Annons:
Etikettövrigt
Läst 2056 ggr
shigne
4/2/12, 5:49 AM

Pratbubbla 2 april

Gomorron!

Vaknade av ringklockan…. -11,3 grader, stilla och vet inte riktigt vad det ska bli för väder!

Åker strax in till lasarettet…….

Önskar er alla en fin dag! kram

Annons:
Toyan
4/2/12, 7:03 AM
#1

God morgon shigne och alla som kommer.

Goda tankar till dig och sambon.

Minus 3,2 idag och blåser, solen tittar fram.

Ha en riktigt fin början på veckan, snart PåskKyss

LottaO
4/2/12, 7:21 AM
#2

Godmorgon på er! Varmt lycka till shigne. -4 och vitt på marken (var det i går kväll, har inte tittat ut än). Min stora lilla tjej (8), kräktes hela dagen igår. Det är nog första gången hon är magsjuk så. Någon enstaka gång har hon kräkts tidigare men igår var det magkramper och fick inte behålla minsta vatten. Hon sover och har sovit hela natten i alla fall. Barnen får vara hemma. Det blir en utmaning för lillebror. Han var rastlös igår. Läste förresten om ett riktigt roligt, troligen gammalt, aprilskämt igår. En tidning hade skrivit att det fanns en skatt nergrävd på en viss plats. På förmiddagen ringde polisen till tidningen och sa att de var tvugna att åka till platsen och förklara för folk var galna och höll på att gräva upp stället. När tidningen kom till platsen fanns inte en kotte… :-) Ha en go påskvecka.

Dansa kan man alltid göra!

Ians
4/2/12, 7:44 AM
#3

Godmorgon….

Efter en Otroligt trött dag igår….jobbat 3 nätter o sovit lite si o så…..så har jag vaknat nu efter en God natt sömn!

Solen skiner o det är ifs 1- nu men det piffar väll till sig under dagen…tänker jag!

Ha en Bra dag alla Goingar där ute så ses vi av o till i trådarna under dagen!

Elpida
4/2/12, 8:48 AM
#4

God morgon!

#0 Shigne - Kyss

#2 Hehehe, den var bra Lotta!Glad

Vi hade -4 på morgonen och igår kväll vräkte det ner snö, den låg kvar! Tjock, kornig is satt som berget på bilarna och det är halt som attan på gatorna. Vad hände?Förvånad Ja, aprilväder är det minsann. Jag som har beställt kanonväder till påsken.. får nog ta ett snack med vädergudarna igen…

Lite core på lunchen och ikväll ska jag plantera om en kruka med lite nyinköpt våreld och minipåskliljor Glad.

Må så godis allihopGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
4/2/12, 9:42 AM
#5

Godermorgon

Error error error här hela morgonen..

Usch va jobbigt med magsjuka LottaO speciellt när det är barnenRynkar på näsan..

Idag ska anbudet in till utsmyckningen jag ska vara med o tävla om..Guld i mun

Har flera projekt nu

Tallrikar till en krögare i stockholm

o

Nattvardsserie med alla tillbehör till pingstkyrkan..

och slut på lera..he he

Måste lägga på ett kol till..

kraaaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
4/2/12, 9:44 AM
#6

Det går bra nu Abbis! Håller tummarna för dig o utsmyckningen! Glad

Annons:
Tuva-Lena
4/2/12, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Go'morron allihop!

Stackars liten Lotta - hoppas att hon kryar på sig under dagen..Kyss

Shignegumman, tänker på dig under dagen..Kyss

Tänkte jag skulle fråga er "sörlänningar" som har så många rara växter, hur många minus tål en rhododendron? Jag planterde en i fjol och har haft en plasttunna över den i vinter. När jag tog bort tunnan så är den full av knoppar! men nu har det ju blivit kallt igen, så hur många kallgrader tål en sån växt utan att den blir förstörd..? Nu har jag täckt den med lakan.. räcker det?Tyst

Har fruktansvärt besvärligt med eksemen igen… ser ut som jag bär röda handskar på händerna och hade jag inte haft min salva så hade nog händerna varit helt spruckna av sår.. Dessutom är det snart lika mycket på fötterna.. va gör man?Obestämd

Har jobb mitt på dagen så det ser jag fram emot, en jättetrevlig tjej/kvinna som vill bli vacker.. Flört men även är beredd att pröva hypnos. Hurra för själar med öppet sinnelag!Tungan ute

Ha en fin dag allihop och en extra tanke till shigne idag.. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
4/2/12, 10:31 AM
#8

Lotta, jag menade ju förstås att aprilskämtet var bra… till dottern skickar jag stora krya-på-dig-kramar!!!!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Elpida
4/2/12, 3:08 PM
#9

Glömde berätta..

