Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1326 ggr
shigne
0

Pratbubbla 5 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Det fortsätter att snöa idag igen - och ska tydligen göra det hela helgen. Nån liten sketen minusgrad just nu!

Jo, jag är lite grinig och trött på vintern just nu!

Men okej; skitväder = pysselväder - så en ska väl inte klaga för mycket!

Kramar till er alla och hoppas ni får en bra dag!

p.s.

igår morse såg det ut så här hos mig - och just nu är det ännu värre! Rynkar på näsan

abbis
0

Godermorgon

Lördag och blåsigt värre …

Igår hände en rolig grej jag senare la ut på facebook…vilken respons det blev..Kul att få så många som gillar "krukmakeri hemjord" Glad.

Detta skrev jag på FB

Nu ska jag berätta VARFÖR man ska handla hos dom små butikerna..Idag var jag inne hos ROSENBERGS i Kristinehamn där jag igår köpte stift till en häftpistol.Det visade sig att dom stiftet jag köpt inte funkade till det jag skulle ha dom till därför tänkte jag köpa en ny häftpistol..Nr1 Jag fick låna Rosenbergs egen pistol för att prova om den funkade Nr 2 Dom kom över till min butik då jag inte kunde komma ifrån med häftklammer som dom snabbt skickat efter samt 2 pistoler att välja på. Nr 3 JAG FICK LÄMNA TILLBAKA dom häftklamrarna som jag köpte till min gamla häftpistol som jag dessutom tagit av och brutit förpackningen …SNACKA OM SERVICE..VILKEN stor kedja skulle tagit sig denna tid och dessutom tagit varor i retur som va använt av!!! STOR eloge till dom !

Igår gjorde jag 105 noragummor som sen monterades ihop 3 & 3..Idag ska assietterna fixas bottnar på och sen blev det lite lock gjorda..Hoppas jag ska hinna klä om några sitsar oxå.Det gick ju fortare nu.he he

Snö Shigne ..bläääää !

ha en härlig lördag

kraaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

szirius
0

Hej hej, tittar in en snabbis bara. Fick migrän igår, inge kul alls, har knappt sovit o känner mig superlåg på alla sätt, nu är det mkt igen i luften som gnager….

Vi ska på barnkalas idag men känner mig inte precis laddad…samtidigt vill jag ut bland folk o fä lite.

Maken har jobbat nonstop i 2 dygn, han sover några ynka timmar nu innan det är dags för jobb igen och är inte heller på nåt topphumör precis.

Lillkillens gips borttaget, nu ska han ta det lugnt 3 veckor tills ståltråden ska opereras ut…han är tapper men döless, han får ju inte vara med på gympan, vilket är det värsta straff han kan vara med om.

Tja, lördag…var är det goda lördagshumöret månntro?

#1 blåser gärna 10 plusgrader från oss, så vi hamnar på 20 härFlört Vi har en ovanligt het vår!Förvånad

#2 Underbart med vänlighet.

Tuva-Lena
0

Go'morron alla ni väderbitna!

Fy farao säger jag också shigne, även om jag slapp snön. Den tinade bort nu på morgonen men vicken vår? Det är ju vinterväder än!

Mådde pyton igår. Vet inte om det är av medicinerna eller vad det kan vara, men illamående och dålig i magen som attan. Har nog ätit nåt jag inte tål för idag är jag röd på kroppen igen. Händerna däremot har läkt ihop så fint.

Var tvungen att åka in till stan igår ändå. Min vana trogen så "glömmer" jag allt som skapar obehag, så även deklarationen. Det blev alltså till att åka in och lämna den i brådrasket, ändå en dag för sent.Tyst

Skall försöka komma igång med att måla om skåpdörrarna i köket idag - om orken är med mig. Är väldigt trött och hängig av den här allergin..

TRist med all snön shigne, förstår att du tappar luften lite men som sagt, att pyssla md händerna inomhus såna dagar brukar lätta upp sinnet.Kyss

Ja det ska va småföretagare till det abbis - vi håller ihop, eller hur?Kyss

Hörde ni om företagaren i Umeå som hade mist sin lilla dotter i cancer och gått sjukskriven p g a saknaden och sorgen - men nu blivit utförsäkrad? Han får alltså inte sjukpeng för den andra halvan han behöver för sig själv, trots att han jobbar halvtid i sitt företag samtidigt? Hans fru däramot, som är anställd i ett annat företag, får halv sjukpenning för den tid hon är hemma. Det är företagarvillkor i Sverige det, där varenda arb lös kotte uppmanas att starta eget!Rynkar på näsan

Hoppas att din migrän blir bättre under dagen Szirius! kan det ha med värmen att göra? Sååå varmt den här årstiden är nästan "onaturligt" eller hur? Krya på dig!Kyss

Nu ska jag ta mig en regnprommis så att livsandarna vaknar igen..

Ha det gottast!

Man kan ju alltid försöka..Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

LottaO
0

Hej på er. Fick en puss av maken i morse och undrade varför han var tvungen att väcka mig när jag för en gångs skull kunde sova på morgonen. Men klockan var 8.45. Jag hade sovit i 9,5 timme… Vi skulle iväg en timme senare (bollibompa - fotbollslek för småbarn). Idag har en åttaårig epok gått i graven här hemma. Jag skruvade bort skötbordet. Det blev lite luftigare! Här är det kallt och blåsigt, men mer normalkallt, ingen snö, inga minusgrader - fy shigne. Vad skönt det är med service och omtanke, abbis! Tuvan! Låter tufft! Hoppas du kommer underfund med vad det är som gör att kroppen inte mår bra. Skönt att händerna är bättre iaf. Handikappande att inte kunna använda dem ordentligt. Szirius. Ge varandra en ordentlig kram! Det brukar i alla fall kännas lite bättre. Hoppas huvuvärken går över snart. Förresten kände jag dina höfter häromdagen. Jag la mina händer under din rumpa upp mot ryggen. (du liggande på rygg) Kändes som om din vänstersida var helt låst. Försökte mjuka upp lite. Vet inte om du märkt det… Toyan! Hej. Ha en skön helg! Hoppas Elpida har det kul i Göteborg!

Dansa kan man alltid göra!

gummimamma
0

Go kväll!

Här har vädret varit riktigt vårfint, men med kalla vindar. Följde med gubben på fm till grannstaden, Kristianstad, när han skulle handla lite saker han inte kunde hitta här i stan. Passade på att hoppa runt med mina kryckor i ett par klädaffärer, och hittade en sommarklänning och ett par tights. Jag börjar få riktigt bra fart på mina kryckor och orkar hoppa runt med dem riktigt bra! Vi passade på och åt lunch på en asiatisk restaurang, med buffe bestående av en massa olika grytor, friterat, sushi, grönsaker och frukt. Åt nog aningen för mycket, men skulle velat äta ännu mer! Det var ju så gott…

På eftermiddagen har jag pulat lite i trädgården, det lilla jag kan pula där. Mest går jag runt och tittar. Men det är så mycket jag skulle vilja göra där! Som sälskap har jag haft andparet Andersson idag igen. De kommer dagligen nu, och vill ha bröd av mig. Även sparvarna har lärt sig att jag delar ut bröd, om de tjattrar lite extra åt mig. Så det är livat runt mig i trädgården. Även på kärleksfronten är det livat i trädgården. Paret Andersson använder dammen som sin privata kärleksnäste och fiskarna är lika kärleksfulla nere i vattnet. Snart blir det yngel… Småfåglarna har fullt upp med att samla bomaterial och fjärilarna svärmar runt varandra. Det är kärlek i luften!

gummimamma
0

Passade på att fotografera lite. Det klarar jag av i alla fall…

gummimamma
0

En till vårbild…

gummimamma
0

Och en sista…

Ians
0

Tjillevipp på er!

Har jobbat mkt de senaste dagarna så jag har inte orkat eller hunnit vara inne. Men ser att ni sköter er Flörtnär jag kollar igenom trådarna.

Fina bilder gummimamman. Själv bjuder jag oxå på en bild av min favorit i naturen just nu.

För mig står den för överlevnad, under vilka förhållande som helst! Stolt står den o lyser gul o vacker på de mest omöjliga ställen, näst intill resistent för utrotning! En naturens överlevar drottning absoluta!

Inte ens en asfalterad väg bekommer den…vill den växa där så gör den det Utan att fråga om lov Flört

Påminner mig om Er damer, här inne. Starka, egensinniga o överlevare, i sin bästa form! Dvs kvinnokraft när den är som bäst Puss på pannan till er alla!

Elpida
0

God kväller! Vilka fina bilder i tråden! Har ont i precis hela kroppen, och då återstår den tuffaste biten för mig. Men någonstans ska jag väl hitta energi till det med, bara jag sätter koreografin!!!! Slutar kl 18 kmorgon, sen återstår tre timmars bilkörning hem. Tänker inte lyfta ett finger i onödan tills mitt Zumbapass på tisdag efter detta!!!! Jag sänder varma tankar till er allihop och hoppas det lättar med allergier o krämpor, små gipsarmar…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus