Påskbubbel 6 april
Morrn, morrn!
Tillbaka efter ett kanon härligt kalas på kullen (Blåkulla)!
Trött och sleten i gammkröppen, men vid gott humör!
Idag är det -4 och strålande sol. Åker till goa vänner för grillning och fiske nere vid deras grillplats vid sjön! Deras och våran lilla Signe ska få busa och springa av sig lite…..
Idag ska jag njuta i 190!!!!
Önskar alla en bamse-kram och hoppas ni får en härlig dag!
Godmorgon shigne och alla andra. 
Grillning vid fiske. Det låter jättehärligt. 
Idag skiner solen, kallt i vinden, men det "ser" skönt ut iallafall. 
Enda besvikelsen är att mitt paket med lite ritmaterial ligger i Sundsvall!!! Så jag får vänta till efter Påskhelgen (muttrar lite som en barnunge)
Hade dom skickat det till Malmö hade jag haft det nu. Nåja det kommer nog nångång. 
Istället fick jag besked på e-mailen idag att min tarotlek Vikingar äntligen hade kommit och var på väg. Den lär väl också komma nästa vecka. 
En dagens tanke av Louise L. Hay kan väl passa idag.
"Ju mer jag älskar mig själv, desto yngre blir jag."
Ha en skön dag
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Morn
Det snööööööar..
Motorcykeln dag idag …..hur många tror ni kommer
..
Alla butiker och caféer extraöppna speciellt för detta
och så har vi vädergudarna emot oss..
Hinner i alla fall göra lite tallrikar under dom timmarna vi har öppet..
Kraaaam alla goa
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Men vilket aprilväder ni har!
Hade inte våren kommit till er också?
Nåja, den kommer ju med all säkerhet tillbaks
. Tråkigt bara med tanke på evenemanget,Abbis.
Här har vi strålande sol, det har regnat inatt och när jag släppte ut katten i morse så stod jag och doftade i flera minuter - en riktigt nostalgisk sommardoft, så som det doftade med dagg i gräset på sommarlovsmornar när jag trippade in från lillstugan och in till storstugan…med vissheten om att idag väntar en dag på stranden
Här väntas ingen dag på stranden, men väl en dag i trädgården.Annars blir det lite fejande, vill ha det någorlunda städat när vi lämnar huset några dagar, vi firar påsk i stugan med släkten och jag vill inte komma hem till stök…
Funderar på vad jag ska kunna baka för gott idag…vi är barnlediga så det blir nog lite extra mys ikväll
Kram!
Go'morron shigne o alla andra (ä)ggade vänner!
Vilken vinterdag! Jo det är vinter igen, föll 1 dm nysnö igår kväll när vi gick till stallet och imorse hade vi -11.. Tror det har blivit nåt fel i tideräkningen jag..
Låter härligt med grilldag shigne, speciellt med flödande sol som sällskap. Här flödar också solen men det är kallt i luften som sagt..
Isa, vad gör dina ritgrejer i S-vall..? Bor du där vanligtvis eller..? Du får tota lite med tarotleken istället. Jag har också en sån, jättevacker som heter Cosmic Tarot, men har sällan använt mig av den - kan för lite dessutom..
Har du testat runor nån gång..?
Typiskt det där abbis, har man ett arrangemang nån gång så passar vädergudarna på att spela oss ett spratt, ja dom ska väl ha nåt roligt dom också, som inte kan köra hoj! Hoppas ändå att dagen blir lyckad för din räkning.
Igår kväll fick jag healing av Gullenilla, phar haft så besvärligt med eksemen - onnnt! Så jag la mig ner på sängen i godan ro och låg där o väntade, månen sken in genom fönstret efter snöfallet så kvällen var magisk dessutom. Och tro't eller ej, efteråt hade min vänstra hand antagit en färg som i alla fall påminner om den rätta - den var illröd innan och sved som om jag hade haft den på en kokplatta. PÅ den högra handryggen försvann allting i princip. Otroligt! Eksemen verkar också ha "torkat ut", men jag måste avvakta en bit in på dagen för att kunna jubla alltför högt - men det känns på ett annat sätt i händerna nu.. Dessutom har svullnaden lagt sig.. härligt att kunna använda dom igen, även om jag måste smörja in av o till fortfarande. Tack goa Gunilla!
Idag ska jag ställa i ordning mitt solarium som har stått oanvänt ett antal år nu, men förhoppningsvis kan det hjälpa mot eksemen också. Sedan talas det om hästdag igen och skall förbereda för en middag imorgon - liet småpyssel med andar ord.
Ha det så gott idag allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#4 Underbart! Det räcker att jag läser dina ord så börjar energierna pulsera….. Måste lägga band på mig!
Nu åter till snabeldraken.
Bra dag på er!
Dagens!
Var inställd på sovis idag men se det gick inte…*ackackack* så trötterlitrötter jag är! Här ligger vi på nollan o solen strålar från en klarblå himmel…typiskt för er abbis…det är som 17 vad det kör ihop sig ibland! Lycka till med försäljningen!
Skönt för dig Tuvis…men Gullenilla är Gullenilla…en riktig PowerGirl ju! Szirius avundas jag klimatet…men snön sjunker ihop för varje dag här uppe nu. Skulle dock inte tacka nej till några månader längre sommar!
Nä, ska stryka på några dukar o placera ut påskjox o fixa ris i ett par vaser, att dekorera för töserna. Blev stiltje här igårkväll, vi tom glömde att fixa med påskäggen så jag har totat ihop ledtrådar på morgonen. Guben har "tagit en prommis", dvs gått för att lägga en lapp i brevlådan med ledtråd nr 2. Jag ska strax "kolla min mail" o där ska det (förhoppningsvis) nu finnas ett mail till töserna från påskharen med den första ledtråden (som leder till brevlådan). Medan de går dit (en bra bit från huset) ska jag kila ut till växthuset o placera ut ledtråd nr 3. Sedan snabbt in i huset för att placera ut äggen i deras sängar…*PUH*! Jobbigt med klickande logistik såhär direkt efter Skärtorsdagsnatten! 
Dags att köra igång…ha en fin Långfredag allahopa! 

God morgon
Här blåser det och snöar, men det är 2 plus så det blir väl inte kvar så länge.
Helt rätt shigne, njut av dagen i fulla drag
#2 Hoppas många kommer och handlar abbis.
Dagen går i lugnets tecken, underbart med 4 dagars ledighet.
Kände mig helt urlakad igår kväll efter att ha varit ut och handlat, somnade i en fåtölj vid 21, bara att borsta tänderna och lägga sig när jag vaknade till igen.
Önskar er alla goa tjejer en riktigt fin dag
#4 Jag har haft en Cosmic, den fick yngste sonen. Jag använder istället en som heter Guilded, väldigt vackra kort, tycker jag.
Jag har runkort. men inga stenar. Ska skaffa någon gång, tror jag.
Ja vad mitt paket gör i Sundsvall, när jag bor i skåne, det vet nog ingen. Kanske för att företaget Artistisca ligger i Sundsvall (såg jag nu) 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

God förmiddag! Ligger i sängen med liten sjukling. Hon hade ont i halsen igår och när vi skulle lägga oss kom febern o huvudvärken. Inte så mycket sovande i natt men efter 2:a omgången ipren strax innan 5 imorse somnade hon ordentligt. Ska strax hämta ett släp på jobbet till 19-åringen o hennes pojkvän. De har fått hyra ett litet hus på en sjötomt strax intill stan så det är inflyttning i helgen. Påskägg delades ut igår, själv är jag nöjd med Anton Berghs marsipanägg till kaffet ;-) . Gillar inte marsipan i vanliga fall men dessa är smaskens! Önskar er en skön vilofredag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#5 Ja dina bubblande energier gör susen Gunilla, så låt dom bubbla på du - alltid träffar dom på någon behövande.
Förbättringen håller i sig även om händern är väldigt torra, men ingen sveda för det verkar som hudsprickorna har gått igen på nåt sätt.. och svedan var det absolut värsta. 
Guilded känner jga igen Isa, stod nog vägde mellan den och den jag köpte tror jag..
Aha, så du är tvättäkta "skuyining" du!
Själv var jag "oäkta" stockholmare ett tag, men det gick bra det med.
.. även om min dialekt alltid avslöjade mig.
Kul med sån påsklek MaMa! Önskar nästan att jag också fick va med..!
Go'dagens Pidan! Ja ta dig några påskägg, du gör av med så mycket energi på veckorna så du borde inte ligga i farozonen om du äter lite godis av o till. Själv är jag smått galen i Dukat, äkta choklad ska de va'! Ha en fin helg! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Inget folk knappt ute..Mc kortegen for för bi på 10 minuter..förra året va det rekord med 1500 deltagare det tog en stund..Men då va det sol och strålande väder eller t-shirt väder som en del uttryckte sig..3 kunder på 3 timmar blev det..he he Fick lite gjort i verkstan i alla fall..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Här slog vädret om…regn o blåst så det bidde inte mkt av utedagen.
Vi ska strax grotta ner oss i soffan o maratonkolla på film, vi brukar göra det ibland när vi är barnlediga.
Här är påskfirandet först på måndag, då göms ägg och presenter ute i trädgården o barnen får springa och leta.Sedan blir man "vattnad" med parfym av killarna, så att "blomman" ( tjejen/kvinnan) inte ska vissna
…de läser också en vers…som tack får de choklad eller en slant.
Snart blir det kaffe o muffins, två olika smaker, gjorde en sort med kokos och en med choklad.
#4 vad jobbigt du har det med eksemen
….tur att Gunilla kan hjälpa- hon är en pärla
.
#9 har du provat citronomslag om fötterna för febern? Sonen svarar jättebra på det, har aldrig behövt ge honom febernedsättande…bara en tanke
. Krya på -kramar

#12 Tack, det ska jag prova till natten!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Citronomslag: hur gör ni då?