Annons:
Etikettövrigt
Läst 873 ggr
shigne
2012-04-11 08:14

Pratbubbla 11 mars

Gomorron!

Trött som bara den , mulet väder och tempen ligger på nollan!

Kastar i mig lite kaffe och sen ner på isen och vittja gäddsaxar - inget napp igår!

Sen ner till stan och sola utslagen på Hudmott. Ny webshop är på G, så jag känner att datan tar en hel del både tid och energi ifrån mig just nu!

Clary….skickar en kram till er idag! Du vet väl om att vi är många som finns med er i tanken!

Ha en underbar dag alla!! Ni vet väl att solen skiner varje dag, bara lite moln ivägen ibland!

kram

Annons:
abbis
2012-04-11 08:36
#1

Morn..

Helt underbart…fryser och har ont i halsen och ska göra ett 12 timmars pass idag..Marken i stan och det ösregnar..Kan det bli bättreRynkar på näsan..

Körde ett 12 timmars pass igår oxå sista kvällen för den gruppen..

Nu ska jag blåsa hår..

Kraaaaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2012-04-11 09:10
#2

Clary jag ber för er o tänker på er!

Shigne….kram till en talangfull tjej…lycka till m webbshopen!

Abbis var rädd om dig….dina ups & downs i butiken sätter sig i din kropp…inte bra!

Själv skall jag o lilla vovven iväg till hennes mamma o syster o hälsa på… vädret kunde varit bättre …men man kan inte få allt Flört

Ha det gött alla goingar!

MaMaMade
2012-04-11 09:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Morrn!

Lyckades somna om när Guben stigit upp…för att bli väckt ½ h senare av honom…punka på hans bil så han undrande om han kunde ta min. Med fler timmars arbete o *betydligt* högre lön så var det ju ett lätt väl. Hade bara 1 h hos min tant idag o med 4 mils körning hade det blivit ett "gratisjobb" sas. Det är ju inte så att hon sitter i sjön de här morgon timmarna som jag har haft (var sista idag, sonen kommer hem iafton). Hon var iaf uppe o höll på att baka bondkakor när jag ringde. Tuff tant! Skrattande

Så dagen ger inventering av frysboxar, planering av matschema, steka ett par kg köttfärssås att frysa in…gött att finna stressiga dagar. Våfflor med grädde o sylt är utlovat så det får Minstan röra ihop till lunch. Vädret är lika uschligt som uppe hos shigne så jag stoppar väl in lite plock här inne däremellan, tvätthögen muterar ständigt till större höjder t ex. Tungan ute

Ha en fin dag allahopa, vi "ses"! Kyss

Hittade några "sanningens ord" på Fejjan… Skrattande

Tuva-Lena
2012-04-11 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Go'morsning på er tjejer!Glad

Liiite ljusare idag och regnet har inte hunnit hit än. Såg till o med en blå fläck som hastigast imorse - nu blir det sommar!Tungan ute

Måste fråga dig shigne; hur ofta solar du? Hur länge ligger du varje gång? Jag skall sola idag igen för nu har utslagen klättrat upp på armarna.. Tyst känner mig urlakad men ändå inte sjuk.. hur går det ihop? Du skriver väl in adressen till shopen sedan?Flört

Börjar nästan bli  orolig för dig abbis. Dina förkylningar pekar på att det är någontng galet, så du borde nog be om att få en rejäl undersökning. Du blir helt tömd på energi på det där sättet.. Kyss

Lilla vovven och du får ha en härlig dag då Ians! Ja hade hoppats få vara hundvakt den här veckan när "grannas" skulle till fjälls, men det löste sig på annat sätt - synd tyckte jag som älskar hundar. Kyss

Idag måste jag röja - bläähh - men förhoppningsvis går det med raketfart för sedan skall jag också sitta vid datorn. I lugn o ro hoppas jag, måste ju få min hemsida färdig!

Alla varmaste tankar till Clary's lilla ängel!

Ha en fin dag allihop!

Kram kram till er som fångar den i luften!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2012-04-11 10:04
#5

Ha ha, ja den va bra mamsen! Det stämmer liksom inte och blir dubbla budskap..Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2012-04-11 12:12
#6

Tittar in o säger hej o skickar värme till er som behöver.Åker på jobb i em och blir borta till fredagkväll, den här gången tar jag bussen, en resa på 4 1/2 h….har visualiserat en fridfull mage där maten stannar på plats resan ut…Tyst.

Först ska här lagas spagetti med sojafärssås! Men våfflor lät ju lockande annars…kanske slår till på en efterrätt idag ändå…då blir sonen glad,fast jag hade tänkt ha en sockerfri vecka med honom för att "avgifta" honom efter allt påskgodis…han brukar vanligtvis få oerhört sparsamt med sötsaker då har har en tendens att bli hispig av det…

Läste förresten precis att socker hämmar immunförsvaret något väldigt…det har jag ju vetat om redan sedan innan, men det är väl värt att tänka på för er som dras med långvariga förkylningar som aldrig vill släppa - prova att skippa godsaker och godis ett tag!

Själv tror jag att jag kanske ÄNTLIGEN blivit fri från smågodissuget….har fått hitsänt mina "favvisar" från Sverige men de har ju bara kommit upp igen Tystså nu vill jag inte ens se åt påsen som står i skafferiet.Inget "ont" som inte för nåt gott med sigSkrattandeTungan ute

Extra kramar till Clary o Abbis!Kyss

Annons:
MaMaMade
2012-04-11 14:43
#7

Granngubben fick spel idag. Kom körandes o stannade utanför vår garageinfart o lade sig på signalhornet o glodde ilsket mot vårt hus. Förmodligen för att Tassa satt lös ute…lugnt o stilla utanför vårt köksfönster iofs…vad jag kunde se. Inga barn hemma förutom våra egna o då tycker jag att det är helt OK. Fattar inte vad han skulle bli ilsk över eljest…

Himmel så ledsen jag blev…o förbannad…men jag fick köksbänken städad o diskstället tömt samt en del saker placerade där de *ska* vara…så …tack för det…*SURGUBBE*! Gråter Skrikandes

En kompis till Mellis blev hitskjutsad av sin mamma så vi hade en liten "gathering" där vi öster ur oss lite skit o peppade varandra så nu känns det bättre. Några våfflor till så ska jag sätta mig o pärla lite. Guben kom hem tidigt idag, hade bara en ingrävning att göra - *hurrey* - så han ska få fixa middag idag. Blir enkel mat: bräckt gravlax o äggröra. Tungan ute

Såklart att du ska få må bra medan du är borta i jobbar sz! Kyss

Tjingeling!

Toyan
2012-04-11 15:56
#8

God middag på er alla.

Kram till dig och familjen Clary.

#1 Instämmer med Tuvan abbis, ett läkarbesök kanske? Krya på dig.

#2 Låter fint att få umgås med 3 goa vovvar Ians.

#4 Kanske du får ha grannvovven nästa gång dom åker bort Tuvan. Fina videkissar.

#6 Så klart maten blir kvar och du får fina jobbdagar Szirius.

#7 En sån granngubbe Mamsen, förstår din reaktion, tänk, i bland är det bra att bli sådär arg,jädrar i min lilla låda så fort saker blir gjorda,känner igen mig självSkrattande

Här är mulet och regnigt nu, men vi fick besök av solen en kort stund idag.

Ha en fin eftermiddag/ kväll allihopaKyss

abbis
2012-04-11 21:53
#9

Tack för era goa omtankar..Läkarbesök känns som man är gnällig..förra året var jag lika dålig och dom hittade INGENTING..däremot kastade jag ut pengar på mediciner som va helt verkninglösa..och hann t.om få frikort ..men jag tror nog att tiden hade läkt ut skiten utan astma mediciner och annat skit..

Får dra ner tempot lite och bli lite extra ompysslad av sambon så rider vi nog ut detta oxå..Flört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: