Annons:
Etikettövrigt
Läst 648 ggr
shigne
4/1/12, 8:12 AM

Pratbubbla 1 April

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Törs man skriva nått här - det är ju 1:a april….Skrattande

Mulet, lite blåst och -12 när jag steg upp för ett tag sedan. Precis ett riktigt aprilväder!

Ska försöka hitta på nått idag, så tiden går lite fort - imorgon 7.30 har sambon tid för elkonverteringen och vi kommer nog båda två att "gå som på nålar" fram till dess….

Ska göra mitt bästa för att den här dagen ska bli så lugn och bra som möjligt!

Ha en fin dag alla! kram

Annons:
Isa56
4/1/12, 8:55 AM
#1

Godmorgon Shigne och alla andra som dyker upp. Skrattande

Solen skiner här, men det är lite kallt i vinden bara 3 plus än så länge. Vi har sluppit snön, men det är frost på nätterna.

Idag ska jag sticka färdigt sjalen till dotterdottern som ville ha en sådan, och sedan börja på raggisarna som dottersonen ville ha. Fick en liten fin hint förra veckan, om jag hade glömt dem.

Annars gör jag som jag brukar gör lite vad jag känner för och kopplar av innan nästa veckas arbete börjar. Förmiddagsskift som gäller, så då får man larva ur sängen lika tidigt som Pagan.

Önskar alla en härlig söndag. Med en dagens tanke av Louise L. Hay

"Jag gör mitt bästa med den förståelse och kunskap och medvetenhet jag har."

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

LottaO
4/1/12, 8:58 AM
#2

God morgon shigne och andra. Började dagen med att vakna för tidigt, försökte somna om. Då kommer dottern insmygande och säger att hon inte kon sova. Före åtta är det INTE okej och det vet hon. En halvtimme senare, dvs kl 8 kommer hon in igen. Jag muttrar en del men eftersom maken för en gångs skull var ute länge och jag riskerade att bli onykter på ångorna tyckte jag att han fick sova ifred. Efter tre minuter uppe frågade dottern om hon fick titta på TV. Då blev jag riktigt sur. Varför i hela världen skulle hon ha upp mig för om hon vill titta på TV??? Vi hade ett litet samtal om att tänka på andra än sig själv. Efter det gjorde vi en gemensam insats och röjde undan i köket. Nu tittar hon och lillebror, som sov till 8.30, på TV och jag ligger i sängen igen. Med balkongdörren i vädringsläge för säkerhets skul ;-) Idag blir det nog inte många knop. Zumba ikväll.

Dansa kan man alltid göra!

MaMaMade
4/1/12, 9:57 AM
#3

Dagens allahopa!

Vilken tråkhelg detta blev! Hade hoppats på lite social samvaro med ngn av våra kompisar men Mellis blev ju bjuden på kalas á la endast 2 h, så vi hade ändå inte hunnit ngnstans. Åkte förbi Kusin Bonden m fam o pratade bort en stund, lika bra det för jag hade sååå ont i högerarmen o handen = tröttelitrötter o där kan man vara precis sig själv för vi träffas så ofta. Glad

En god middag bidde det iaf; entrecôte med vitlökssmör o broccoli. Töserna var uppe ända till kl 21, måste vara ljuset som gör det men sedan däckade de rejält. Så gjorde även Guben på soffan. Själv satt jag o retade upp mig på att det inte var ngt bra på TV, att IN tjorvade samt att jag hade noll lust för att läsa…så det bidde patience hela kvällen lång.

Konstaterade nya besökare hos Mellis vid kvällskamningen så idag blir det oljeinpackning med badmössa på (om Guben får tag i ett par vill säga) i 3-4 h, bastu o sedan dusch o tvätt med schampo med tillsatt lavendelolja. Håller som bäst på att tvätta alla sängkläder, vädra gosedjur o gosekuddar ute på altanen o däremellan anfaller jag tvätthögen. Sedan åker påskgrejorna fram o de sista tomtarna in på påskpyntets plats. Jo, har inte fått in alla tomtegrejorna än…deras lådor är puts väck…hyser starka misstankar mot vissa lådfixerade familjemedlemmar men kan inget bevisa… Tar lådbekymret efter påsk när alla kycklingar ska in i skåpet igen.

Nä, sista tuggan av frukostmackan är svald, bäst att fortsätta med värvet. Ha en fin söndag allahopa! Kyss

Isa56
4/1/12, 10:06 AM
#4

#3 MaMa Jag brukar använda en plastpåse när jag gör en balsaminpackning av håret. Det går lika bra. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

abbis
4/1/12, 10:16 AM
#5

Mama ..lägg kuddar och gosedjur i frysen…det dör dom av..

Morn sitter nyduschad vid datorn..ska ta mig tid och rulla långa håret på spolar..det blir fluffigare då..ska torka  lite till bara..

Gårdagen va det tempo först i butiken sen en bokad grupp på em..Det blev mycket skratt och dom va så nöjda när dom gick..

