Annons:
Etikettövrigt
Läst 1438 ggr
shigne
5/13/12, 8:55 AM

Morgonbubblare 13 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Här skiner solen - jag hoppas på en dag med mycket friskt luft och härliga promenader!

Lite kaffe i magen och strax första promenaden. Lovar mig själv att njuta så mycket jag kan av just här och nu!

Önskar alla det bästa!

kram

Annons:
Tuva-Lena
5/13/12, 10:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go'morron shigne och alla ni andra söndagsfirare!

Här lyser solen, tro't eller ej, och jag har precis druckit kaffet på verandan. Blåser kallt förstås men vinden kommer från nordväst, ni vet den där magiska, mörka vinden som man skall tillbe när man vill bli kvitt saker som irriterar..? Vet ni väl..?Skrattande ha ha.. jo, den ligger på som attan så man får klä sig rejält om vill umgås med den s a s..Flört och det vill man ju.

Skall fortsätta med gården idag och flytta lite felplacerade blommor, dra ogräs förstås och lyssna på fåglarna. Vet ni, på natten får jag ha öronpropp på ena örat för att inte behöva blanda mig i deras tjatter, vid tre, fyra är det full rulle utanför fönstret..Tyst

Igår morse vaknade jag av känslan att; "Här finns jag" och kände mig så tillfreds att jag inte minns när jag kände så sist. Mitt häxiga namn "Månskugga" valde jag med andra ord inte av en slump, fast det är först nu jag förstår varför.Oskyldig

Ta plats och gör det du vill utan att skada andra, är mitt dagens råd till er alla! (.. och mig själv.)Flört

Kram och ha en fin dag allihop!

Gudinnan Artemis, mångudinnan..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
5/13/12, 10:13 AM
#2

God morgon shigne och alla som kommer.

Solsken här också, svag vind och 10 plus, härligt, man piggnar till efter 3 dagars regnandeGlad

Har inga direkta planer för dagen, ska fundera lite på vad som kan vara kul att göra i sommar, förutom dom veckor som är planerade.

Önskar er en fin dag och hoppas att solen lyser på er ocksåKyss

abbis
5/13/12, 11:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God förmiddag Månskugga och alla andra här inne

Idag är det ont o stelt ..ska försöka ett pass i verkstan i eftermiddag när det blivit rörligare..Har ju 13 stolar som ska bli klara..och lite annat att göra idag..Måste bara fixa lite annat först..

Solen skiner i K-H å det är lite surt att bara vara inne..Tungan ute

Men saker och ting fixar sig inte själv..

Så här börjar stolarna ta form!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
5/13/12, 1:54 PM
#4

Godeftermiddag på er Shigne Månskugga Toyan och Abbis

Vilken himla tjusig stol Abbis, hur har du fäst tyget? sitter det i dynan, svårt att se.

Här är det vackert väder och så himla skönt efter allt regnande, men det är kallt i vinden. Ska skrapa, måla och grunda så jag kommer i kapp. Inte lätt på en sluttningstomt. Fytifasen vad jag lider uppe på höjden. Liten fegis jag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MaMaMade
5/13/12, 1:56 PM
#5

G´dagens!

Tog en slappardag igår jag…det blåste så hiskeligt kallt ute då. Det blåser idag med men känns lite varmare, solen tittar fram lite mer.

Vi har sjåat i trädgården i ett par h så nu känns det i axlar o händer. Töserna har varit så duktiga och klippt ner spireahäcken vid garageinfarten o samlat ihop gren o kvist. De får 20 kr/h (är jag snål?) och vi har räknat ut att om de jobbar lite varje dag som vi kommer hem tidigt/är lediga fram tom söndag, kommer de att ha ha tjänat ihop 100 kr/var.

Snart kommer Guben hem från tankning av bil samt en sväng till hundpensionatet för att boka in Tassen veckan vi åker ner till Dalom. När han kommer blir det fikatime o jag hoppas kunna ta den ute i solhörnan.

Nästa helg tar vi hem grävmaskinen så då blir det stor omflyttning av bärbuskar o skalning av gräsmatta där jag ska ha mina nya odlingsbäddar, det blir spännande! (Ingen som behöver 8 sträckmeter rosenhallon?) Vi måste fixa till hundhuset också så att kycklingarna kommer att trivas! Glad

Nu kom Guben, jag har fått både rygg- o huvudmassage av flickorna så nu ska jag fixa lite fika (dubbla Dumle-kakor till töserna för massagen). Ha en fortsatt fin söndag allahopa! Kyss

Ians
5/13/12, 2:38 PM
#6

Hejsan Tjejer!

Önskar er alla en underbar söndag!

Annons:
abbis
5/13/12, 4:07 PM
#7

#4 Det är häftat fram på ramen från undersidan tätt tätt med häftor.sen har jag bara vikt tillbaka det..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

gummimamma
5/13/12, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vilken fin stol, abbis! Tänk, vad lite färg och ny tyg kan trolla!!!

Jag har irrat runt med mina kryckor lite i trädgården, och kollat på allt som borde göras. Kunde inte låta bli att rensa lite ogräs här o där, men det är inte lätt när man inte får stödja sig på ena foten. Sedan tog jag kameran och fotograferade mina vänner fåglarna och lite annat fint i trädgården. Andparet Andersson tyckte det var ypperlig tillfälle att vara lite romantiska i dammen när jag stod där med kameran i högsta hugg!

gummimamma
5/13/12, 5:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Den här lilla krabaten kallar jag för Punkaren, för kan brukar resa upp de översta fjädrarna på huvudet, som en tuppkam, när han kommer och tigger mat.

gummimamma
5/13/12, 5:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Syrenen blommar snart!!!

Pagan
5/13/12, 5:55 PM
#11

Blev himla effektfullt AbbisGlad

Du har en underbar trädgård G mamma

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
5/13/12, 10:31 PM
#12

Skitläcker stol abbis! Va du kan!Förvånad KLiar i fingrarna på mig också.. vet du vad jag skulle vilja se dessutom på den stolen? Jo, en liten ryggdyna, en enkel smal en som fyller ut ryggstödet på bredden. Kanske fästa den med band som hänger ner från den överliggande "pinnen"? Sätts enkelt fast med kardborreband.. svart den också, eller varför inte knalligt röd?Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

MaMaMade
5/13/12, 11:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ja just det…snygga stolar…skulle jag ju säga men jag glömmer allt när det står 2 töser o hänger över mig o frågar i kör när jag har haft datorn färdigt! *Helläckra* är de!

Blommande syrener…här har min vita syren iaf knopp…bladen alltså! Förvånad

Har lite måndags-ångest, kanske mest för att min dams svärdotter har sovit över o sussar när jag kommer dit imorgon. Inte så lätt att vara tyst i köket (gästrummet ligger alldeles bredvid o är utan dörr. Men imorgon måste jag för att hinna med morgonsysslorna + dusch innan vi ska iväg till osteopaten.

Jag ska få följa med henne in för att se vad en sådan gör, gulligt av min dam tycker jag! Skulle ha fått hennes tid om det inte var för att jag inte har råd med 700 kr just nu…ännu gulligare av henne! Glad

Sedan blir det lunch på stan o därefter underhållning o fika som mitt jobb ordnat för sina kunder. Kostar såklart, hela 75 kr…som tur är får jag igen det bara jag tar kvitto.

Suss på er o dröm härliga drömmar! Ha en fin måndag också, hinner knappast in imorgon! Kyss

Annons:
Upp till toppen
Annons: