Etikettövrigt
Läst 2446 ggr
shigne
2012-03-22, 07:00

Pratbubbla 22 mars

Gomorron!

+4, mulet och vindstilla… Nu är då sparkföret definitivt över, likaså skidföret kan jag tänka!

Idag åker jag och syrran till grannkommunen för klippning hos "våran" frissa och hälsa på mamma…

Önskar alla en fin dag! kram

Farwuq
2012-03-22, 07:29

Här har vi sol och blommande violer.

+6°C just nu.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag. V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland
Toyan
2012-03-22, 07:48

En god morgon till er alla.

Sölsken och 4,3 plus, härligt att få sova en timme längre idag, börjar jobba 11:30.

Ha det gott vad ni än fyller er dag medKyss

MaMaMade
2012-03-22, 08:00

Morrn!

Är på språng ska iväg om 5 min…fortfarande oklädd o opackad! Skrattande Stressdag i en stressvecka men snart är den över - *hurrey*! Dusch o städ hos min tant på fm, sedan järnet ner till stan för att träffa ett annat Moderskepp som har en tonårig särskilt begåvad kille. Vi ska jämföra söner, diskutera erfarenheter o kanske kan komma fram till ngt som gör det lättare för dem i skolan…vem vet!

Har haft jämna puckar på morgonen för att få iordning tösernas ryggor. De ska till skidbacken på friluftsdag, så koll o packning av extrakläder, galonisar, fika…*puh*! Mulet o varmgrader = bra glid på skranorna men också fuktvarning för all klädsel.

Nä…bäst att ge järnet nu! Ha en fin dag allahopa! Kyss

Elpida
2012-03-22, 08:55

Go'morron!

Lite småkyligt ute men det känns som satt solen kommer under förmiddagen. Igår var det helt ljuvligt ute. Minstan har fått en basketboll så det är vår dagliga sysselsättning en stund efter jobbet varje dag,att spela ute med henne, Dessutom fick vi ut henne på en cykeltur på kvällen, det är bra för hon behöver röra på sig liteFlört. De mörklila krokusarna är så gott som överblommade, nu är de ljuslila och vita snart på utblommning.

Min 17-årings cykel blev stulen igår i skolan, jäkla skit!!!! Måste polisanmäla idag.. inte för att de kan göra så mycket men om försäkring ska gälla måste jag väl göra det..Obestämd

Lite cxworks och zumba idag, sen bara slappa när jag kommer hem (vilket i vanlig ordning innebär matlagning, dammsugning och hundprommis…blä)

Finaste dagen till er alla!!!!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
abbis
2012-03-22, 09:15

Morn

1100kr fattigare

varit hos tandläkaren..

Bet av en kindtand för ett tag sen..

Idag vanlig jobbdag ingen kurs alltså…..

Får se om det blir 14grader varmt som prognosen säger..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Tuva-Lena
2012-03-22, 09:45

Go'morron allihop!

Kan vi konstatera att våren är här nu.. möjligtvis? Inga bakslag och "ne'schalagan" får vi leva med några veckor innan grönskan kommer? (Ne'schlagan är ett fenomen som kommer på senvintern, när inte skaren håller längre att gå på och man åker ner genom snön..)

Du shigne, broddar får man fortfarande använda här om man vill komma hel o levande hem efter promenaden, d v s om man går på skogsvägarna. va fin du ska bli nu, när du har besökt frissan! Fördelen med långt hår, som jag har, är att man sparar frissepengarna, men nog vore det skönt att få bli ompysslad nån gång.Glad

Go'morron Farwuq! Tungan ute Alltid lika roligt när du tittar in! "Köp en tulpan annars får du en snyting.." kom jag att tänka på, men jag är säker på att violer passar bättre till en annan melodi, Violen från Flen kanske..?Skrattande

Go'morron Toyan, vet du, jag tror bestämt att vi har varmare här.. skall kolla.. öjjeblikk! Wow, 11 grader redan men det är ju 2 timmar senare också. Ha en fin dag!Glad

Hoppas att ni hittar varandra Mama och att ni kommer på flera bra lösningar ang era söner! Håller tummarna för att "det stämmer"! Flört

Skit också Pidan, jag förstår inte hor man kan stjäla från vanligt folk! LIte Robin-Hood-anda säger jag ingenting om *fingers crossed* men att stjäla från vanligt folk som har nog med att få det att gå runt - hur lågt som helst tycker jag. Men du, att gå ut med jycken är väl en av dagens höjdpunkter..?! Om vi umgicks mer med djur skulle vi kunna lära oss så mycket om hur vi egentligen kan må bra. Dom gör inte så mycet mer än det som är nödvändigt, men så kan dom konsten att njuta av livet också.Cool

Jag går i samma tankar abbis, tandisen. Borde besöka tandisen för att lappa en tand men så är det det här med kostnaden då.. Har också bitit av en bit av en krona på en tand, men har inga besvär av det än så länge, utan tog nagelfilen och filade ner dom vassa kanterna - sen var den som ny.Cool (Hellre byxlös än rådlös.. som min mormor alltd sa..)

Skallebank idag som mamsen brukar säga, eller var det "balleskank"?Obestämd Nåja, i vilket fall så tror jag det lättar när jag får lite frisk luft..

Ha det gott allihop!Kyss

Harsyra, en av mina favvosar på våren.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Elpida
2012-03-22, 10:11

#6 Nä, jycken har jag inget emot att rasta. Har även börjat gå lite längre prommisar på morgonen innan jobbet.. det är mer det där andra som tar emot…Tungan ute

Ians
2012-03-22, 11:36

Tjillevipp!

På er…vaknar med dunder huvudvärk ….tät i näsan o bihålor av förkylningen…inget skojigare alltså Flört Men kan ni tänka er att jag är Glad för det Nu får jag ju toppen tillfälle att pröva vad Dropparna jag köpte för ett tag sedan Verkligen går för!

Här har vi sol o 10 + just nu i skuggan…så det känns att våren börjar komma rejält!

Det finns Hopp om allt med andra ord idag! …Hoppas ni också känner hur saven stiger i takt med att våren gör sitt intåg ….

kram till er alla!

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
Elpida
2012-03-22, 13:10

#8 Hehe, rätt roligt liknelse .. det här med saven. Den verkar stiga både i djur, natur och människan på våren FlörtTungan ute

MaMaMade
2012-03-22, 19:47

Vilken dag! Först ringde kuratorn för att berätta att vi fått besöksdatum till de gymnasiekskolor som Sonen är mest intresserad av. Den som ligger i grannsamhället låter mer o mer intressant för där är rektorn *jätteintresserad* av att få möta Sonen efter att ha läst tidningsartikeln om honom. Rektorn på friskolan var betydligt svalare… :/

Kuratorn var också eld o lågor då hon tror sig ha hittat ännu en särskilt begåvad elev på skolan samt att hon tror sig veta av en elev som nu börjat på gymnasiet. Hon har kontaktat specialpedagogiska myndigheten för att trycka på att de/skolorna ska få stöd i att hitta igen samt hjälpa dessa barn. Hon var verkligen på G! :)
Jag fick också veta att det bildats en föräldraförening i Vindeln efter det att högstadieskolan blev utdömd som hälsovådlig arbetsplats men de vill jobba med det mesta som gäller barn/elever i kommunen. Stöd o stimulans för högpresterande *och* särskilt begåvade elever har diskuterats o då kom jag in i bilden. Har talat med en medlem där o han blev mkt intresserad.

Nu går ju Sonen ut högstadiet o Mellis börjar inte förrän om 2 år men det är OK att vara medlem om man har intresse för att hjälpa till. Jag sa att jag kunde vara en slags länk mellan Filurum o föräldraföreningen o hjälpa till med allt som rör särskild begåvning.

Samtidigt med ovanstående jobbade jag med högra handen, städning o matlagning idag…tur att jag har underbara brukare! :) Avslutade dagen med ett fika på kafé tillsammans med "A" o körde hemöver 2½ h senare! Alltid roligt med nya o trevliga bekantskaper. Vi ska fila på ett "oplanerat möte" på stan med våra söner…de delar nämligen det militärhistoriska intresset…vem vet, de kanske finner varandra!? Mailade universitetslektorn på institutionen för idé- o samhällsstudier på Umeå universitets för samtal kring samarbete mellan gymnasieskola o universistet. Får se om jag får ngt svar, är lite luttrad när det gäller universitetet numer. Nu tänker jag somna i min fåtölj! Skrattande Ha en fin kväll! Kyss

Elpida
2012-03-22, 19:56

Ja Göta Petter som teskedsgumman brukar säga - du har då stått i Mamsen. Om du känner att du verkligen orkar engagera dig i skolvärlden så ska du naturligtvis göra det. Kanske det även kan leda någon annanstans.. Vem vet, du kanske snart står och föreläser själv om särbegåvning med en fil.kand i bakfickanFlört

MaMaMade
2012-03-22, 21:16

Mm…man vet aldrig! Flört

MaMaMade
2012-03-22, 22:19

Jamenhallå…håller på att spricka här! Den här människan får mig att bli skogstokig med jämna mellanrum…vill svara henne men vet att inte är så stor idé! Det tar bara tid o energi…men jag är ju så funtad att jag *vill* få alla att förstå…således status quo!

Detta fick jag som svar på FB, samma som det jag skrev här ovan om min dag idag:

"MaMa, nog vet du bättre än att jämnföra barn, alla är unika på sitt sättt. Och förlåt att jag säger det men nu låter du som en sådan mardröm vi pratat om många ggr som tror att du vet bättre än alla lärare och vet bättre hur dom ska jobba i …skolan. Ni har ju så många andra problem att tänka på nu när han måste flytta hemifrån mitt i värsta tonårsperioden, för jag anser och tror att tonåringarna idag är mycket mera omogen än vad vi var. Så jag hoppas du var för snabb på tagnenterna nu och gör något annat än jämnför barn."

Jag säger bara: tur att vi bara är bekanta o enbart träffas ett par ggr/år. Dessutom känner man sig alltid oerhört intelligent efter de träffarna…Tyst Skrattande

Sorry - var tvungen att få det ur mig! Oskyldig

Upp till toppen