Etikettövrigt
Läst 1738 ggr
shigne
2012-04-05, 07:43

Skärtorsdags-bubbel 5 april

Glad Påsk på Er alla!

Här är det -5 och stilla ute, ingen klar himmel precis - men på nått sätt ska jag väl hitta till Blåkulla Obestämd

Min GPS är nämligen inställd på "stanna hemma", så jag vet inte om jag tar mig till Blåkulla…..

Annars är allt lungt här hemma, inga extra vagancer under denna helg, precis som jag vill ha det!

Önskar er alla en riktigt härlig och fin helg! Är rädda om Er!

MaMaMade
2012-04-05, 07:53

Morrn morrn!

Var på G med en bubbla men hade på känn att jag skulle kolla ett inlägg först…för annars skulle det bli dubbelt bubbel igen! Glad

Har sovit som en liten gris inatt, skönt! Gårdagen var lite "spänd" på fm o till em fick jag superont i mina armar o ben, förklaringen kom några h senare iform av ett rejält snöoväder med hård blåst. Piggnade till framemot kvällen, tack o lov!

Ett par grader kallt i skrivandes stund o halvmulet, vi ligger oftast mittemellan kust- o inlandsväder här. Ska strax klä mig o stoppa in Guben i bilen för färd mot stada. Lämna in lite jobbarpapper här o där, handla lite o sedan åker vi hem för att pynta till huset litegrann. Skönt med 3 dagars ledighet då jag inte tänker göra annat än att ha kul (tja, en "lus-inpackning" får det nog lov att bli…men förutom det)!

Ha en fin dag o en Glad Påsk om vi inte ses under helgen! Kyss

Elpida
2012-04-05, 07:57

God morgon Shigne!

Ja god morgon till alla andra som oxå tittar in under dagen. Har förkylning på gång igen men jag VÄGRAR!!! Ska köpa hem lite c-vitamin och trycka i mig diverse bra saker!

Lite småtrött, lade mig vid 22.30 igår, tidigt för att vara jag men känner att jag kunde sovit betydligt längre när klockan ringde. Idag åker min 17-åring till sin pojkvän i Sthlm för att fira påsk. Första gången hon ger sig ut på egen resa, det hade hon aldrig gjort om det inte varit för kärleken. Nyttigt för henne men mamma kommer "nakna" henneKyss.

Zumba ikväll, ett glas vin … och sen sover nog Elpida gott i soffan Cool

Fin skärtorsdag allihop

(Pssst Shigne - en behöver inte flyga så långt Flört)

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Elpida
2012-04-05, 07:58

….  Och där hann lilla Mama trilla in medan jag skrev. Hej svejs på dig oxå och God Skärtorsdag! Ledigt låter härligt!!!!Glad

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tuva-Lena
2012-04-05, 09:33

Go'morron på er Kär-ringar!Glad Kastrullhäxan här!Tungan ute

..och hon har precis lagt in en laddning extra i kvaströret - så en tar sig dit en ska idag. Flört Meterologen har utlovat bra väder också så det lär inte bli några problem med att hitta rätt. GPS shigne? Du vet väl att häxor går på intuition, som stararna ungefär - och om inte annat så kan jag följa Kråkan Krax som ska på samma möte.

Nja hör ni, den enda kvast jag lär få bekanta mig med idag, är sopkvasten - synd elle rhur? Nästan så man önskar att vi kunde dra iväg på "work shop" tillsammans över helgen..Tungan ute

Bra väder som sagt så förutom städdag blir det promenad i det (än så länge)fina vädret. Kanske köra hästen också då vi inte hann igår.

Ha en fin dag allihop och en RIKTIGT GLAD PÅSK till er alla!

--i brist på bröd får man ta limpa..Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
[
2012-04-05, 10:29

Önskar er en riktigt Glad Påsk!

LottaO
2012-04-05, 10:49

Hej på er! #4 och i brist på kvast kan ma ju ta cykeln :-). Älskar söta ET! Särskilt som spöke! Idag ska jag och svägerskan ut på trevligheter - det kanske rent av blir Blåkulla… Maken får ta hand om fyra ungar. Elpida, spännande med pojkvän! Stora blir det små snabbt då gissar jag! Det blir släktkalas på två olika håll i helgen och sång i kyrkan för barnen på måndag. Skönt att åka till dukade bord! Tror det var Tuvan som kommenterade igår om jobbet med köttet. Det var färdigpackat i lagom stora bitar. Bara att lägga i frysen! Bara köttfärsen vi fick packa om själva. Blev 9 påsar med ca 500 gr i varje. LYX! Extra varm kram till alla och små bubblor till de som behöver! Vi ses i Blåkulla!

Dansa kan man alltid göra!
mayolica
2012-04-05, 12:53

Hej!

svag blåst o ol ute idag. Jag börjar bli lite orolig hur jag ska hinna med allt,det börjar bli kort om tid nu o jag har inte fått tag i nån kvast än Obestämd Gjorde ett lite halvhjärtat försök att försöka lifta med ett flygplan,men kom på att det är nog ingen ide för dom ska säkert åt något helt annat håll. Men jag ser att Tuvan har hittat en alternativ lösning på kvastproblemet,ska genast börja kolla om jag kan hitta någon flygduglig cykel.Tack för tippset TuvanSkrattande

Lycka till med blåkullaresan.

~ mayolica ~
Pagan
2012-04-05, 13:00

jaha, här bubblar jag i fel bubbel, för tidigt för skumpa……

Oj då här var det full rulle minsannSkrattande själv har jag jobbat över massa sista tiden och till 22 igår så jag är ledig jag med fram till tisdag, fytifasen vad gött. Här ska det bli snöstorm över påsk så man får knyta fast hatten under hakan när man tar kvasten. Bag in box MaMa, inte helt fel. En får ju uppgradera sigTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
Tride
2012-04-05, 13:49

Tittar in och påskhälsar en sväng från Indien. kul o se dig här oxå, Pagan. det där med kvasten är tydligen ganska effektivt för den som vill komma fort fram. Själv har jag ju mina knep från Himalaya.Så jag tog en rask prom här i vårsolen innan jag återvänder till Indien och mina plikter som värdinna på den indiska sällskapresan. Alla välkomna, fö! Kika in på "Indiska cafet 8 på utflykt". det finns platser kvar. Billigt dessutom.SkrattandeGuld i mun

Tride. Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling "Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen
Ians
2012-04-05, 16:45

Hejsvejs!

Tittar in o önskar lycka till …till dem som flyger iväg till Blåkulla….och förlustar sig ….. sj jobbar jag en natt till.

Sedan gör jag helg fram till söndag!

Önskar er alla en underbart trevlig helg….med ägg , god mat och godis!

kram

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
MaMaMade
2012-04-05, 17:27

Handlat, hämtat videkissegrenar, Guben har dammsugit o torkat golven, hämtar töserna nu. Jag bakar o första plåten baugetter, fyllda med dadlar o valnötter står i ugnen.

Nu ska jag lägga ihop en "fusklasagne" bestående av färska pastaplattor, pepparsalami (jättebillga pga kortdatum) o lök samt ostsås som ska hällas över allt o så in i ugnen. *HUNGRIG*!

Har bara ätit en näringsrik chokladmousse-bakelse o en kopp te idag…hmm…rekommenderar iaf Nisses Conditori i Holmsund om ni har vägarna förbi. Han är från trakterna härikring, mkt trevlig o bakar underbart bröd! Tungan ute

Titta in på hemsidan vettja: http://nissesconditori.se/

Nu sa ugnen pling så jag säger tjingeling…sålänge! Skrattande

abbis
2012-04-05, 19:13

go kväller

Blir ingen kvastresa för mig heller då jag jobbar både långfredan och påskafton ..Idag va det påskparad säkert 1000 personer med humpa bumpa musik ..Imorgon är det mc dag här .Är så varje långfredag och eftersom det är vår första långfredag i K-H så hänger vi på..1500 motorcyklar kommer hit..hoppas snön kommer i stockholm..

Ikväll när jag kom hem klippte jag av mig håret 10 cm rök..Är så trött på mitt platta långa hår så jag tog allt i en tofs mitt på hövvet o kapade..

Voila så blev det etageklippt..

Ikväll blir det räkmackor med färska räkor..mmmmmmm

kraaaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
abbis
2012-04-05, 19:46

Ha ha ha den måste jag bara ha till nästa år….

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Pagan
2012-04-05, 20:52

jösses abbisSkrattande hoppas det inte är hastighetskontroll där uppeSkrattande kan ju bli en flygande besiktningTungan ute hej hopp du är enögd bakFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
Upp till toppen