Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1444 ggr
shigne
0

Pratbubbla 2 Maj

Gomorron!

Mulet och +5 grader ute.

Väntar på att klockan ska ticka iväg så jag kan ringa och tacka ja till op. - skrivit om den i låsta!

Sen blir det promenad med morgontrötta Signe, som ligger och drar sig till sist i den här familjen. Funderar på "vad är det för en liten jycke som hamnat i vår familj?" Har inte varit med om slikt morgontrött hund Förvånad

Åker nog ner till stan och lasarettet senare för lite solning av psoriasis - bra med drop-in för den solningen, mindre stress!

Önskar alla en härlig dag!

kram

Elpida
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon Shigne!

Vi har oxå en väldigt morgontrött hund, och särskilt nu när han blivit lite till åren. Fast det innebär ju att vi har sovmorgon på helgerna Glad.

Idag ska det bli ca 20 grader varmt ute - ljuvligt!!!! Har så mycket jag skulle vilja göra efter jobbet så jag vet inte vad jag ska välja riktigt. Gräva i landen, gå en långprommis i skogen, ta en cykeltur med minstan, gå på sh'bampass… vi får se vad det blir! Kanske bara sitta ner i solen och njuta lite.

Måste tvätta och packa inför resan till Göteborg i morgon oxå, det lär väl gå åt några ombyten träningskläder antar jag.

Hoppas ni får en solig och vacker dag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
0

Morn på er.

Om jag nån gång skaffar en hund igen (haft new foundland o sankt bernhard samtidigt) hoppas jag på en lite morgontrött sak (som matte)

Måndag igen höll jag på att säga.känns så i alla fall och då blir veckan kort.

Idag ska det drejas mer till en beställning som en kund kompletterat istället för 30 ska hon 50st..till Kristi flygare..Får snabbtorka grejernaTungan ute

Är mörbultad efter gårdagens slit med 14 stolar.Dynorna satt inte fast med skruv eller spik utan med nån special grej som satt som berg. jag har formligen slitit loss detta med dåliga verktyg 14x4 st. Känns i ryggen och axlarna..Idag ska det kläs dynor..oxå

Här är det försommar helt underbart..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
0

Go'morron allihopa!

Jag släppte ut katten vid 4,20, sen skulle hunden ut vid halv sex så morgontrötta är dom defintivt inte, men nu ligger i alla fall hunden i bilen och sussar. Ganska mysigt att gå ut en sväng så där tidigt här på landet. Det är så vackert och helt tyst, bortsett från fåglarna då förstås. Det är bara matte som inte har vett att lägga sig i tid, tänk inatt blev hon halv tre igen!Förvånad Tar en evighet innan jag har smörjt in alla kroppsdelar se..Tyst

Lite halvmulet idag och inga 20 grader kan jag säga, kanske 10 om vi har tur men igår var det kanon, kallt i luften men helt klart så solen blev jättevarm. Det märks i fejset idag som är som en tomat. Jag var ute och räfsade och tänkte inte på den starka solen. Tyst

Skall försöka torka av köksfönstren idag, sedan mer salva - den jag gjorde var verkligen effektiv mot klådan!Tungan ute

Tack för kramen Pidangumman! Jag skickar en tillbaka till dig och en till er alla andra! Ha en toppendag allihopa !Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
0

Godmorgon på Er! Skrattande

Sitter med dagens första kopp kaffe , som kallnat i koppen medan jag bråkat m FB, eller snarare min dator.

som inte vill samarbeta alls idag!

Idag skall jag iväg till veterinären för kloklippning på en mycket bestämd dam. Rent omöjligt att få gjort det hemma, så jag hoppas att de kan lyckas. för nu klickar det rejält när hon går ute.

Sedan blir det 3 nätter på raken, en natt ledigt o 2 till! Så det är mycket jobb framöver. Men det är av nöden tvunget ekonomiskt Flört

Önskar er alla en underbar dag!

szirius
0

God förmiddag, här har vi legat och dragit oss, tills det blev för varmt i sovrummet…nu är det dags att flytta ner på nedervåningen, det är svalare där.

Har ringt VC 100 ggr denna morgon men det är bara upptaget…själv kan jag gärna vänta en vecka till innan nästa besök, det flyter på bra nu.Vill inte gärna promenixa dit om sanningen ska fram…för sen har jag ont hela långa kvällen o natten i bäckenet…bilen har maken.

