Annons:
Etikettövrigt
Läst 849 ggr
shigne
2012-04-28 08:01

Pratbubbla 28 april

Gomorron!

Strålande sol, några plusgrader och lite, lite vind…. En perfekt dag för att gå en långpromenad och kanske äta ute (grilla vid öppen eld)?

Får nog ta dagen som den kommer och försöka njuta av varenda sekund!

Ha det så gott ni kan alla och massor av kramar från mig!

Annons:
Toyan
2012-04-28 08:21
#1

En god morgon till dig shigne och alla som kommer.

Här har vi också sol, blåser en del och 8 plus.

Hade inget internet från igår em till nästan midnatt, hoppas det inte blir mer strul nu.

Ska åka till grannstaden och besöka en väninna som ska flytta, lyfta tungt kan jag inte men packa och vara hantlangare, får samtidigt träffa hennes barn ( vuxna, och lilla barnbarnet, var ett tag senGlad

Tänker på Clary och familjen, sänder varma tankar till dom alla.

Önskar er en riktigt fin dag och hoppas solen lyser på er vad ni än hittar påKyss

abbis
2012-04-28 09:43
#2

Godmorgon till er allihopa..

Idag är det ballongens dag med ballonguppstigningar och massor av aktiviteter..Ballongjakt i butikerna med rabatter inuti ballongerna..Blåste upp 40st igår fick låna en pump som tur var..Ska klä in staketet ända fram till bron från mitt hus med ballonger..Kommer dom se mig då?

Blir nog fullt upp med det(hoppas jag) Det är motordagar i Kga och kosläpp i Rudskoga..Ja vilka arrangemang Tungan ute.

Nu packa katt..

**kraaam
**

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
2012-04-28 10:24
#3

Godförmiddag på er

Hoppas Ni har det gott. Här vaknade även jag till ett underbart väder. Sol och nästan vindstilla. Nu måste det väl vara vår. Skrattande

Tror nog de får svårt att missa dig AbbisTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2012-04-28 10:43
#4

Go'morron, eller är det förmiddag?

Vaknade av att det var strömavbrott se, och klockan på mobilen går en timme efter - vem gör inte det? Verkar som datorn har samma åkomma för texten hänger inte med när jag skriver..

Solen lyser med sin frånvaro så jag hoppas att den vill närvara längre fram på dagen istället..

Nej, det går inte att skriva så jag får titta in senare ..

ha en fin dag allihopa så träffs vi när datorn har kommit igång..*"#¤%/(&%¤*

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2012-04-28 12:38
#5

Godmiddag på er allihop!

Har jobbat 51 timmar senaste veckan så jag är alldeles slut. Det låter inte mycket kanske men jobbar man natt o sover lite kort på dagarna emellan så blir det lite mkt.

Oftast blir det inte mer än 6 timmars sömn mellan passen o jag tror min kropp mår bäst med en 7.5 tim sömn/ natt.

Och de där 1.5 tim/"natt" som jag blir skyldig sömnbanken är det som ger sig till känna tillslut. efter 5 nätter blir det faktiskt en hel natts sömn minus på kontot.

I natt har jag iaf sovit gott, tills makens alarm började bröla kl 05 i morse. Han hade glömt stänga av det, går upp kl 05 på vardagarna. Flört Jag vaknade med ett ryck o trodde att det brann eller något i lägenheten. Tog ett tag innan jag somnade om. Sov sedan till 11.45 men det verkar inte hjälpa idag.

Önskar er en bra dag idag, skall gå o vila en stund till. För idag är jag sleten!

LottaO
2012-04-28 14:00
#6

Middag på er allihop!

Idag började det fint, soligt och +9. Nu är det +11,5 och mulet. Men det är inte sådär isigt ute som det varit länge.

#5 51 timmar är 11 timmar mer än heltid. Jag jobbar 80 % så det är 19 timmar mer än jag jobbar på en vecka… Jo det är mycket!!!

Idag har jag och min väninna och våra döttrar varit på fyndmarknad. Såndär när folk får lämna in sina barnkläder och märka med pris och sedan säljs det. Pengarna brukar gå till något barnhem eller projekt någonstans.

I alla fall köpte jag 5 plagg till min dotter. Varav 4 hade varit min väninnas dotter Skrattande. Så kan det bli!

Nu har jag bytt glödlampa på bilen. Det brukar krångla och jäklas, men idag tog det nog 5 minuter, allt som allt.

Maken och sonen påtar i trädgården, jag ska laga lite mat…

Ha en bra dag!

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
MaMaMade
2012-04-28 14:06
#7

Halloj!

Fick utbrott igår när jag kom hem…det brast…mådde skit hela kvällen. Dåligt med sömn såklart o till råga på allt hittar jag inte igen kuvertet med de sena fröerna.

Flera sorters vintersquash, pumpa, sommarsquash, min favvo-gurka, mini-vitkål + blomkål är *puts väck*! Borde redan ha haft dem i jorden så nu är jag jättestressad! Dessutom gick morgonens lovade soliga väder över i jämngrått spöregn!

Guben dammsuger o själv får jag väl ta tag i tvätthögen, har bjudit över vårt äldre grannpar på middag imorgon, måste se till att de har ngnstans att sitta ner när de ska äta!

Dagens lycka blev iaf ett inköp av 9 st blommiga assietter på antiken i storbyn. Tittade in där efter att ha skjutsat Mellis till sin…kille? Flört Jag gillar ju kitsch så det brukar bli några varv runt hela stället. Hittade en jätteläcker lampa som jag önskar mig i födelsedagspresent…men 500 kr…är mkt pengar när det är så mkt annat man ska fixa inför sommaren. Ett bord från 1845 hade också suttit fint men det kostade betydligt mer än lampan: ca 6000 kr mer! Men läckert var det o lagomt hög för en mini som mig att sitta vid.

Ha en fin lördag allahopa! Kyss

Upp till toppen
Annons: