Annons:
Etikettövrigt
Läst 1527 ggr
shigne
4/21/12, 8:11 AM

Pratbubbla 21 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Vaknar till ett vintervitt landskap igen Skrikandes NU är jag trött på vintern - å det på riktigt!

Sovit gott inatt och det känns helt underbart att fått sova hela natten. Började äta magnesium för ett tag sedan och igår kulminerade en värk/kramp i hö ben. Jag undrar om inte magnesiumet är bovet till det hela? Krångel med magen och kramp i benet = för mycket magnesium?

Idag ska jag jobba lite med webshopen och helg städa lite smått.

Lägger in en bild jag tog för en liten stund sen, från lilla köksfönstret - nån som vill byta med mig?

Ha en fin dag alla! Kramar i massor

Annons:
LottaO
4/21/12, 8:30 AM
#1

Hej Shigne. Låter nästan tvärt om, tycker jag. Magnesium hjälper musklerna att slappna av (tas därför helst på kvällen). Hur krånglar magen? Här är det grått och +4. Idag ska vi åka till svärmor på släktkalas. Mysigt! Sällan vi träffas allihop. Ha en bra lördag!

Dansa kan man alltid göra!

Isa56
4/21/12, 8:51 AM
#2

Godmorgon Shigne, Lotta O och alla andra. Skrattande

Vacker bild Shigne. Men nej jag tror inte jag vill byta för tillfället. Glad

Idag har maken kört iväg och jag är ensam med hunden. Skönt med lite tid för sig själv ibland. Jag är lite av ensamvarg, njuter när jag får lulla runt helt för mig själv. Tungan ute

Jag har börjat äta Silica för mina naglar blir ganska hårt åtgågna på jobb och vill skiva sig. Sen får vi se om nån månad om det hjälper. Fast jag undrar om det inte har lite med årstiderna att göra också. Nu på våren saknar vi nog lite av varje i vitamin/mineral väg efter en mörk vinter.

Önskar alla en skön lördag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

abbis
4/21/12, 9:45 AM
#3

Morn tjejer

Här ska hämtas gamla symaskiner med järnunderreden efter vi stängt butikerna..Det snöar härnere och vi ska högre upp i värmland för detta .Tur vi har vinetrdäcken ff på Flört.

Det blir att sätta en ugn närmaste dagarna..En del beställningar som måste iväg…

Ha en underbar lördag..Mys med en kopp te och lite tända ljus..Sista chansen nu..he he

kraaaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
4/21/12, 10:32 AM
#4

God morgon alla.

Likadant väder som hos Lotta.

Har också sovit riktigt bra shigne,  tar magnesium innan sänggåendet för att slippa jobbiga benkramper, vissa mediciner, tex en del betablockerare kan ge benkramper.

Visst är det vackert med snö men vill inte byta.

#1 Ha en trevlig dag med släkten LottaO.

#2 Tar också silicea sen snart 3 mån, tycker håret fått bättre kvalite'

#3 Ta det lugnt på vägarna abbis.

Säger hej..hej till Tuvan om hon lyckas få kontakt där ute på landet.

Ha en riktigt fin lördag allihopaKyss

MaMaMade
4/21/12, 11:52 AM
#5

Morrn!

Sover inte så bra, tror att det beror på att jag slutade ta Melantoninet, tror att jag har ett par kartor kvar, ska ta dem.

shigne: jag tror inte heller att det beror på magnesiumet…hur mkt tar du? Man förbrukar enl googling mkt mag vid stress o det har väl du upplevt i överkant, el hur! Rek intag är 300 mg men upp till 600 mg är OK om man har stor brist.

Lotta: nice med kalas! Här ska Mellis på kalas hos kompis…hela 4 h dessutom! Brukar ju hålla sig kring 2 h annars, så vi drar till kompisar på go´fika…för en ggns skull är de nämligen hemma - *HURREY*!

Samma väder här, snön faller ymnigt o jag vill bara slappa…borde baka matbröd men det kan lika gärna stå o jäsa på kvällen som idag. Micron dog igår, OK är liiite anti mot microvågor men den underlättar vår vardag alldeles för mkt för att slänga ut den…trodde att den var knäckt efter 22 års tjänande men det var bara en "liten propp". Ska köpa en ny säkring idag.

Diskmaskinen däremot…diskar dåligt o luktar skunk ur med jämna mellanrum, pumpen är knäckt. Där vill jag ha en ny…igårkväll handdiskade jag upp ett gäng glas o porslin…stod i 2 h vid köksbänken o fixade mat till ungarna o diskade…jamen hurra så kul!

Nu fixa sig lite o sedan iväg! Ha en fin lördag allahopa! Kyss

Elpida
4/21/12, 4:47 PM
#6

Har precis slevat i mig kycklinggryta och ris. Vi har haft träningsdag på Moves med gästinstruktör (Dorotka Baburin). Jag startade med ett zumbapass, sedan körde hon ett Ultimate dance-pass. Lite vatten, sushi och sedan ett afro beatz innan jag avslutade med Bodybalance. Känner mig rätt nöjdCool.

Nu ska jag hoppa in i duschen! Ha en fortsatt fin lördag hörrni!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Ians
4/21/12, 5:24 PM
#7

Godmiddag!

Dotera fyllde år igår, och har haft övernattnings-kalas. 4 fina flickor i 11-års åldern, anlände igår kl 15 och avtågade trötta o nöjda idag kl 11.

Somnade gjorde iaf Jag kl 04 i morse, då viskades det fortfarande ute i vardagsrummet där de sov på madrasser, eller sov o sov, De låg ner iaf Flört

Även stora delar av familjen var samlad igår kväll, ätandes o tjôtandes fram till kl 01.

Så jag har ägnat dagen åt att vila inför nattens jobb, nu skall jag ta ett yoga pass innan jag går. Måste töja varje dag för att inte stelna till mellan varven.

Tror att lilla dottern är nöjd med sin helg, o modersskeppet är rejält trött, men vad gör man inte för de små trollen Glad Tidsnog är de stora o man ser inte röken av dem.

ha en bra kväll alla Goingar här inne!

gummimamma
4/21/12, 8:37 PM
#8

Här nere i söder har det varit en rätt underbar dag med solsken från en aningen disig himmel och 9-10 grader. Inte helt klarblå himmel alltså, men nästan… Känner en stor lust att påta i trädgården när värdet är så här. Men tyvärr är det omöjligt, då jag är tvungen att hoppa på kryckor Rynkar på näsan. Opererade hallux valgus i höger fot i måndags och ska nu gå gipsad i hela sex veckor! Jag som vill göra så mycket ute nu! Men det blir skönt att ha gjort detta med foten, för den har varit besvärlig länge. När den är färdig, ska även den andre opereras, men jag vet inte exakt när. Tills jag blir avgipsad får jag ta det lugnt och pyssla och handarbeta en massa. Jag har förberett en massa saker som jag kan göra utan att va tvungen att springa runt och belasta foten. Och kika in här på nätet kan jag ju då och då Skrattande

shigne
4/21/12, 9:58 PM
#9

Låter lite främmande det där med att påta i trädgården gummimamma, fär här är det just nu full vinter igen.

Är nu rädd om dig så foten blir bra!

Upp till toppen
Annons: