Annons:
Etikettövrigt
Läst 1096 ggr
shigne
2012-05-19 07:01

Godmorgon 19 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon alla!

Här skiner solen och det ser ut att bli en fin dag!

Redan uppe och på G - idag åker jag till grannkommunen för att besikta bilen! Annars blir det körförbud den 1 juni och jag hade tur som fick en tid på en gång. Har visst varit strejk på Bilprovningen, så det är väldigt snålt om tider!

Vet ni vad? Jag kan springa! Förvånad Jag är superlycklig just nu - löparsträckorna blir längre och längre! Snart börjar jag nog känna att det är skönt att springa också, inte bara den där äckliga blodsmaken i munnen och med ben som väger bly!

Önskar er alla en fin dag - är rädd om Er!

Annons:
Clary
2012-05-19 07:29
#1

God morgon Shigne och alla andra.

En underbar sol skiner här också, satt i morgonrocken och drack mitt morgonkaffe, helt underbart.

Bebben har återhämtat sig från operationen, läkarna nöjda med hans framsteg men vi kan inte blåsa faran över än då vi inte vet om levern tagit skada. Vi njuter av honom till tusen, i morgon får vi rå om honom hela dan.

Måndag opererar jag första ögat, blandade känslor inför det.

Vill också tacka er raringar som tänkt på oss Kyss Nåt som vi verkligen fått lära oss under alla turer är vilka som bryr sig och är våra äkta vänner, stöd har kommit från helt oväntat håll och vissa försvinner…..

Önskar er alla en härlig lördag så bekymmersfri som möjligt.

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Toyan
2012-05-19 08:05
#2

God morgon shigne, Clary och alla som kommer.

Solsken här också och vindstilla

Vad duktig du är shigne som kämpat/kämpar med rökstopp och motion,snart försvinner det jobbiga och du kan bara njutaGlad

#1 Clary..vad roligt att se dig och jag gläds med er över dom positiva nyheterna. Härligt att höra att ni får rå om bebben, puss på honom och kramar och allt gott till hela familjenKyssGlad

Lycka till på måndag Clary:

" I nöden prövas vännen" Ett sant ordspråk.

I eftermiddag ska jag på födelsedagsuppvaktning till nybliven pensionär.

Ha en fin dag allihopaKyss

Pagan
2012-05-19 09:06
#3

Godmorgon

vad härligt att komma in och läsa om allt positivt Ni upplever. Det är en underbar lördag detta. Jag ska fortsätta skrapa och måla fasaden.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2012-05-19 10:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Go'morron shigne och alla ni andra morgonpigga!

Här lyser inte solen men jag tror den står där bakom molnskärmen och funderar lite hit o dit just nu..

Visst kan du springa shigne, det är bara att låta benen röra sig lite snabbare än då man går. Kan låta "krångligt" förstås, men om man kopplar bort hjärnan så brukar ryggmärgen sköta resten.Skrattande Heja på, du slår nya rekord för var dag som går!

I nöden prövas vännen heter det, och sedan finns det dom som alltid befinner sig i nödläge också - då drar man öronen åt sig lite. För egen del så verkar det som att jag alltid råkar ut för energivampyrer, som trots det betraktar sig som "mina vänner" men då fallerar ordspråket en aning.

Underbart att höra glada nyheter om den lille Clary! Håller tummarna för att han piggnar till och att allt har gått bra efter op:en!Kyss

Du skrapar fasader du Pagan och jag skrapar köksluckor. Nu jädrar i den ska det bli fint hos oss, eller hur? KÖpte mer tapeter igår, på rea nu också, svart/vita som ska få bli en fondvägg.Tungan ute Borde måla om huset jag också, har ju tagit framsidan, men så var det tre andra sidor också och huset är i 2 1/2 plan…Tyst JOdå, anden är stark, men se det är köttet som sviker..och plånboken.

Ha bästa dagen allihop! Sex grader varmt ute för en halvtimme sen, var tog våren vägen..? fast liite grönt är det allt i träden..Glad

Kram kram från Tuvan!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

MaMaMade
2012-05-19 11:50
#5

G´dagens!

Orken tröt lagom till iFokus igår, hann slänga in ett par frågor om kycklingar på "Lantdjur iFokus" innan jag däckade.

Var i stada hela dagen, Sonen åkte med o det var kul…mindre kul att han köpte en snygg skjorta för 500 kr o när vi kom hem upptäckte vi en stor reva i den. Han ska byta idag då han åkt ner för att vara på "Kulturnatta".

Fick mig en amerikansk bärhäggmispel, även kallad Saskatoon, som enligt uppgift får goda, ätliga bär åt mandel/blåbärshållet. Har hittat stället med den billigaste markduken (varför finns det bara på 1½ m bredd?!?!?!) o förutom det en värmelampa samt vattenautomat till kycklingarna. Blir så att vi åker upp o hämtar dem imorgon, tyvärr är säljaren borta, hade velat träffa henne för hon verkar mkt trevlig. Ville gärna se hennes andra djur också men… Ska be att få 1 l foder med mig, strö kan vi få av Kusin Bonden till jag kan köpa i stan på måndag.

Har burit ut alla plantor i växthuset o töserna klipper gammla kvistar av buskar o perenner. Guben kom nyss hem från macken där han fixat ett nytt avgassystem till sin bil så att vi kan köra den imorgon. Nu blir det lunch o sedan ska vi städa hundhuset o fixa till ena halvan (till att börja med) till "bebbarna".

Heja shigne! Springa…nej tack…men kantänka mig att det är en kick när man kommit igång.

Clary: upplyftande nyheter - *hurrey*! Fortsätter naturligtvis att önska den lille hälsa o välgång - allt gott till er! Har samma erfarenheter när det gäller vänner…man märker vilka som är de sanna vännerna, helt klart! *Kram*!

O Pagan o Tuvan fixar o donar de med…ni är så duktiga…hoppas att vår ork räcker till huset också innan vintern är här igen! Visst får vi se bilder sedan?

Nu kom Guben…ha en bra dag allahopa! Kyss

szirius
2012-05-19 12:06
#6

Tittar bara in en snabbis, alltid härligt att läsa om era framsteg.

CLARY - ni har verkligen funnits- och finns - i mångas tankar här inneKyss. Underbart att höra att op gick bra!

Kaffe lät gott….det får bli ute i solen…vi väntar på att få tag på makens farmor o farfar, de svarar inte, vi hade ju bestämt att vi skulle hälsa på idag men man måste ringa och påminna några gångerFlört. Antagligen hör de inte telefonenFlört eller så är de ute på vift. Två superpiggisar, båda över 80 år Glad, endast minnet som börjar svika lite…

Ha en bra lördag!

Annons:
abbis
2012-05-19 21:03
#7

Härligt med positiva saker …

Så en annna törs väl knappt skriva här..he he

Kom hem från butiken för en liten stund sen..tempo tempo idag.

Har hunnit sätta upp gardiner för 2 av dom stora skyltfönstrena pga av att solen ligger på där..hittade gardiner på IKEA för 149 paret med jätte läckra träd och fåglar svarta på vit botten..Hade svarta järnstänger som blivit över frå Nora..Sen blev det fönsterlampor i dom fönstren..riktigt "hemtrrevligt" som sambon uttryckte sig Flört

Har oxå hunnit dreja 45 assietter och även svarva av bottnarna på dessa idag..dom ska glaseras på måndag och gå med i en råbränning ..Så här snabb har jag nog aldrig vatt men nu är det tempo tempo som gäller..

Caféet har hitills kostat i material 3500:- ..tycker jag är rätt lagom..

Nu väntar jag på räkmackor till kvälls mat sen blir det sängen för imorgon måste vi bli klara med allt till caféet..Ska skura i alla köksskåp så allt porslin kan ställas på plats..bl.a

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
2012-05-19 21:10
#8

Hmm ja just det, före och efterbilder, ska se vad jag kan åstadkomma MaMa. Helt slut i armar och axlar. tar styggt att skrapa. Hatar höjder och med en sluttningstomt så är det ju tamejtusan inte plant nånstans. Jo på baksidan, där kan jag t.o.m. stå på bocken. Så där blev jag ju klar förstTungan ute Huset var ju helvitt tidigare, nu kan jag ju förstå vitsen med det, slippa pilleriet och vita foder. Var ute på Beckers hemsida och "färglade" huset. Såg ut som en sommarstuga i nästan alla färger tyckte jag. men ljust grått med vita knutar såg kanonfint ut. Så det är så det ska bli. man kan lägga in rum inomhus också och provmåla. Lite småkuligt.Glad

Rabatter runt hela kåken så det har varit en del jobb med att flytta och gräva nya rabatter lite tillfälligt, vet inte riktigt vad som kommer upp och var det ska få bo sedan, så det blir en del vel hit & dit. Har ju källare och då vill jag inte ha all denna jord intill grunden. Dränering lär kosta runt 130000:- det där med rotavdrag har ju bara lönat sig för hantverkaren har jag märkt. De tar ju dubbla timkostnaden nu jämfört med för 3-4år sedan.Rynkar på näsan

De tycks ha haft nippran på lökar här också, ploppar upp lite här å där i gräsmattan och i planteringar, blir ett jäkla meck att flytta på. Ja ja en lider ju inte av sysselsättningsproblem direkt. Tur jag jobbade över mån - ons så jag fick en extra "ledig" dag att "pyssla"Cool

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
2012-05-20 09:08
#9

#1 Clary, så underbart roligt att se dig!!! Tänker på er och tänker även på synen jag hade av maken din som lekte med bebisen

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: