Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthealing
Läst 2506 ggr
Tuva-Lena
0

Om Hypnoshealing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som jag skrev i bubbeltråden, söndag, så fick jag lära mig hypnoshealing på kursen förra helgen.

Den här formen av healing syftar till att klienten själv söker upp det onda i kroppen och healar det ställe/dom ställen den har problem med.

Men för att göra det, behöver klienten koppla bort sitt medvetna jag. Det hjäper jag till med genom att försätta klienten i ett djupt avslappnat tillstånd. Varför man börjar med det, beror på att det medvetna jaget ofta har den negativa inställningen att; "det här fungerar aldrig". Kopplar man bort det genom att befinna sig i djup avslappning så kommer man istället i kontakt med det undermedvetna jaget, det som ser allting som möjligt och som aldrig har några förutfattade meningar.

Man kan dessutom likna healing vid en radiomottagare. För att signalerna skall nå mottagaren så krävs det att man ställer in rätt frekvens. Detsamma gäller healing som jag ser det. Healing utförs på en speciell energifrekvens. Om vi då befinner oss på vår "vardagsfrekvens" så "studsar" det mesta av energierna tillbaka - frekvenserna harmonierar inte, medan om vi ställer in oss på "healingfrekvens", alltså fokuserar på healing och var healingen behövs, så kan vi ta emot energierna optimalt. Fokuserar gör man bäst genom meditation eller genom djup avslappning då vårt undermedvetna alltid är mottagligt för den formen av energier, främst på grund av att det medvetna jaget är bortkopplat.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alla tiger och samtycker förstås..? Oskyldig

MaMaMade
0

Självklart Tuvis! Flört

Nej men jag har läst men hinner inte alltid svara på morgonen sedan glömmer jag till kvällen. Lite mkt nu, middagen är avklarad först vid 20-tiden på kvällen, sedan disk, få isäng töserna, vattna o stänga växthus mm…duscha. Kika in på datorn när jag springer förbi i förbifarten.

Jädrigt intressant o det skulle nog passa mig som har svårt för att slappna av "av mig själv", är ju alltid på språng; rusar inte kroppen så rusar hjärnan! Obestämd

Elpida
0

Hahaha, ja faktiskt. Det var liksom så självklart att det inte blev någon kommentar…vilket inte är så himla lätt för dig att veta.

Visst är det så att människor som är väldigt stängda av olika anledningar aldrig kommer att ta till sig behandlingar av detta slaget på samma djup som andra. De vaktar och skyddar sitt inre med pansar! Jag har ju ett praktexemplar hemma…. Det enda som funkat på honom var när han gjorde resanterapin, och då var han ändå VÄLDIGT vaksam hela tiden. Han blev kanske inte lätt hypnotiserad men hon inleder ju med ett sätt att komma ner i djupavslappning.. Den här trappan ni kanske känner till.

Jag tror iofs att healing alltid kommer fram, för du ger ju bara till de som själva bett om att få ta emot. Däremot är det skillnad att ta emot den i kroppen och att verkligen ta emot den i.. tja, … själen..in i sitt medvetande…om ni förstår vad jag menar..

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

MaMaMade
0

Jag har varit skygg…misstänksam…mot andra sålänge jag kan minnas o det är ju det där med att lära gamla hundar att sitta. Flört

Pagan
0

Flåt Tuvan, hat läst o tagit till mig o känner mig lite träffad, det är ju det där med att slappna av….Himla jättesvårt många gånger.

tror detta skulle passat mig perfekt. Är nog mycket det omedvetna jaget vill nå fram med.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

Ha ha, tänkte väl det! Skrattande

Elpida, den där trappan känner jag till och den är vääldigt tacksam att använda till dem som har svårt för att slappna av. Sedan är det precis som du säger, har man bett om healing så utgår man ifrån att personen är närvarande när den ges. Healingen når ju alltid fram, men hur mycket av den som aktivt tas upp av personen är en annan fråga.

Detsamma skulle jag vilja påstå ang affirmationer. Vårt kritiska medvetna jag "lurar man" inte så lätt, så i de flesta fall rinner affirmationerna av oss. Kan man däremot komma åt vårt undermedvetna jag, som vet att allt vi föresätter oss är möjligt, ja då kan under ske!

Det här är en spännande värld som jag fått entrébiljett till, och jag ser verkligen fram emot fortsättningen! Jag hoppas kunna närvara vid del 2 som tar upp Tidigare_Liv_Terapi. Där kommer man våra sinnen väldigt nära in på livet.

Va synd att ni bor såå långt borta allihop. Annars har jag gärna finslipat mina kunskper på er. Kyss

Pagan
0

Dig hade jag haft tillräckligt förtroende för Tuvan så jag hade kunna slappna och o slöppa fram mitt vekliga jag - å ja, det är vekligen synd att vi har våra adresser lite närmare. eller att jag hade möjlighet att komma till augustiträffen. jag hade gärna varit ett objekt du kunde finslipa dina kunskaper på.Kyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
0

#6 Vilket påminner mig om att jag har en Tidigare-Liv-cd som jag inte testat än…Måste ta mig tid till det!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

mayolica
0

Hypnoshealing var ett nytt begrepp för mej,det är alltid roligt att läsa något om healing som jag inte har sett förut Glad

Jag vet ju att healing kan fungera på ett mycket bra sätt och komma fram dit den ska, oavsett vad mottagaren gör och om h*n vet om det och är förberedd eller inte…..men healing fungerar inte alltid och alla är inte lika mottagliga för att ta till sej healingen….kanske det är fel frekvens?

Jag tror att den här healingen kan fungera väldigt bra, skulle gärna prova om jag får tillfälleFlört

~ mayolica ~