Annons:
Etikettövrigt
Läst 712 ggr
shigne
2012-03-25 09:06

Pratbubbla 25 mars

Gomorron godingar!

Hoppas ni sovit gott och vaknar till en vacker morgon! Sommartid idag - ni har väl inte glömt?

Här har varit minus inatt, just nu vet jag inte vad tempen ligger på, men det är en strålande vacker morgon och det blåser absolut ingenting!

Precis fått i mig dagens första kaffeslurk, Signe sitter ute på trappen och håller koll på små-fåglarna när de äter frukost, lilla kisse har suttit bredvid mig och undrat ifall jag verkligen orkar med hela mackan alldeles själv, sambon nyss stigit upp och sitter och gäspar medan han läser tidningen…..dvs en alldeles vanlig morgon!

Jag önskar alla en fin dag - är rädd om er! kram

Annons:
MaMaMade
2012-03-25 10:31
#1

Morrn!

Sovis idag igen…var skall detta sluta! Tungan ute

Nu har jag sovit gott i flera nätter (utan att ha tagit Melatonin), vaknar till på morgonen men somnar om tämligen omgående. Drömmar kommer på löpande band, flera st, kommer tyvärr inte ihåg dem för omgivningen stör för mkt när jag väl vaknar till.

Veckan har varit tung men små glädjeämnen har gjort att jag ändå klassar den som en bra vecka. För några kvällar sedan fick jag ett "Godnatt mamsen" till svar av Sonen när jag sa godnatt. Dessutom så att hans polare hörde det över Skype! I förrgår fick jag krama honom utan att han fick ngt tonårsplågat i blicken! Till det har han sovit hela *4 nätter i sträck*!!! Förvånad O imorse vankande han av o an o frågade till slut om jag sov. Han ville lyssna på musik utan hörlurar, enligt Guben. Till det har han två dagar i rad sagt att han vill följa med till våra adoptionsbekanta. Han har inte velat följa med dit sedan han var 9 år! Får se om det håller i sig till i em…

Kanske börjar min tonårsdemente son att vakna upp ur dvalan o inse att han lever i flock?! Flört Skrattande

Nu sortera upp några set skolkläder, fundera ut middagar för kommande vecka, köra ett par tvättmaskiner, duscha, fippla lite m ansiktet (fötterna fick sig en omgång igår kväll, sedan låg jag på Spike på golvet med fötterna i Gubens knä medan Guben masserade min onda fot). Sedan iväg mot stan för inköp på COOP o därefter vidare till söder om stan för en trevlig afton med våra vänner.

Ha en lugn o skön söndag allahopa! Kyss

Tuva-Lena
2012-03-25 10:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne och Mamsen, samt alla som droppar in senare..Flört

Jo jag hade glömt bort det shigne, men det är helt naturligt för mig så ofta ställer jag om klockan när det blir vardag igen..Tyst En fin morgon här också men blåser fortfarande och igår kväll var det rena stormen ju! Åker ut på landet idag för att hämta post och sola lite, om vädret tillåter. Oftast brukar det ha mulnat på när man väl är framme..Rynkar på näsan Jag fattar fortfarande inte att det ÄR VÅR jag!Obestämd men då är det väl det..Glad

Drömmer du Mama? Dags för en liten utrensning med andra ord - på det själsliga planet då. Jag har drömt väldigt den här veckan. Inatt värsta mardrömmen när jag drömde att hunden var borta. Sökte o sökte och frågade runt bland "misstänkta" personer, som jag trodde kunde ha tagit honom, men ingen hade sett honom. Vaknade och förstod att det var en dröm - puuuhh - men fortsatte drömma samma dröm två ggr till efter nya uppvaknanden, då jag kände mig helt uppgiven. Gissa om det var skönt att vakna imorse och se att båda hundarna ligger nere i hallen o sussar..?

Avundas dig din omtänksamme man Mamsen, men du är honom väl unt. Hoppas att ni får en härlig kväll med vännerna!Kyss

Nä nu är det dags för prommis innan jag åker ner till min änglagård..

Ha en fin dag allihop!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2012-03-25 11:03
#3

Morn morn

Drömmar har jag varje natt..Inatt va jag på ett vandrarhem där man skulle städa innan man drog(är jag ofta) och det va så i i helsike tillställt så det skulle aldrig hinnas med före 12 . Sen va det folk som jag inte kände som rörde till det ännu mer..Vi hade såååå mycke packning ..you name it..

Idag fyller jag år…sambon  har åkt iväg för att inhandla mitt favvobröd till frukost ,gullegubben!Lilla sonen lovat ringa från Thailand får så om han hittar nått internet..Stora sonen lyser medsin frånvaro men han dök upp i butiken i måndags(första ggn i Krmn).hade ingen ork att komma idag..Så det blir jag och gubben idag ..Ska i alla fall äta tårta får väl ta med resterna till eleverna imorgon..

Kraaam på er alla

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
2012-03-25 11:09
#4

God morgon!

Låter som en mysig morgon shigne.

Solsken och vackert, lite blåsigt idag, har sovit skapligt och drömt mycket, bla om att jag tvättat en klänning som inte var min egen.

Hängde den på tork på en stor buske men så började det blåsa kraftigt så den lyfte och for iväg mot skyn, oj..oj vad ska klänningens ägare säga, såg också hundralapparna falddra iväg.

Drömmen före minns jag inte men hela tiden kändes det som att det fanns en kärleksfull leende kvinnlig närvaro i bakgrunden.

En hel del förändringar bland släkt och vänner plus mina egna funderingar om framtiden närmaste 2 åren är väl en förklaring.

#1 Låter fint Mamsen att sonen är lite mindre tonårsavig, som förälder blir man glad för all uppmuntranGlad

Snart kommer en liten hundfröken för att vara hos mig under em, mysigtGlad

Ha en riktigt skön vilsam söndag allihopaKyss

Pagan
2012-03-25 11:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Grattis Abbis!!! Hoppas du får en underbar dagSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

szirius
2012-03-25 12:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Stort GRATTIS ABBIS!Glad Bjuder på en kungslilja( visst var det väl så de hetteOskyldig, de har guloranga stora blommor som i en krans runt) som är på gång. Den har vuxit upp på bara några dagar!Förvånad

Somnade kl 20 igår( mådde ILLAAA) och var därav uppe med tuppen, men det njuter jag bara av nu, då det är ljust o soligt ute! och varmt!SkrattandeJag gjorde våfflor till frukost, sonen blir lite bortskämd nu med gipsetFlört

Runt 20 grader just nu, ska strax ut 2 h innan danslektion som sedan avbyts med resa in till staden för att se på föreställning- kuuul! Om nu allt går i klaff med föräldrar som hjälper att skjutsa…den som skulle ha skjutsat fick förhinder och nu får jag inget riktigt napp…Obestämd

Inatt drömde jag att jag var ute med sonen i barnvagn, han var liten igen, och så gick jag in till en bekant bara för att säga hej men vi fastnade i nån låång diskussion och först långt senare mindes jag att sonen var ute i barnvagnen - paniik. Han gallskrek därute, fy vilken mardröm.Men så fort han fick syn på mig så jollrade han glatt och höll upp armarna, det var iaf skönt.

Drömmer ganska mkt om bebisar och barnvagnar just nu, undrar varför…Tungan uteFlört

Ha en fin söndag!

