Etikettövrigt
Läst 1571 ggr
shigne
2012-04-09, 08:14

Pratbubbla 9 april

Gomorron alla goa!

Solen skiner idag igen…. La ut några gäddsaxar igår, eller rättare sagt sambon och en granne. Så nu kliar det i fiske-tarmen och jag är supernyfiken på hur det har gått.

Ska bara slänga i mig lite kaffe och sen ta sparken ner till isen och kolla saxarna.

Idag tänker jag göra precis som påskadagarna som varit - absolut ingenting annat än det som faller mig in!!

Fiska, mysa, äta - sen måste jag nog vila lite också Flört

Ha en fin dag! kram

MaMaMade
2012-04-09, 08:22

Morrn morrn!

Sedärja…tänkte att det var bäst att kolla in några olästa trådar innan jag gav mig ngn slags Bubbla! O där var du ju! Skrattande

Försöker få i mig lite frukost, inte kul när man är trött o har jobbarångest! Sedan slänga ner lite ditt o datt till lunch o så in i bilen o iväg - *bläää*! Tur att det är 2 lugna dagar o sedan är jag *leeedig* igen! Tungan ute Ska kanske till min tant på torsdag fm, måste kolla hur länge jag har förordnande där, antingen tills hennes son kommer hem (på onsdag em) el april ut, kommer inte ihåg.

Satt faktiskt o kollade runt efter kurser…ngt som kan leda till kontorsarbete…men jag vill inte jobba med enbart löner…mer receptionist kanske. Nåja, den som lever får se. Hittade iaf ett par intressanta kurser på Folkuniversitetet, skrivarkurs, retorik samt en annan om att hålla föredrag…typ…kommer kanske till hösten.

Nä…går inte att dra ut på det längre…ha en fin Annandagpåsk allahopa! Kyss

LottaO
2012-04-09, 08:59

God morgon! Håller tummarna för fångst, shigne! Dags att sätta sig i skolbänken, Mama? Lycka till! Har inte kravlat mig upp än. Familjen snusar och sover men jag vaknade 7. Eftersom jag la mig efter 1 är det lite för lite sömn. Idag åker vi hem. Skönt! Åkte ju i torsdags. Igår sa lilleman att han längtar hem och frågade flera gånger när vi skulle åka. (han kräktes en gång till sen men jag tror ändå inte på magsjuka…) Hoppas jag har lite energi när jag kommer hem. Skulle vilja rensa upp i lekrummet (tillika gästrum). Det skulle kanske ta ett par timmar men det vore riktigt skönt! I eftermiddag blir det körsång för dottern. Så vi får åka till kyrkan och lyssna. Ha det gott!

Dansa kan man alltid göra!
Toyan
2012-04-09, 09:42

God morgon.

Spännande att se om det blivit nån fångst shigne. Bra beslut..bara vara och göra det du känner för, ha det gott.

#1 Inte kul att åka till jobbet när det tar emot Mamsen, hoppas du hittar nån kurs som du känner är helt rätt för dig.

#2 Hur trevligt det än är att besöka släkt/vänner så är det skönt att komma hem till sitt eget. Skönt att Lilleman är pigg igen LottaO

Här tittar solen fram nu men tror inte på lika strålande väder som igår.

Idag blir det att pyssla med lite av varje här hemma, får se vad dagen för övrigt har att bjudaObestämd

Ha en fin dag med allt vad ni hittar påKyss

Tuva-Lena
2012-04-09, 10:30

Go'morron shigne och alla ni andra!

Ingen sol här heller Toyan, vi har haft en grå påsk i år och inatt har snötäcket växt på sig en aning igen.

Ha ha shigne, så ni fiskar med sax? Jag trodde att sånt var förbjudet numera, men jag är nog dåligt underrättad antar jag.Tyst Det enda jag klarar av att fiska med är kastspö, klarar inte  att sätta på mask jag..Skäms Mjärde också förstås, för då kan man ju släppa tillbaka fisken sedan!Skrattande

Du gör helt rätt i att söka en utbildning MaMa, om du känner att du inte trivs med att jobba med människor. Det kräver VÄLDIGT mycket av en, inte bara själva vårdandet, även lyssnandet..

Borta bra men hemma bäst, visst är det så Lotta. Hur det än är så slappnar man av på ett annat sät i sitt eget hem. Flört

Nu har jag fått eksem över hela kroppenFörvånadTyst Men händerna läker så fint efter Gunillas healing - dom var ju värst och ser ut som jag haft brännskador på dom. Inte konstigt att det smärtade så vansinnigt, så jag är sååå tacksam för att Gunilla hjälpte mig bli av med den där hemska svedan.Kyss*blessed be*

Nu dags för promenad, sedan ska jag åka o sola eksemerierna..

Ha en fin dag allihop!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
LottaO
2012-04-09, 10:52

Skenet bedrog. Krasslig liten. Halvkass morsa (=jag). Nästan tre timmar hem i bilen. Snälla, hjälp till att bära oss hela vägen! Tack!

mayolica
2012-04-09, 11:02

God morgon

Idag är det äkta Aprill-väder ute ,det snöar här.Förvånad Ena dagen sommar o ena dagen vinter.

Dags att avsluta "Blåkullasammankomsten" för denna gången.

Hoppas alla haft en bra Påskhelg.

~ mayolica ~
Clary
2012-04-09, 11:22

Tack för alla fina hälsningar jag har fått, stor kramis.

Min lille älskling har gått igenom 10 tim på operationsbordet, det var tufft, men jag har varit hos honom och gosat lite men fy så många slangar han har.

Påskfirande har det inte varit något, hela familjen alldeles för oroliga för att göra något speciellt. Stickat och läst, krattat mer löv o ris är väl vad jag ägnat mig åt.

Hoppas ni haft en fin helg Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien
Elpida
2012-04-09, 17:15

God eftermiddag! Har tillbringat dagen med att göda upp mig hos mor. Svärfar tog vi med oss och det var nog precis vad han behövde. I lördags var det två år sedan svärmor gick över till andra sida och han kunde inte komma hit eftersom minstan hade feber och han inte ville bli smittad. Idag har han fått prata av sig lite, till och med gått en promenad på maten. Mama, hoppas dagen gick fortare än du tänkt dig och att du kan njuta av kvällen. Lotta, hoppas fesan hem gick bra. Inget vidare om man är kräksjuk "/. Shigne, hur gick det med fiskarlyckan? Tuvan, ur askan i elden med eksemen"/ Hoppas solningen underlättade!! Clary - pyss å kram

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
LottaO
2012-04-09, 18:59

Resan gick bra. Lillebror är pigg igen. Jag led nog mest av sviter av fyra nätters för dålig sömn. Sov som en liten gris i soffan när vi kom hem.

Clary! Liten plutt. Kan det få bli bra nu!?!

Gokväll!

MaMaMade
2012-04-10, 14:27

Inte kul att vara sjuk borta Lotta! Hoppas han kryar sig snabbt!

Clary…Kyss!

Jag gillar att jobba mot folk, att ge servive o gamla är så härliga (oftast), många spännande historier. Vad jag inte gillar i mitt jobb är det ständiga städandet efter andra. Att jämt komma hem o vara genomsvettig, ledbruten o till det även ha huvudet fullt med andras mående. Känna att jag inte orkar hålla efter här hemma som jag skulle vilja o def inte orkar gympa kroppen med ngt *roligt* - inte bara sträck o töj med dammsugarslange o armhävningar under andras möbler! Inte orkar med att töserna leker lite högröstat, att TV:n står på, att det spelas musik…att den jäkla köksfläkten står på!!!

Nä, jag, en dator, lite uppgifter att mata in/skriva ut…rena rama *drömmen*! Har tom inte ngt emot telefoner…när det gäller jobbsamtal iaf. Flört

shigne
2012-04-10, 19:07

Inte en endaste liten fisk på hela dagen!!!

Det smäller och brakar gott om isen idag….lite läskigt, men ingen fara iallafall. Det har snöat och regna precis hela dagen - åsså är det hockey på tv:n ikväll!

Så nu smitar jag in till pysselhörnan min, knäpper på ljudbok och försvinner in i min värld en liten stund!

Eller kanske lägger ut lite påskbilder!!! Obestämd

Ha en go kväll och kramar i massor till er alla!

Upp till toppen