Sighne, skönt med lite solning hoppas jagKyss

Det verkar rulla på bra med beställningar för dig Abbis - härligtGlad!

Och Pidan, aaaavis för din body balancekurs du får gå.Tänk så mkt roliga kurser det finns att gå.Hoppas att det blir toppenkul!

Tuvis, det är ju för bra att du kan koka egen salva Kyss Själv är jag duktig på att smörja mig och hålla mig i skuggan när det är som hetast, jag blir lätt röd. Maken däremot har ju ett helt annat skinn, blir bara tokbrun direkt, han har redan kolsvarta armar och ben och kritvit kropp hahaSkrattande

Haha, Ians, jag minns det där dilemmat med kloklippning. Maken fick hålla och mata med korvbitar för att distrahera, precis när han fick biten så fick jag snabbt som attan klippa!

Ha en fin dag!

mayolica
0

Godmorgon

Här är det soligt sommarväder ute. Ska se till att komma ut på en  promenad och få ny välbehövlig energi.

Ha en bra dag

~ mayolica ~

MaMaMade
0

Godafton!

Det blev mest telefon istället för dator imorse o så järnet in till grannsamhället för att fixa fler tjänstgöringsrapporter samt lämna in april månads. På väg till stan blev vi omdirigerade av polis, en olycka på bron över älven, så jag fick ta en liten krumelur för att ta mig till jobbet o blev 10 min sen.

Inte så mkt men med tvättdag *samt* att min fd brukare fortfarande var kvar har gjort att jag fick lov att stå o äta medan jag fixade veckans sallad. Vill hem så fort som möjligt när det är folk där, blir trångt o besvärligt att jobba. Hennes man hade sagt att han skulle ringa till min Gube också, för att fråga om han kan hjälpa honom med en balkongdörr (hoppas jag så att han inte ska hjälpa till med hela den fuktskadade söderväggen!!!)…min Gube är inte särskilt intresserad kan jag berätta. Han jobbar ju redan 9 h-dagar o så blir det 2½ h resväg/dag på det. Just när jag sagt hej då ropande hon att "Du kan väl hälsa Guben att han kan slå en signal till NN"…det torde han *inte* göra om jag känner honom! Om de anser att jag är skyldig tid så kan de väl bara säga det o fråga när jag kan ställa upp?! Men jag vågar inte fråga för då får hon nog för sig att jag *är* skyldig tid…ujuj, vilket dilemma! Tungan ute

Nu har jag nervilningar även i vänster arm…det har jag aldrig haft förut. Ringde sjukgymnasten för att kunna få komma tidigare o fick en ny tid…hela 1 v tidigare…dvs 3 v från nu. Jag är desperat så jag ska testa en i grannsamhället som de påstår är bra…vet inte om han manipulerar men är han knuten till FK o därmed billigare än mina "ordinarie extra män" så ska jag ge honom en chans. Ischias igår + inatt, sov 2 h, lättare att säga var det *inte* gör ont på mig just nu.

Annars är det bara bra, mkt att göra men snösmältningen har kommit igång ordentligt. Man kan se hur snön smälter ihop o det rinner vatten överallt. Lite mer frön ska neri jorden o till helgen tänker jag köra igång växthuset för i år om natt-tempen håller sig hyfsat.

Smet hem utan barn, Guben hämtar upp dem, nu dusch o sedan fåtölj…el middag om fam hunnit hem. Ha en fin kväll allahopa! Kyss

Toyan
0

God middag.

Hann inte in i morse, härligt väder med sol och svag vind.

Mina hundar var också morgontrötta Shigne, bra när man är ledig.

Vad du än bestämmer dig för efter jobbet Elpida så ha det så trevligt.

Toppen att du får många beställningar abbis.

Tuvan..då blev det inte mycket sömn för dig. Nyfiken på vad det är för salva som är effektiv mot klåda, eller är det hemligt?

Mina hundar var inte förtjusta i att klippa klor heller Ians men tiken fann sig morvilligt i det efter lite om och men. Hanhunden fick fixa det hos veterinären.

Låter som om ni har rena högsommarvärmen szirius, glad för att vi har en fin försommardag här.

Hoppas du hade en skön promenad mayolica.

Ha en fin kväll allihopaKyss

szirius
0

#8 kan man minst säga…just nu : 27 grader….

shigne
0

Fy så orättvist szirius!!! Här snöar det lite smått och är +0,4 just nu.

Inlägget är låst för nya kommentarer