Annons:
LottaO
2012-03-25 13:08
#7

God dag! Allihop! Solig dag, men blåsigare än igår. Och svalare (eller kallare…) (egentligen är jag trött, ont i kroppen och har inte alls någon lust att fixa i trädgård eller här hemma) Grattis på din dag abbis! Vad glad jag blir för sonen, Mama! Idag fixade maken våffelbrunch. Kokos- och nötvåfflor. Ägg och kaviar på första, brie på andra och mosade jordgubbar och grädde på sista! Jag tog chansen att träna Nia igår. Kanske en särskild passning till Elpida, men även om det är någon annan som gillar att röra sig till musik. Nia är en träningsform som blandar tai chi, fridans och kampsport = mjukhet, frihet och kraft. Tekniken är utvecklad för att stärka kroppen inifrån. Klassen igår hade fokus "form och frihet". Ju bättre man kan formen, tekniken, desto friare kan man röra sig i formen och ju mer man rör sig fritt desto mer kan man utveckla formen. Idag blir det zumba! Ha en skön söndag!

Dansa kan man alltid göra!

mayolica
2012-03-25 14:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Gomiddag

Idag är det fint väder igen,sol o helt vindstilla. dom två närmaste vindsnurrorna jag ser från fönstret i sovrummet står helt still för första gången sen jag flyttade inFörvånad jag somnade tidigt igår kväll o har sovit jätteskönt hela natten utan att vakna,jättehärligtGlad fast den här natten var ju mycket kortare än vanligtSkrattande

Vilka starka intressanta drömmar ni har Obestämd det var längesen jag hade någon sån där dröm,som jag kommer ihåg.

ha en fin söndag allihopa.

Grattis Abbis,hoppas du har en bra födelsedag

~ mayolica ~

Ians
2012-03-25 14:50
#9

Skäms men säger ändå Godmorgon….

Sitter m en kopp kaffe…..sover gör jag ordentligt iaf kan man lätt konstatera….det är infektionen i kroppen som fortfarande däckar mig!

Ha en bra dag alla Goingar där ute….och var rädda om er!

Toyan
2012-03-25 19:11
#10

Grattis abbis!  Hoppas du har en fin födelsedag.

Elpida
2012-03-25 19:49
#11

Har haft en underbar söndag!

Minstan har haft sin dansskola, då passar jag på att dricka kaffe och läsa i cafeterian. Just nu läser jag Änglarnas medicin av Doreen Virtue (tack för tipset Pagan). En snabbis till gamla huset och vattna blommorna, sedan zumbapass med härliga deltagare. Varit en runda i lekparken med dottern och nu ska jag banne mig unna mig lite våfflor!Glad

Lotta, skulle gärna testa NiaSkrattande.  Själv är det nu bestämt att jag ska få gå utbildning i Bodybalance. Tack änglarna för att ni hör min bön! BB är en blandning av yoga, pilates och thai chiGlad

Ha det bäst och en stoooooor grattiskram till allas vår ABBIS!!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

szirius
2012-03-25 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Nia verkar som nåt för mig!Glad

Åh, Pidan BODYBALANCESkrattande, det gick jag på då jag fick gå gratis på grejer när jag själv hade dans på ett träningscenter - underbart var det! Grattis till flytet.

Men..vattna blommorna i gamla huset…du är då för snäll mot de som flyttat in där, ja, de som betalade långt över priset menar jag FlörtTungan ute

NÅÅÅÅ: här kommer APRIKOSBLOM, vassegoKyss

abbis
2012-03-25 23:43
#13

Tack alla goa för grattisar…Kyss

Dagen såg ut så här ..

först ett besök på stadens utställningshall kallad kvadraten för att titta på kollegors keramik..

sen till Karlstad för vad vi trodde en brunch på konstmuseet ..men dom stängde köket 1,5 timme innan stängning..

sååå det blev O`learys istället..he he (det enda som va öppet) vi va dåå skithungriga..

Present av sambon ..ett adobeprogram så jag kan redigera film i datorn..så nu ska jag göra youtube osäkert..he he

sen tårtbit och kaffe hemma i soffan…

lillsonen ringde från thailand och stora sonen skickade ett sms ..

god natt tjejer

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Upp till toppen
Annons: