Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 758 ggr
shigne
0

Pratbubbla 31 mars

Gomorron vänner!

Sista dagen den här månaden.

-11 och strålande sol…..börjar man bli bortskämd med vårvärmen nu när man tycker att -11 grader är kallt?Förvånad

Nåväl….det blir nog en fin dag det här! Kaffe strax klart, så jag ska ta mej en  kopp och sätta mig vid pärlbordet - inne i en kreativitetsperiod känns det som!

Önskar alla en härlig dag! kram

LottaO
0

-11 ÄR kallt Shigne. Godmorgon förresten. Här är det -2 och 3 cm nysnö. Med tanke på +15 för några dagar sedan känns det sådär… Idag är det earth hour. Släcker ni? Jag kommer vara hemma själv (barnen sover, maken på baluns, så jag får se om jag släcker allt. TV eller dator vore ju trevligt sällskap. För övrigt ska stortjej på kalas, maken iväg med andra gubs på trevligheter. Jag ska försöka göra ett miniröj i tvättstugan. Sen ska jag komma på vad jag och barnen ska äta. Tips någon? Ha en go lördag!

Dansa kan man alltid göra!

abbis
0

Morn..

Litet puder med snö här idag och kallare..

Idag har jag en bokning med en grupp tjejer som vill leka med lera..2,5 timme efter jag stängt idag så kör vi…Dom ska få prova drejning och sen ska dom få göra barnskjortor á la 50-tal..

För övrigt en ledig kväll..Tungan ute

Ha de gott allihopa

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
0

God morgon!Kyss

Här är det oxå pudersnö och det singlar lite från luften. Nåja, det är ju övergående och jag har beställt +15 minst till påskhelgen!! Då ska jag nämligen fixa i trädgården, och ta långprommisar i skogen Cool.

Makens fotbollslag spelar idag, får se om jag ids åka och titta en sväng. Är det tvärkallt så struntar jag nog i det, mina leder vill ha värme just nu,

Hörrni, berättade jag förresten att jag kom med på Bodybalanceutbildning i maj?? Läääängtar!

#1 Moussaka med aubergine, sväng ihop ostsås med creme fraiche, riven ost och lite salt och peppar… Jag brukar även använda tunna zucciniskivor i sista lagret som jag stekt lätt innan för att få lite tuggmotstånd Glad.

#2 Barnskjortor a la 50-tal - nu blev jag nyfiken. Bilder?

Fiiiin lördag på er!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'morrn shigne och alla ni andra!(Smiley)

Vi hade -6 och vitt på marken men det försvinner nog snart för solen har värmt rejält redan.

Låter kul med kreativitetsperiod shigne och visst pirrar det lite gott i kroppen också - man vet ju inte vad som kommer ut av det.Tungan ute

Nej, jag släcker inte ner, har inte gjort det tidigare heller. Att använda el i hemmet tillhör ändå det mest elementära, men det finns annat man kan dra in på om man vill spara moder jord, "onyttoprylar" till exempel som slukar enorma mängder energi vid framställningen. Även om tanken är god så måste man angripa problemet från rätt håll och bidra med sånt som ger långsiktiga resultat. Offra pryltänket eller vår jord.. det är det man måste ta ställning till.

Bodybalance, det låter som det vore en släkting till Body harmony..? Jag gick en sån kurs över en helg en gång. Spännande Elpida!Tungan ute

Jag säger detsamma abbis, dom skall väl inte dreja "barnskjortor"..?SkrattandeHa en fin dag i alla fall och passa på att njuta av din lediga kväll!Kyss

Själv får jag se vad vi hittar på… det talas om hästdag och det vore kul. Har ju varit så halkigt en längre tid att vi inte vågat använda dom på länge nu..

Fiiinaste dagen önskar jag er alla!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

LottaO
0

Tack för tips! Elpida! Skulle det kunna bli i veckan. Fiskburgare brukar stå högt i kurs här. Gillar ju det jag också, med sallad till isf bröd. Lillkillen gick strålande ut i köket och skulle baka bullar. En minut senare kom han tillbaka med lite hängande huvud och sa "jag kan verkligen inte baka bullar". Vad synd sa jag, men du kanske kan ta fram fil och flingor till frukost. JAAA, studsade han ut i köket igen.

Dansa kan man alltid göra!

abbis
0

Nää tuvan inte dreja barnskjortor men jag har bara 2 drejskivor så dom andra ska få kavla..Flört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
0

#5 Naaaw, lillgubben så söt! Tack för ett hjärtligt skratt  - på det goda visetGlad

#6 Ahaaa, då förstår även jagFlört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
0

God morgon.

Blåser och snöar, minus 0,5. Här har dom flesta lagt om till sommardäck så det blir att ta det lugnt på vägarna.

Blir nog ingen promenad idag, blåser för mycket för att det ska vara behagligt.

#3 Kul att du kom med på utbildningen Elpida, grattisGlad

I kväll kommer jag att släcka ner allt och sitta och mysa med tända ljus.

Ha en trevlig lördag allihopaKyss

MaMaMade
0

Dagens!

Långsittning till frukost med en veckotidning, skönt. Plockat lite med tvätt, lunch, hjälpt Mellis med ett halsband som hon ska ge till en kompis, kalas idag. Har provgått de prommisar som jag fått låna hem över helgen - vilken service - o det lutar åt de större. Vet med mig att fötterna "växer" med åren men nu är jag 2 st över min ungdoms 37:or! En 38½ hade varit perfekt men det ska ju in stödsulor i dem också…ska ta med dem till Löplabbet på måndag så får de ge sin åsikt också.

Nä, dags att ta på sig lite mer anständiga kläder, vi åker väl till Kusin Bonden o sitter av tiden. Irriterande slöseri med tid men jag vill gärna följa med till samhället o affären (måste hålla koll på L-godisinköpet) så det är bara att åka med.

Earth hour - tror mer att det är ett manifest, att många bryr sig. Här är det alltid nedsläckt så mkt som det går, jag gillar inte när det är för ljust.

Måste rusa! Ha en fin dag allahopa! Kyss

szirius
0

Hejsan!

Läser på facebook att det snöar på många olika delar av Sverige idagObestämd…känns verkligen overkligt för mig här i vårt väder…nu är träden gröna här!Glad

Skulle vilja ta mig ut o knäppa lite foton…så vackert längst Donau nu…och strax utanför byn finns en stor "persikoodling"…det är så bedårande…tänk er körsbärsdalen i bröderna lejonhjärta…mmmm

Vet inte om jag hinner riktigt dock, dags att baka nu, vi får snart besök- från EnglandGlad

I morgon em drar jag iväg för några dagars jobb.

Ians
0

Gomidda!

Vaknat o dricker kaffe …snart förbereda för sista natten på hemmet denna helgen iaf!

Natten som gick jobbade jag för Helepengen o lite till…..2 säger 2 damer höll mig Fullt sysselsatt! Med allt mellan himmel o jord!

De ringde o ringde o ringde! Törstig…kissnödig…törstig…kissnödig…..vad är klockan…törstig….. kissnödig….vad är klockan…..

Det var rätt skönt o kunna säga klockan är 2 minuter i 7 nu…..jag skall gå hem så strax kommer dagpersonalen! Ha en bra dag!….    tillslut!

Vissa nätter är en långvandring till gryningen!

MaMaMade
0

Vi har "finbesök" igen! Efter allt kammande, behandlingar o kammande o inget mer att hitta…på 5 veckor…så är de tillbaka igen!

Mellis hade 3 besökare, Minstan hade ngt som skulle kunna vara gnetter…svårt att säga bland lim, tuggummi, lördagsgodis, glitter o dammtussar (fart på den tösen;)!

Ont som fasen i handen efter att ha hållit i den spea kammen o armarna lyftade. Imorgon får Guben ta morgonpasset! Sedan åker jag in till samhället o skaffar simmössor från simhallen o hårspray…hem för oljeinpackning, simmössor på i 3-4 h, in i bastun med töserna o sedan dusch med lavendelschampo!

Hårspray måndag-, tisdag- o onsdagmorgon efter kamningarna, sedan är de lediga o då blir det oljeinpackning igen med 4 dagars mellanrum. Nu ska de *DÖÖÖ*! Tur att att det är påsklov!

*Bläää*…det kryper över hela mig just nu…

Skrikandes