Etikettövrigt
Läst 1066 ggr
shigne
2012-05-11, 08:22

Pratbubbla 11 maj

Gomorron alla goa!

Idag skiner solen, fast det är utlovat ett ruskväder med massor av regn.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva - det händer så mycket runt omkring mig just nu.

Tankarna går till så många här inne.

Sänder er alla en kram och önskar det allra bästa för er!

LottaO
2012-05-11, 08:30

Hej shigne och ni andra Kram till dig! Dubbelbubbel idag, här kommer mitt: Hej på er! Känns som en bra dag idag. Min mamma är hemma med lilleman och jag och dottern ska på utvecklingssamtal i eftermiddag. Hon har så lätt för sig och trivs bra så detbrukar vara trevliga samtal. Jag. Skulle bara vilja att de ger henne lite utmaning så hon inte tröttnar. Igår glömde jag bilen på jobbet. Mamma hämtade barnen (maken är i huvudstaden) och jag tog bussen hem (vilket jag brukar när jag inte hämtar barnen). Men efter som stortjejen går och lilleman är hemma så behövde jag ju inte bilen på morgonen så jag tog bussen i morse också. Fredag idag! Hoppas på lite soffmys med familjen. Sverige-ryssland är ju alltid en klassiker. Ha det myyyysigt! Ah, väder. Duggregn och +15!

Dansa kan man alltid göra!
Elpida
2012-05-11, 08:40

Hej hej!

Här är oxå gråväder men det är inte så värst kallt ute. Luktade ljuvligt på cykelturen till jobbet. Gästinstruktör ikväll på ett 90-minuters zumbapass, hoppas på att få en massagetid under dagen…

Soffhäng här oxå ikväll, ska bli ljuvligt!

Stor kram till er alla

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tuva-Lena
2012-05-11, 10:24

Go'morron shigne och alla ni andra som droppar in allt eftersom!

Guuud va det har regnat men som tur var passerade nog det mesta inatt. Var uppehåll imorse men nu duggar det lite lätt. Huvudsaken att det inte vräker ner i alla fall.Glad Vårvarmt dessutom vilket innebär ca 8 nu på morgonen.

Mer cortison plus fick göra allergitestet igår - går mot rätt håll med andra ord - bortsett från att jag inte vill äta mer cortison som jag blir sjuk av. Skall försöka "fuska i" mig rätt dos på nåt sätt istället.Tyst

Helt slut efter gårdagen i stan men kollade i alla fall Let's dance igår kväll. Jättetrevligt program!Tungan ute Annars har jag bara 1.an 2.an och fyran här nere och på ettan är det UR, på 2.an är det djupsinnigheter för det mesta, som gör en deppig och på fyran BARA hockey hela kvällarna! Tur att jag har min gamla video här så jag kan titta på gamla galna komediserier istället. En om dan räcker, sen sover man gott.Tungan ute

Ska försöka göra nåt vettigt idag, kanske måla luckorna som jag har satsat inför de senaste veckorna.. annars säger jga som shigne på FB: "Idag ska jag inte göra nånting, precis som igår , fast då blev jag inte riktigt färdig.." Bra va? Skrattande

Hörde just en stressforskare på nyheterna igår, som berättade att det är inte stressen i sig som är farlig för oss, det är bristen på tid för att återhämta oss. Till o med skolbarn i 10 årsåldern känner samma sak, just p g a att de har för många aktiviteter vid sidan om skolan. Dom får aldrig någon tid över för återhämtning. Kroppen går på högvarv hela tiden och i upplever det som tress, men det är som sagt brist på återhämtning som saknas - kvalitetstid för kroppen, inte bara sinnet, råder det stor brist på med andra ord. (Änglarna kan inte fixa allt åt oss, vi måste använda vårt sunda fönuft också. Det handlar om samarbete.)

Puss o kram till er alla och ha en riktigt fin dag allihop!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
mayolica
2012-05-11, 11:06

Godmorgon

Höll nyss på att skriva men det försvanFörvånadså jag gör ett nytt försök. Det spöregnar ute ,och jag sitter i sängen o försöker vakna till på "riktigt" bli hemma i huvet Skrattandeoch kunna röra mej, har värk o är stel när jag vaknar. givetvis knackade det på dörren när jag tror att jag ska få vakna till i lugn o roTungan ute

Ska packa och åka till Karlstad i eftermiddag. Var på väg att åka förra helgen,men av någon anledning kom jag inte iväg. Jag trodde att det var kurs förra helgen,men datumet var ändrat och det hade jag missat att skriva upp o kom inte ihågOskyldig Något gjorde att jag inte kunde åka,jag tror att någon i andevärlden stoppade mej(spännandeFlört) Någon något avledde mina tankar hela dagen när jag skulle göra mej iordning o packa ihop,kom av mej hela tiden och gjorde allt annat utom att fokusera på att åka bortFörvånad När jag äntligen var klar med allt gick det inte att köpa biljett,då var det krångel med sj-sidan på nätetSkrikandes jag hade ca 35 min på mej att köpa biljett på nätet och gå ner till stan o hämta ut biljetten på Västkiosken det brukar kunna ta flera minuter bara att få biljetterna och kan vara kö en fredag eftermiddag,sen skulle jag hinna därifrån till bussenObestämd När jag äntligen kom in och skulle köpa biljetten hade jag mindre än tio minuter på mej att fixa allt detta, det skulle jag inte hinna. Sen fanns det ingen mer förbindelse som funkade eftersom jag bor på en halvö i världens ände. Att få skjuts till närmaste Tåg-station en fredagkväll är inte att tänka på,min son ringde runt o frågade flera personer. Försökte låna en bil som jag hade fått lånat om den varit funktionsduglig och gått igenom besiktningen. Så klart att jag skulle stanna hemma Flört

~ mayolica ~
[
2012-05-11, 11:48

Godmiddag!

Jag pratade om ett stilla skönt vårregn igår. Det skulle jag inte gjort. För det gick över till ett ilsket störtregn som varade hela dagen och kvällen. Nu tycks regnet vara borta med det blåser. Det är alltså ingen idé att ta paraply med sig ut.

Ska iväg snart på stan och köpa axelvaddar. I morgon ska jag på fest och har köpt en ursnygg långblus men jag tycker att den behöver lyftas upp i axlarna.

Jaha, nu ska jag inte sitta här och hänga längre. Dags att sätta fart Tungan ute

Ha en trevlig fredag Flört

Toyan
2012-05-11, 11:58

God förmiddag.

Ser en liten flik blå himmel, hoppas det blir mer. Igår em och kväll blåste det kraftigt och regnet öste ner.

I morgon har vi ett årligen återkommande jippo med massor av olika aktiviteter så jag hoppas på att det åtminstone inte regnar hela dagen.

Vilken härlig bild shigne, instämmer heltSkrattande

#1 Skönt att ha mamma som tar hand om lilleman och mysigt för dom båda att umgås.

#2 Full fart på dig Elpida, skönt för trötta muskler med massage.

Ledig idag och ska ha tvättstugan, ska åka till köpcentret senare idag och i kväll ska jag göra en kolakaka i långpanna.

Clary..allt gott till er allaKyss

Tuvan..hur mår du idag? och Mamsen med sitt onda och Ians.. hur går det med ditt knä ?Tänker på er allihopa och sänder krya-på-hälsningarKyss

Toyan
2012-05-11, 12:06

Hej Tuvan, där är du ju.. håller tummarna att det går åt rätt håll med läkningen och hela digKyss

Mayolica, visst är det fantastiskt..andevärlden vetGladkrya på digKyss

Kram på er!!

mayolica
2012-05-11, 12:57

Så typiskt att datorn stängdes av,men jag lyckades i allafall göra ett inlägg här i trådenTungan ute

Tuvan hoppas du snart mår bättre. Kyss Jag tror att det stämmer, att bristen på tid att återhämta sej gör större skada än själva stressen.

Tack för all stöttning i empati jag fått av er alla och tack MaMaMade för den gulliga nallen Kyss

önskar alla en bra helg.

~ mayolica ~
Ians
2012-05-11, 17:44

Tackar som frågar Toyan. Det går bättre o bättre med mitt knä! Tyvärr läker de lååångsamt men di läker! Tillslut har doktorn lovat.

Aldrig blir det som det var, men jag nöjer mig med funktionellt!

Som yngste sonen sa redan när jag gjorde det…"Hade du varit fotbollsspelare mamma så hade karriären varit över Nu!"

Så viss inskränkning i livet blir det efter DET ramlet. Men det kan jag leva med.

Här har vi haft regn väder under dagen….men det gör inte mig nått! Man sover så gott när det är uselt väder ute. Gör ju 3 nätter på raken nu natt 1 är avklarad bara 2 kvar!

Ha det gott alla goingar här inne tänker på Er alla ofta!

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
abbis
2012-05-11, 19:23

Hej hej

Här regnar det så in i baljan…Men det är bättre det kommer nu än i morgon..Det har lovats tidvis uppheåll och 0,5mm som mest imorn..Hoppas inte denna aktivitet regnar bort den oxå..Obestämd.

Glaserar och glaserar..3/4 delar i ugnen är beställt så nu är det tempo..300 liter ska fyllas..

Ska be om lite kylbalsam på ryggeländet ikväll .Massagen blir det bara värre avRynkar på näsan.

Var hos tandläkaren i morse och denna gången tyckte jag att jag fick valuta för pengarna.Tungan ute.5 plåtar genomgång av tandstatus.En rejäl tandstens borttagning både med krok och laser,,jihaaaa..Huvet höll på att lossna.bara sprutade blod sen och munnen känns som ett öppet sår.Kommer vara lite öm i tandköttet ett tag som hon sa..ÖM är bara förnamnet..

ha en goo fredagkväll

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
MaMaMade
2012-05-11, 20:09

Godafton!

Helknäckt igår o halvknäckt idag, dock en lugn dag på jobbet. Kurs för min dam o jag kom 40 min i förtid vilket gav mig 3½ h i ensamhet i lght. Fuskmoppade golven o dammtorkade, fixade lunch, sedan dusch när hon kom hem o packning samt skjuts till hembyn.

Ländryggen är inte med, ömmar o knäpper i kotorna, lätt ischiasvarning när jag sitter ner, "skulderkotorna" är också ömma. Tur att käre Guben övertalade mig att behålla tiden hos sjukgymnasten på måndag!

Nu bankar skallen allt mer så jag ska fixa en balja te o sätta mig framför den andra Dumburken, dejta lite med Spike o drömma om min trädgård (2 kg jordärtskockor á 178 kr är på väg - *HURREY*)! Hittade så mkt spännande igårkväll så det kommer att bli ett hiskeligt grävande både nu i vår o till hösten! Vad sägs om blåbärstry, Saskatoon, åkerbärshallon… Skrattande

Sköt om er go´vänner o ha en skön fredagskväll! Kyss

Upp till toppen