Etikettövrigt
Läst 1286 ggr
shigne
2012-04-15, 09:14

Pratbubbla 15 april

Morrnmorrn!

Är lite off…. Vet inte vad det är med mig just nu! Trött dygnet runt, samtidigt som jag har massor av ideer som jag vill förverkliga.

Tror jag måste försöka landa på nått vis!

Ha det gott och är rädda om Er!

kram

Elpida
2012-04-15, 09:40

God morgon Shigne!

Så där brukar jag vara på våren oxå Shigne. Ibland behöver vi inte förstå livet, bara följa med. Kyss

Ska langa fram frukost till lilltjejen innan hon ska på dansskola. Fick faktiskt lite egentid på morgonen så att jag kunde yoga och köra lite pilates med min stela rygg - sååå skönt!

Lite trädgårdsarbete och sedan en zumbaklass i eftermiddag! Hoppas ni får en trivsam söndag!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Toyan
2012-04-15, 10:09

God morgon shigne, Elpida och alla som tittar in.

Bättre väder än igår, liite sol och vindstilla.

En av ekorrarna flyger fram i träden, har inte sett till nummer 2 på ett tag, hoppas inget hänt den lilla.

Sovit bättre i natt, känner av axlar och nacke, förmodligen spände jag mig igår i stressen, får köra några övningar så kanske det släpper.

Middagen med väninnan blev i alla fall av, trevligt, hon jobbar konstiga tider så det är svårt att pussla ihop i bland.

Shigne..instämmer med Elpida, bara att följa med, funderar också i bland varför jag känner som jag görObestämd

Elpida..Skönt med egentid i bland,hoppas ryggen känns bättre.

En riktigt skön och mysig söndag önskar er allihopaKyss

szirius
2012-04-15, 10:19

Känner igen precis Sighne…typisk trä-stagnation tsssFlört, massor av idéer, som fastnar i huvudet eller på en fint skriven lista….sen finns ingen energi att ens börja…fast man vet att bara man börjar så mår man bättre…Obestämd

Själv har jag tvättning att greja med idag…ute har det varit grått hela morgonen men nu börjar solen lysa. I tvättmaskinen ligger bland annat myggnät som ska upp i fönstren så vi kan börja ha öppet på nätterna…ja, vi har mygg nu! Maken jobbar, sonen bygger med lego.

Ha en fin söndag!

Tuva-Lena
2012-04-15, 10:41

Go'morron shigne och alla ni andra!

Kan vara så också, att du redan har landat shigne, efter all uppståndlese som har varit under våren, och då kommer töttheten. Man måste ju vara på topp medan turbulensen pågår men då kommer tröttheten efteråt när man vågar slappna av.Kyss

Ja yoga rekommenderas och det kan man göra även om man inte ligger på toppen av sin kapacitet också.Tungan ute

TRädgårdsarbete låter "sommrigt" PIdan, här ligger fortfarande en del av snödrivorna kvar så jag får vänta med det. Scillan blommar i alla fall i rabatten!

Skönt att du har fått en riktig nattsömn inatt Toyan, och tar du en liten prommis på det så ska du se att både axlar och nacke svarar postitivt på det!Kyss

Ja herre gud, myggen var det ja, tänk den hade man glömt bort! Men den ingår ju liksom i sommarmenyn den också!Tyst

Jag äter min penicillin jag men inte blir utslagen bättre för det.. däremot så tror jag att akupunkturen börjar verka. Gjorde en ny nålning igår kväll och en kort stund därefter så "bleknade" utslagen på armarna.. *hoppas..*Tyst (vet ni, ingenting ont som inte har nåt gott med sig: Jag kan inte diska med mina händer så nu får sambon göra rätt för sig.. Cool

Åker ut på landet idag för att hämta post och njuta av det vackra vädret. Ha en underbar dag ni också!Kyss

En sippa som bara växer i niplandskap - d v s här i Ådalen - rar med andra ord..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ians
2012-04-15, 10:49

Godmorgon på Er…

Här blir det yoga till frukost också…yogar varje morgon nu….inte är jag så viger men det går framåt iaf…

Mina barn är stelare än mig DET ni! Flört Inte för att man skall jämföra sig med andra i yoga…men det ger en liten kick iaf!

Knät blir sakta mjukare o mjukare…nu kan jag nästan gå ner för en trappa, trottoarkanter går utmärkt nu….innan höll jag på att ramla om jag tog Fel ben först, dvs mitt friska!…då inte det stela knät ville böja sig tillräckligt…

och uppför blir jag bättre o bättre på….Där är det inte så mkt knät i sig som spökar utan snarare avsaknaden av muskler Obestämd men det kommer ju mer jag kan o tränar.

Lite blek sol ute idag…men iaf 8.5+ grader!

Ha en underbar dag allihop, Stor kram till er alla!

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
abbis
2012-04-15, 11:38

God lunch säger jag mellan rosslingarna..

Idag kommer plastsonen på besök ..Han fyllde 20 på fredagen den 13:e..han bor hos våra båda X (dom är gifta) så det är bättre han kommer hit ..he he

Blir väl lite alfapet spelande kanske ..

Blir annars en lugn dag i soffan..

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
MaMaMade
2012-04-15, 12:48

G´dagens!

Sen filmkväll igen men steg upp redan kl 9…det ni! Skrattande

Har en bröddeg på jäsning som nyss "pep" så det får bli en snabbis här.

shigne: samma sits, vill mkt men får inget ur händerna!

elpida: full rulle som vanligt?

Toyan: skönt att du fått sova bättre, guld värt!

szirius: mygg…det dröjer ett tag till här med det…tack o lov!

Tuvan: inget ont som inte har ngt gott med sig…rätt åt´n! Flört

Ians: härligt att det går framåt med knäeländet…hoppas att det drar annat med sig åt rätt håll också!

abbis:…så det kan bli du! Ta hand om dig snygging!

Nu bröd, sedan omstuvning i garderob, vika tvätt o planera upp mat o kläder för kommande vecka.

Kram på er o hoppas att er söndag blir skön! Kyss

LottaO
2012-04-15, 13:58

Vinkar hej! Orkar inte mycket just nu - känner igen shignes känsla helt. Abbis, så gjorde mina föräldrar - partnerbyte (fast det var ju inte planerat såklart). Mamma hänger fortfarande ihop med sin karl (det är nog 35 år nu) men pappa separerade redan efter ett par år (och är gift med en annan sen ca 30 år…) Kram på er allihop.

Dansa kan man alltid göra!
abbis
2012-04-15, 14:13

#8 VI HAR INTE gjort partner byte..Kom som en chock efter att jag o min sambo varit ihop i 3 år att våra X blev tillsammans..Barna hatar detObestämd

Det är dessutom 2 personligheter som INTE ska fungera ihop..Vi vet ju hur våra X är…Så vi ser på hur dom lever utifrån att barnen rapporterar..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
shigne
2012-04-15, 16:07

Blev en heldag ute i solen och friska luften idag…. Blev bjuden på mat av goa vännerna - grillat över öppen eld! Precis en sån dag som dag som jag behövde!

shigne
2012-04-15, 16:09

Å så klart lite fiske också!

LottaO
2012-04-15, 16:20

#9 förstår att ni inte gjorde det abbis - det gjorde inte mina föräldrar heller. Det bara blev så. Men jag kom bara att tänka på det när du skrev det. Det lär ju inte vara så värst vanligt. Härliga bilder shigne!

Dansa kan man alltid göra!
mayolica
2012-04-15, 17:23

Hej allihopa

sol mulet o jag ser mörka moln som hänger över berget, hoppas molnen drar iväg för jag vill gå ut med kameran och ta naturbilderGlad Var ute igår, det var så fint när jag gick ut men det blev inte många bilder för när jag hittat en fin plats och tar upp kameran så börjar det regnaRynkar på näsan (det kanske var regnets andar som var på bushumör ville retas lite med mej?Skrattande)

#0 men Shigne, det är väll inte konstigt att du är trött? Jag har sett att du verkar ha haft väldigt mycket omkring dej (så gott som hela tiden sen jag kom tillbaka) du får ta hand om dej.

Det är ju många som känner sej tröttare efter vintern utan att det behöver vara något särskilt. Imunförsvaret verkar ofta lite känsligare, många får lättare infektioner och kan vara lite mer känslig både kropp o själ.

Jag hör ju till dom som fortfarande tror på kosttillskott (trots alla varningar senaste tiden att det påstås vara så farligt)  jag är övertygad om att många kosttillskott som finns är bra och gör nytta, och att många av oss(tex jag) kan behöva något stärkande kosttillskott ibland. Har känt mej väldigt trött o urlakad en tid, jag kände väldigt snabbt hur det börjde vända när jag köpt en flaska "mivi total sport" och började ta av den, märkte skilnad efter bara några dagar.

jag skadade mej i fingret klämde pekingret i dörren så att hela nageln är borta  det blöder emellanåt o gör så fruktansvärt ont så det svartnarGråter vet inte vart jag ska ta vägen ibland o har lust o vill bara skrika rätt ut allt jag kanSkrikandes så nu tänker jag ta något smärtstillande så jag står ut. Lycka till ni andra som är oxå med i "gänget"  skadade har ont är sjuka och alla andra.

Ha en bra söndagkväll.

~ mayolica ~
Toyan
2012-04-15, 20:08

#13 Men kära vännen då, har du varit till vård-c, fått desinficerat och omlagt?

Hoppas smärtstillande gjort verkan mayolica,blåser goa bubblor till fingret. KramKyss

mayolica
2012-04-16, 00:46

Tack Toyan.

Nej jag har inte varit till nån Vård-c,tror inte att dom har särskilt mycket att erbjuda? Å andra sidan förstår jag inte hur jag ska orka med den här fruktansvärda smärtan längre,håller på att bli tokig snart ( käns det som ibland)det hände i torsdags. Visst hjälper dom smärtstillande medicinerna ganska mycket, men bara en stund o jag vågar ju inte ta för mångaSkrikandes men nu ska jag i allafall ta nya värktabletter så jag kan sova ifrån eländet en stund.

Godnatt

~ mayolica ~
Elpida
2012-04-16, 08:22

#15 Ryser i hela mig, fy fanken vad träligt!!! Hoppas det ger med sig snart!!!!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Upp till toppen