Idag lugna gatan…veti katten va man ska hitta på..gör jag inget så känns det som om jag inte är ledig..Tungan ute..Men fantasin tryter..shoppa är inte å tänka på..Rynkar på näsan

ha en rolig 1april och gå inte på nått..

ps min systers man är ett 1april skämt …han fyller år ds

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
4/1/12, 10:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Go'morron allihopa!

1 april, jag tror inte det är sant!? Om man tänker bakåt i tiden så befinner jag mig nånstans i slutet av februari ungefär..Obestämd Har snöat på morgonen så ett vitt o nytt snötäcke täcker marken, det som kom igår försvann lka snabbt som det kom. Vi hade en jättefin dag, men kall, med sol som kramade musten ur varenda snöflinga. Hästdag på det, så jag var lagom mör på kvällskvisten. Somnade vid halv sex när jag kom in och vaknade åtta på kvällen! Och inte hade vi ätit nån middag heller! När jag hade diskat och varit ute med hunden tänkte jag att sambon kunde få sätta på kaffe.. och när jag tittade på klockan var den 23.40! Så kvällskaffet intogs vid midnatt! Nattningen blev vid halv tre.. Skäms Snacka om fulla dagar..Tyst o nätter..

Skickar en tanke till dig shignevännen om att det ska gå bra med konverteringen imorgon. Vi får alla hjälaps åt när det blir så dags säger vi..Kyss (Vet du va? Krummi och jag umgicks en stund för oss själva igår. Tog en stund innan han hade fulla förtroendet för mig, men sedan slappnade han av..Oskyldig Tänkte på det du hade sagt..)

#4 Kloka ord isa, som vanligt. Ha en fin slapparsöndag! Kyss

#3 Tänkte detsamma som abbis, Mama. Det räcker inte att lufta gosedjuren, antingen koka dem eller lägga i frysen - tänk på äggen..Tyst Sååå besvärligt för er!Gråter

Abbis, om du skulle ta en promenad kanske..? Dina luftrör skulle säkert må gott av lite frisk luft. Har du tänkt på dom glasyrer du använder. Dom kanske inte alltid är så nyttiga att andas in.. Annars var det synd att du redan hade duschat, ett avslappnande dopp i badkaret med tända ljus vore väl inte så dumt? Ett glas vin på badkarskanten och lite soft music i öronen..? Några droppar lavendel i vattnet som får dig att slappna av på det.. Kyss

För mig blir det den vanliga turen ut på landet för att hämta posten. Alltid lika roligt att se hur långt våren har kommit där, för den är lite senare därnere, en växtzon lägre som det är.

Ha en fin dag - and don't be a fool.. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Toyan
4/1/12, 10:48 AM
#7

God förmiddag.

Ingen snö men blåser kallt.

Väntar på att bli upphämtad av väninna, vi ska åka och gratta gemensamma vänner som fyllt 60.

Ha en riktigt fin söndag allihopaKyss

MaMaMade
4/1/12, 11:54 AM
#8

Halloj!

En liten tepaus från strykandet.

Klart att vi "är med" imorgon shigne! Kyss

Ang löss så är de nya rönen att det inte är så stort värt att frysa ner kläder od, de överlever ändå…men de gillar inte att ha det svalt o dör snabbt när de inte har tillgång till blod, därför får mysisarna bo på altanen i några dygn.

Isa: har kört med plastfolie o plastpåse över huvudet men badmössorna sitter bättre o blir billigare i längden. (Det har gått löss på skolan hela detta läsår så det går en hel del.)

Måste dock få tag på lavendelolja, har bara ett par droppar kvar (är vi less på lavendel nu eller…men det finns både rosmarin o pepparmynta så man får taga vad man hava kunna… Flört

Nä, har ett gäng kökshanddukar kvar att stryka, tvättmaskinen går o skall så fortsätta o sedan är det dags för firrens om ska in i ugnen efter inoljning av töser (väntar på att Guben ska komma hem från samhället med attiraljerna).

Vi "ses"!

mayolica
4/1/12, 12:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

God middag .

Vi har ganska blåsigt och sol här idag. Så fort tiden går,redan den första aprill o snart är det påsk.

Ha en bra dag Söndag.

~ mayolica ~

abbis
4/1/12, 1:52 PM
#10

Tuvan….den som hade badkar ändå…bor i en tvåa nu med dusch..saknar med dubbelbubbel badkar i NoraGråter

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

MaMaMade
4/1/12, 10:41 PM
#11

Fick syn på mig själv i spegeln på väg in i duschen. Där stod jag naken, slapp och blekfet. "Vad fan!", tänkte jag. Så gick det upp för mig.
Det är ju 1:a april!
HA HA HA. MIG lurar man inte så lätt! ;-)

Hittat hos en väninna på FB…kanske är det så man ska ta…allt!? Skrattande

Elpida
4/2/12, 8:28 AM
#12

#11 Hahahahaha, den var bra Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: