Etikettövrigt
Läst 1231 ggr
shigne
2012-04-27, 08:22

Pratbubbla 27 april

Gomorron!

Shit - vad tiden går fort numera. Verkar som om våren har lite bråttom just nu. Blött och trist ute, men det känns i luften, det luktar verkligen vår!

+grader och regn idag!

Klippte ner Signe´s päls igår och hon har legat under mitt täckte mest hela natten. Stackars liten, men skönt att slippa den stora pälsen och alla tovorna som kommer nu när det är byte av päls på G.

Köpte "springa-fort-skor" på Gå- och löpbutiken i Umeå i onsdags, provade dom igår. Så idag har jag träningsvärk i hela kröppen!

Önskar alla en fin dag - Ni är guld värda!

kram

p.s.

lägger in en vårbild från mina hemtrakter! När det inte väntas mer snö, så börjar de ploga upp vägen mot Norge.

Toyan
2012-04-27, 08:57

God morgon shigne och alla som tittar in så småningom.

Har också köpt nya gå-fort-skor, springa tänker inte jag ge mig på men måste ut mer, det var betydligt lättare när jag hade hund, har slöat till.

Herre min je så mycket snö shigneFörvånad

Solen kikar fram, det blåser en hel del, 8 plus och jag är ledig, har inga bestämda planer för dagen, tar det som det kommerGlad

En fin dag till dig också shigne och alla andra goingar härKyss

Elpida
2012-04-27, 09:20

God morgon!

Jag har precis kommit tillbaka från VIP-frukost och 20 % rabatt på hm. Köpte bl. a ett par hängsleshorts som lilltjejen sett ut, en mascara till 17-åringen och lite basic toppar och linnen. Ska iväg på massage om en stund, behövs efter den långa sittningen igår…

Ikväll ska vi hämta dotterns pojkvän som kommer med tåget från Hufvudstaden. På vägen stannar vi till hos väninnan och gosar en liten stund med hennes bebis Glad. Önskar er en skön fredag (och hoppas ni har lite bättre väder än vad vi har här… grågrågrågrå..)

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tuva-Lena
2012-04-27, 09:26

Go'morron shigne och alla ni andra som tittar in allt eftersom!

Du skojar!? Vägen till Norge.. åker ni rätt igenom landskapet då?Skrattande verkar som ett hopplöst projekt att ta sig till Norge hörrö..Skrattande Här är det fint idag, har regnat sen i går eftermiddag men nu spricker det upp, tack o lov.

Eksemen bättre än nånsin, hoppas att det inte bara är en tillfällig förbättring eller så beror det på att jag beställde ny tid på VC igår.Obestämd Har bett dem gör en utredning för så här kan jag inte gå, måste vara nåt jag är allergisk mot.

Hoppas att du får en skön dag idag Toyan, med mycke sol och varma leenden som möter dig när du äntrar löparbanan!Glad Själv tar jag den lugna lunken med hunden, eller lugna, han har oftast eld i baken så det gäller att haka på!

Åker in till stan idag o hälsar på hos mor, men jag hoppas att jag är hemma igen för att kunna ta tillvara de sista solstrålarna.

Ha en finfin dag allihopa!Kyss

Apropå kommunekonomin, som oftast är i gungning..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Elpida
2012-04-27, 09:32

#3 Enligt metamedicinen står eksem och psoriasis för kontaktförlust. Tex, att man förlorat någon, något har blivit taget ifrån en, en avsaknad av något/någon, en förlorad närhet…. kanske något att fundera på? När utslagen kommer är man redan i läkningsfas, alltså får man se till en händelse strax innan eksemen bryter ut.

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
abbis
2012-04-27, 09:47

#0 Hur vet dom var vägen är??

Morn..till alla goa härinne!

Jag hostar mindre …och det är bra..

Idag ska det skapas terriner ( se bild) med tillhörande soppskålar på fot..Sen blir det lite mer drejning om det hinns med..är kortdag imorgon så det jag gör idag måste tas reda på imorgon..Flört

Imorgon är det ny aktivitet i staden och man hinner knappt andas i mellan men det är bra..Imorgon är det ballong lördag .Jag ska ha ballonger man smäller med rabattkuponger i från 5-50%..MEN imorgon är det många som slåss om kunderna runtomkring..Tungan ute

kraaaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
LottaO
2012-04-27, 10:48

Hej. Fortsätter min bantningskur… Var ju pigg och frisk igår, men inatt var jag helkass. Nu har jag druckit en del vätskeersättning. #0 Tänkte som abbis - hur hittar de vägen? Jag hade faktiskt en liknande bild från förra årets vinter, då snöväggarna var upp till, och ibland över, vägskyltarna. Det mest anmärkninsvärda var att bilden var tagen i Skåne… Upp med rumpan, Toyan! Nya skor kan vara motivation nog :-) Vilken härlig start på fredagen, Elpida. Skönt att det är bättre Tuvan! Din bild är ju fin :-) Kommunaltjänsteman som man är… Här blåser det höststorm… Eller inte, men det blåser. Å andra sidan hade termometern orkat upp till 19 grader på solsidan trots en hel del moln. Ha en skön fredag!

Dansa kan man alltid göra!
szirius
2012-04-27, 17:23

Jamen då får väl jag bjuda på lite soligare bilder från dagen dåFlört

Idag hade vi 27 som varmast, har suttit i skuggan i bikini och njutit av all blomster.

UL idag, allt ser bra utGlad Ingen snopp kunde han se, men 100% kan man aldrig säga förrän den kommer ut…jag är hur som helst lite pirrigt glad då jag tycker att det känns som en tjej och det vore lite mysigt eftersom vi har en kille redanFlört( tror inte jag behöver förklara att det inte spelar minsta roll såklart, men det ÄR nåt visst med tanken på små söta klänningar…kan inte rå för det…Oskyldig)

I morgon väntar trädgårdsdag med mina danselever, de kommer o rensar ogräs och får tårta som tack- en stor marängtårta med hallon o grädde ska det bli.

På söndag ska vi ut med svärfar i båten och glida nedför Donau!

En härlig helg väntar med andra ord.

Ha det så bra alla finingar!Kyss

szirius
2012-04-27, 17:25

nåt kul förresten: den lila syrenen sköt ett sidoskott förra året som tagit sig och SER NI - den har VITA blommor!Förvånad Ganska häftigt.

LottaO
2012-04-27, 17:31

#8 Jag fick det förklarat för mig att färgade syrener är förädlade. I grunden är de alltså vita. Dina skott kommer nedanför förädlinsstället. Underbart med värme för övrigt!

Dansa kan man alltid göra!
szirius
2012-04-27, 17:59

#9 ahaaa, det hade jag ingen aning om. Jag tänkte att den kanske hade "parat sig" med en viting och burit på en liten vitsyren-bebbe, hihiFlört

Upp till toppen