Inatt vid strax efter 02 ropar 17-åringen på mig. Då ligger hon på badrumsgolvet utslagen av sin mensvärk. Hon får så ont att hon kräks, är knappt talbar och kritvit. Jag fick i henne en pronaxen och hjälpte henne till soffan. Rörde ihop lite lavendel sancho och basilika-oljeblandning (hittade inte min muskatella…) och smorde in magen med. Lade en ljusblå kristall på magen och började massera hålfoten och mitten av handflatan. Nu tänker vi, sa jag, att du sveps in i en varm grön färg hela du som tar med sig smärtan bort, healade henne samtidigt som jag fortsatte massera. Efter ca 20 min gick hon tillbaka till sitt rum på egna ben. Hon räckte mig kristallen och skulle lämna tillbaka den. Mamma, den är alldeles varm! (värmedynan funkade inte när vi testade den, annars brukar det lindra…). Hon fick behålla stenen på magen resten av natten…

I morse skrev hon en sång om världens bästa mamma..Kyss. Hon var så tacksam för smärtan brukar hålla i sig betydligt längre. Tur man har lite tumme med den där Rafael ..Flört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

MaMaMade
4/2/12, 6:58 PM
#10

Godafton!

Ingen som helst sömn inatt…av olika orsaker…värk o för många värktabletter de sista veckorna slog ut magen framemot morgonkvisten, så det var på skakiga ben jag pysslade om mina damer idag.

Nu *TRÖTT*…ska få massage av Mellis nu o sedan tänker jag gå isäng, tror jag. Kryakramar till allahopa, stora som små, som behöver - tänker på er!

Pyss! Kyss

szirius
4/2/12, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Springer in från hotell-datornFlört och säger hej!

Har det fantastiskt bra, har ätit gott och kunnat NJUTA av maten, hurray, har haft en toppendag med härliga elever, sedan en promenad i parken med helt ljuuuuuvliga magnoliaträd…och nu ska jag smyga ner och kolla in spadelen på hotelletTungan ute. Because I´m worth itCool

Ians
4/2/12, 9:06 PM
#12

mmmm Szirius! Njut  o ha det bra bara! o vilka fina bilder du lägger upp! JAG njuter av dem!

ha det gott alla ni andra oxå…jag gör en tidig kväll jag med!..som Mama!

shigne
4/2/12, 10:03 PM
#13

Härligt Elpida….. Säg till din dotter; att såna mammor ska man vara rädd om!!!

Allt har gått bra idag! Nu ska vi bara vila, sova och komma igen!

Kramar till var och en av er!

Annons:
LottaO
4/2/12, 11:26 PM
#14

Skönt att höra, shigne! Elpida! Vad skönt att få sån hjälp när man verkligen behöver. Hon är lycklig din dotter! Min tjej har idag varit den piggaste sjukling jag skådat. Nu pratar vi en som igår kräktes krampaktigt av minsta vatten och sista gången några minuter före sovdags. Hon har ätit som vanligt med god aptit även om jag valt snäll mat. Lekt med lillebror - de har byggt lego hela dagen. Vi var ute en kort sväng för jag ville att hon skulle känna på hur kroppen mådde. Stjärtlapp i backen på gården! De skrattade och jagade varandra och busade. Vi gick in efter en halvtimme och då fortsatte de med legot. Inte ens det minsta matt. Lillebror däremot lyckades trilla av toastolen med huvet i klinkergolvet. Fråga inte hur… Sen slocknade han och sov en dryg timme. Storasyster började då berätta historier om sitt legobyggande. Jag lyssnade diskret liggande i soffan utan att hon såg mig. Brist på fantasi saknas absolut på den ungen!!! Gonatt på er!

Dansa kan man alltid göra!

Upp till toppen
Annons: