Homeopatibehandling för acne
hejsan alla homeopater där ute :)
Jag håller på att skriva ett arbete om acne och ska presentera olika alternativa behandlingar.
Någon här som skulle vilja berätta lite om hur en sån behandling går till? hur länge den håller på osv
Tack!!
läser du någon utbildning Elemi?
Jag blev botad från min svåra acne på ryggen av att chockdricka Aloe Vera i stora mängder, 2 dl om dagen, i två månader. Det var en helvetes utrensning men jag blev av med eländet och det har aldrig kommit tillbaka. Gissa om jag är glad för det *L*
Detta var ju inte direkt en behandling, men jag är nöjd med resultatet
*ler igen*

Behandling för acne besvär är oftast individuellt..Just hudbesvär är annars ett "bra"besvär att behandla med just homeopati..
Ring och intervjua några homeopater,kanske har de några patientfall som de kan berätta om!
Lycka till!
[ inlägget borttaget, pga provocerande kommentar. Vi väcker inte liv i en död tråd med denna kommentar! Vill Du diskutera homeopatins vara eller icke vara skapa en ny tråd isf. ]
#2 TRor du att det kan funka mot eksem också? Jag har dragits med eksem sen i början av fenruari, för tredje vintern i rad. I år har det dessutom spritt sig över hela kroppen, från att ha drabbat bara händerna innan. Just nu är jag illande röd på armarna och nere vid vristerna, och enstaka områden på ryggen - sen denna hemska klåda!
Jag har testat aloe vera på händerna medan dom var så där "lagom" besvärliga med gott resultat, men som med det mesta så dämpar det bara symptomen och botar inte.. kanske skulle testa aloe vera då..?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ang homeopati då: De allra flesta "etablerade" läkemedel har sitt ursprung från naturen - var tror du annars att man får den ursprungliga kemiska strukturen i våra läkemedel ifrån? Läser du innehållsförteckningen på en medicinburk så kommer du förvånas över hur många naturliga ämnen som är basen i dom! Att man sedan skapar dessa kemiska bindningar på konstlad väg i läkemedelslaboratorier, gör ju knappast de ingående ingredienserna bättre. Naturen själv utgör själva orginalet, slutprodukten däremot är en mix av djup kunskap och dåligt omdöme.. tyvärr.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#5 Jag har precis börjat dricka aloe vera gel för min mage. Det finns lite olika studier ang. vad som verkligen finns i juicerna och gel men när man läser så beror det på vad man letar efter i studierna.
Jag bestämde mig efter noga övervägande att iaf prova. Det står dessutom att de som har eksem får jättefina resultat med naturligtvis enstaka fall där man inte tål just aloe vera. Det blir oftast värre under någon vecka för att sedan läka ut helt.
Jag menar, vad är det värsta som kan hända? Att det inte fungerar, eller att det fungerar jättebra
. Det finns olika prisklasser, allt från hundralappen till 320 kr. Man får välja lite mellan aloevera-halten, ekologisk eller inte osv. Man ska välja en produkt där man forslar bladen snabbast möjligt till fabriken för att få bästa processen.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus