoriasis-utslag, sen ska de bilderna skickas till hudläkare i annan stad och sen ska den läkaren och jag sitta i videokonferens Förvånad….. Nervös för hur jag ska höra klokt, glömde nämligen beställa skrivtolk till mötet med läkaren!!

Nåja, det ordnar sig nog på nått vis!

Önskar alla en fin dag! Är rädd om er!

kram

Elpida
0

God morgon Shigne!

Går det inte beställa tolk så här i efterhand? Vi hoppas att det går bra ändå!!! Vad skönt om du kunde få hjälp!

Läste ni förresten att skabb öka på människor??? Undrar hur det kommer sig egentligen. Det är väl något som tillhör djurvärlden i första handObestämd. Tillhör och tillhör.. men ni förstår vad jag menar.

På lunchen kommer en väninnan hem som jag inte träffat på flera månader, mycket prat och lite mat emellan blir det nog.  Hon har börjat jobba här i stan igen så nu kan vi ses lite oftare. Ikväll kommer den äldsta dottern hem och ska fira sin far som hade födelsedag igår. Eftersom jag har pass vid kl. 17 får det bli nägot lätt att bjuda på. Måste ju vara klar innan 20 när jag har min "sittning"Tungan ute.

Kram till er allihop!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Guten Morgen shigne och alla ni andra där ute!

Det har snöat här också, ja det började redan igår så visst gjorde jag några extra krumbukter på kvällspromenaden igår kväll. Isfläckarna syns ju inte som sagt. Bara att hoppas att den här snön drar med sig den gamla när det blir plusgrader snart.. om nån timme eller så. Lycka till hos läkaren shigne, skönt att dom tar itu med dina utslag.. Kyss

Jo jag hörde det på nyheterna Pidan, det där om skabb. Visst låter det liite märkligt nu när alla har tillgång dusch, tvättmaskin och modern städutrustning.. Små djur som gör gångar i huden på en och en olidlig klåda. Fy fasen vilken plåga! Ha det så kul med väninnan idag!Glad

Jag är på väg till "hundägarbyte". Sonen till farbrorn som rår om hunden kommer upp för att överlämna papper m m och farbrorn själv följer med honom hem sedan. Kommer att sakna gubben, den saken är klar. Ett orginal av sällan skådat slag; tjurig, egensinnig och inte det minsta empatisk - fast ett hjärta av guld. Hur går det ihop? Ja det är just det det inte gör och därför gillar jag honom skarpt. Skrattande

Ha en fin dag allihop! Glad

Lite morgonyoga bara, sen iväg..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
0

Morn Morn alla glada

Gråväder i kristinehamn..

Har fått en tjej som ska arbetsträna hos mig .Än så länge har vi inga spikade tider men 4 timmar om dagen till att börja med..

Kul att ha ngn att prata och fika ihop med..Sen får hon sitta i produktionsledet..

har skrivit lite om Loka brunn i min blogg ni som är intresseradeFlört

www.krukmakerihemjord.blogspot.com/

Nu ska det fixas lunchmacka och packas katt..

kraaaaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

mayolica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Så skönt det är att sova ibland,var helt slut efter resan men nu börjar det kännas bättre.

Mulet o grått idag,men luften känns skön och det luktar vår ute.

Har lite att fixa med på stan och lite papper att kolla igenom,måste nog fixa nytt bankkort snart oxå för det har jag inte hittat än

lycka till med läkarbesöket shigne

Elpida …  att människor kan få skabb kanske inte är så vanligt ..men det är faktiskt inte så ovanligt heller. Det har gått sånt här omkring några gånger som jag känner till och jag råkade själv ut för det en gång för ca tio år sen,det kändes hemskt när jag fick det,men gick faktiskt mycket lättare att få bort än jag trodde.

Ha en bra dag

~ mayolica ~

Elpida
0

#4 Nä, jag vet ju att det förkommer ibland hos människor. Frågan är väl varför det ökat nu?

Samma sak det här med vägglössen - känns inte allt för kul att det oxå ökar markantTyst

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

shigne
0

Läkarbesöket gick bra , trots att hon var rätt usel på att prata svenska!!! Men tur är att jag "vågar" säga till när jag inte hör eller förstår!

Resultat; starkare kortisonsalva, sola 2 dagar/vecka (på lass.) och konstgjord hud som ska sitta några dagar nu…

Men vet ni - ryktet går om en liten fisk i Medelhavet som äter död hud och läker sår Förvånad

Fler som har psoriasis? Ska vi göra en resa till Kreta och Chaina gemensamt? Jag stoppar ju undan pengar varje månad (pengar som egentligen skulle ha gått till cigaretter), så nu har jag ett mål - en resa till Kreta!!

Fina fisken för….

OBS! Icke tillåten behandlingsform i Sverige!!

Toyan
0

God middag!

Solen som lyste så vackert i morse försvann, nu är det fråmulet och 5 plus.

Har jobbat idag, fick antibiotika igår så nu känns det redan bättre.

Ha en fin fortsättning på dagen allihopa.

Ians
0

Förlåt..lika gott o erkänna jag hinner inte läsa vad ni andra skrivit just nu….

Vill bara säga hej på Er! Kyss

Jobbat…sovit o skall snart gå o jobba igen!

Kramar i massor till Alla!