Annons:
Etikettövrigt
Läst 2724 ggr
shigne
2012-05-28 07:12

Morgonbubbel 28 maj

Gomorron! Lite mulen här i Karlstad idag….

Idag blir det provtagning för sambon och ska se om det finns nån som kan hjälpa mig lägga om min psoriasis som har blossat upp. Sen blir det att fortsätta kika efter boende.

Tänker på dina små kycklingar MaMa - så trist och ledsamt! *kram*

Jag hoppas ni alla har det så gott ni kan! kram

Annons:
MaMaMade
2012-05-28 08:05
#1

Morrn!

Lite låg idag…o snubig. Men gjort är gjort o det kunde lika gärna ha varit räven… Sonen utsjuk, töserna inte allför pigga men har åkt till skolan, får se om jag blir hemringd idag. Borde nog ha haft Minstan hemma men det är svårt att veta om det är blåst-snuva el riktigt förkylning, får också tid att ordna för ev vikarie till onsdagen om så blir.

Håll tummarna för mig är ni snälla. Har mailat på en flock Åsbo-hönor med tupp som finns i Ö-vik. En tjej skulle komma o titta på dem men jag hoppas att hon inte dyker upp/inte vill ha dem. Bra pris o hyfsat nära till…vuxna djur dessutom, så vi får hemägg i sommar om jag kan knipa dem. De är svenska urhöns som kan härledas ända tillbaka till vikingatiden, "kusiner" till mina islänningar således. *Hoppas, hoppas, hoppas*!

Håller tummarna för bra provsvar o att du får hjälp med psoriasisen shigne! Hoppas att ni får en härlig tid därnere!

Nä, bäst att äta upp o göra sig klar för att åka till jobbet. Ha en fin dag allahopa! Kyss

Ians
2012-05-28 09:28
#2

Godmorgon / Godnatt Glad

Ja vi är några som sköter om Sverige medans ni andra sover…och vi skall sova Nu!

Håller tummarna för provsvaren och för att psoriasis såren blir omlagda Shigne!

Och för att Mama får sina höns när nu "räven" var framme o trampade runt bland di andra!

Önskar Er alla en bra dag nu går jag o vovven o lutar oss ett par timmar…innan natt 2/2 står för dörren!

Kram på Er!

Tuva-Lena
2012-05-28 09:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'morron shigne och ni andra!

Sååå trist med de små kycklingarna Mama! Fyy, livet är hårt, speciellt för dem som knappt har påbörjat det än och som inte fick nåt ..Gråter Håller tummarna för att du får köpa Ö-vikshönsen istället!Kyss

Låter som du redan är hemmastadd i din nya hemstad shigne, trist med psoriasisen bara, hoppas att du får till det också så att du kan njuta av vistelsen där nere.Glad

De gör du rätt i Ians, ta dig en välbehövlig lur så tittar vi till Svedala under tiden. Kanske inte lika bra men viljan är det inget fel på.Skrattande Suss gott!

Apropå din psoriasis shigne, så har mina eksem också blommat upp igen på händerna, räckte allså inte med dom på kroppen längre utan nu är händerna på g med nya nässelutslag också. Fy va less jag är på det här! När jag tog allergitestet så "skulle man höra av sig efter tre fyra dagar..". Nu har det gått 2 1/2 vecka, och när jag ringde på VC förra veckan så "skulle läkaren ringa upp mig på fredag.." Tror ni att nån ringde? Nej, självklart inte. NU har jag ringt igen på morgonen.. Fick slut på cortisontabletterna i fredags så det är väl därför som det blommar upp med full styrka igen, antar jag..Obestämd

Nä, nu lockar utomhusvistelse med hundarna - nånting som alltid går efter planeringen i alla fall. Sedan ska jag sätta lite frön idag, är äntligen klar med omläggningen av landet och har fyllt på med ny jord från "dyngkasa'" - Och vilke jord! Rena rama blomjorden!FörvånadSedan satte jag några överblivna "pärer" i komposten, får se om det blir nåt av dom..Tungan ute

Kram till er alla!

Vänderot, en av dom växter ag ska ta vara på i sommar.. Igår plockade jag nässla och björk o svartvinbärsblad..Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2012-05-28 11:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag är så vimsig, går in o läser tråden o glömmer att skriva självOskyldig.

Här är det sol men ingen supervärme, det står att det ska bli regn, vi får väl se. Vi har röd dag idag så sonen är hemma från skolan, han bygger lego som vanligt. Och maken som jobbat natt sover såklart, han vaknar väl till om nån timme. Om det värmer på framåt eftermiddagen och regnmolnen håller sig borta så blir det nog en liten tur till stranden….

#mama- vilken otrolig otur med bebisarna då! Hoppas,hoppas att det ordnar sig med nyaKyss

# Sighne o Tuvis, blåser på era eksemKyss. Jag får sån här graviditetsklåda på magen vissa dagar och det gör mig ju toookig, så jag kan inte ens ana hur ni måste ha det…huu.

Bjuder på en kvällsbild från igår -det är bedårande här nu!Glad

Nä, undrar om jag ska unna mig en kopp kaffe kanske…

Elpida
2012-05-28 13:50
#5

God eftermiddag!

Fullt upp i helgen, trodde jag skulle få denna kvällen till mig själv men jag får köra ett zumbapass istället. Men visst, det är ju pengar in så…

Vår nya vd i företaget var och hälsade på i förmiddags för första gången på etableringen. Undertecknad stod för förberedelser. Han var rak och tydlig - det gillar jag. Kan inte vara lätt för honom att åka på Roadshow när det precis lagts ett varsel på 150 pers i bolaget…

Varmt och skönt ute, med det börjar fläkta lite och molnen smyger på. Det ryktas om kommande regndagar. Ett par dagar skulle nog inte skada eftersom det redan är så torrt ute.  Hoppas bara det hämtar upp sig till på fredag när vi ska ha jobbfest! Glad

Har läst i trådarna från helgen och beklagar kycklingbortgång och olösta konflikter. Ha det nu riktigt gott och sköt om er! Shigne och Tuvan, hoppas det löser sig med psoriasisen - låter verkligen inget roligt! Får se vad vi kan göra under vår lilla stund imorgon kväll!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

mayolica
2012-05-28 13:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej!

Här är det fortfarande soligt och jättevarmt ute som tur är fläktar det lite sköna vindar så det är skönt ute nu. När jag var nere på bryggan stod det plötsligt en ny stor restaurang där den måste ha öppnat när jag var i värmlandFörvånad ( på bilden) det ser väldigt fint o lyxigt ut ,men jag gillade inte energin där inneObestämd

Idag kom inkassobrevet med krav på omtapetsering  tillbaka,nu har dom som ursäkt att jag missade besiktningen(misstänker nästan att dom sa fel tid för att jäklas) Jag pratade med bolaget och frågade särskilt om det var något sådan anmärkning,nu skyller dom på varandra och missförstånd och en massa tramsSkrikandes

Shigne Lycka. till  Karlstad o prover och allt.

MaMa. tråkigt med kycklingarnaGråter hoppas det går bra med hönsen.

Tuvan  den vården vi har är rent skamligRynkar på näsan hoppas du får tag i något som hjälper.

Jag önskar alla en bra dag.

~ mayolica ~

Annons:
Toyan
2012-05-28 17:21
#7

God eftermiddag på er allihopa.

Snacka om temperaturskillnader, 26 grader igår, nu är det 12,8, jag fryyser.

Hoppas du fick hjälp med omläggning shigne.

#1 Mamsen, krya på er hela gänget och lycka till med hönsköpet.

#2 Hoppas du svit/ sover och hämtar kraft Ians, kram.

#3 Du Tuvan du får göra som jag brukar när jag får vänta och vänta på svar, ring och tjata tills dom får skavsår i öronenSkrattandeFlört Hoppas du fått både ny medicin och svar nu.

#4 Vackert szirius.

#5 Ha en bra zumbakväll Elpida.

#6 Ett sånt' jäkla bolag mayolica, hoppas det löser sig.

En fin kväll önskar jag er allaKyss

abbis
2012-05-28 18:26
#8

Go kväller

hann inte skriva i morse ..klev upp sent!

Otur med kycklingarna du haft Mama..Obestämd

Jobbit med eksemen ni har..Jag har väl tur som har det i facet och inte på händerna för hur skulle det fungera..

Idag är det sketakallt i Krshmn..Ingen som vill sitta ute o fika då inte..

Nu är snart Kga sålt hoppas vi ..men inget klart förren pengarna är betalda vilket inte är gjort ännu..Men på lördag kör hon igång..Vi ska tömma resterande av det hon inte tar över imorgonkväll och på onsdagkväll..Känns lite konstigtObestämd

Ni får ha en skön kväll.

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: