Annons:
Etikettövrigt
Läst 755 ggr
shigne
2012-06-08 07:28

Morgonbubbla 8 Juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Här fortsätter det med regn i luften och inte mer än knappa +10 - varmare än så verkar det inte bli just nu!

Jag hoppas innerligen att ni alla får en fin fredag och en riktigt härlig start på helgen!

Kramar i massor till Er alla!

Annons:
MaMaMade
2012-06-08 08:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Morrn!

*TGIF*! Tack o lov! Vill *sooovaaa*!

De sista dagarna har det varit lättare att säga var jag *inte* har haft ont än vice verse…har legat vaken 2 nätter med ont i fotleden, knät, fötterna, armbågarna etc…you name it, I have it!

Har flyttat ut min dam till stugan o det är en del nya arbetsuppgifter o nya rörelser o så lite förkylning o längre arbetsdagar på det. Vilken tur att jag bara jobbar nästa v o sedan får en semestervecka! Tackar hjärtinnerligast för det! Glad

Nu ska jag se till att överleva denna dagen, ber om en lugn o stilla arbetsdag med lite småplock o mkt matlagning! Inga lyft, ingen städning o *definitivt INTE* gräsklippning av 25 cm högt o blött gräs med en gammal taskig elklippare med tusen meter sladd att hålla reda på!!!

Måste tyvärr upp till samhället för att hämta hem Sonens dator från skolan då han lanat det sista dygnet. En "onödig" körning på 6 mil o 1 h ledighet åt skogen men det händer ju inte alltför ofta. Hade varit skönt om vi varit i fas med trädgårdsarbetet men den här våren har ju verkligen varit…*speciell*. Måste ha en massa klart till nästa helg då vi åker iväg på lördagmorgon, särskilt "ankhuset" då jag hämtar hem brahmorna på tisdag fm. (Bilder kommer!)

Nä, måste gå en sväng, magen tjorvar, förmodligen gick det bra med en Voltaren-kur men två bidde lite för mkt - mår tjyvens. Ha en fin dag allahopa!

Toyan
2012-06-08 08:22
#2

God morgon shigne, mamsen och alla som kommer.

Till Clary om du tittar in..allt gott till bebben och er allaKyss

Har vaknat till en härligt solig morgon, 12 plus.

Denna vecka är det ju skolavslutningarnas glada tid, för er som är/ska på examen önskar jag strålande solGlad

Idag blir det tvätt och annat pyssel och så förstås passa på att njuta av det vackra vädret.

Ha en fin dag och trevlig kvällKyss

Elpida
2012-06-08 08:51
#3

God morgon!

Idag är ingen vanlig dag för idag är det min lilla dotters födelsedag! Hon blev uppvaktad i morse med frukost på sängen och paket. Hon var supernöjd! I kväll ska hon få bestämma vad vi ska äta och sen ska jag köpa lite olika frukt och nötter å så ska vi ha myskväll. Tårta stod visst på önskelistan oxå men jag ska ju baka tills kalaset imorgon så det kanske får bli en köpebakelse istället Tyst.

Dagen börjar soligt, jag hoppas det håller i sig, lite blåsigt men det kan man ju ta. Flört

Mama, det låter verkligen inget vidare. Ska se om jag får till lite tid i helgen så kanske jag kan sätta mig och skicka lite healing, det verkar vara några som behöver. Är själv småförkyld och har minus på sovkontot så ikväll lär jag däcka i soffan…

Stor kram till er alla!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
2012-06-08 08:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

God morgon allihihopa

va kul med 2 fredagar denna vecka Tungan ute..blir ytterligare en helg..Nu får vi se om tempen ute går upp som dom lovat..

Hade fingäster igår i caféet ..Det va fastighetschef och kulturchef och 3 till som jag inte känner samt konstsmeden Örjan som flyttade till Nora för 2 år sen..Han vill tillbaka till Kristinehamn..VA KOOONSTIGT!

En tidningsartikel har han fått i Nora på 2 år..

Jag får min 8:e om någon vecka på ett år här..

Skillnad på omhändertagande..

Sen berättade Örjan lite om dom som tror dom styr o ställer i Nora bland kulturarbetarna och det är lika eländigt där borta fortfarande..Kommer man som ny och ÄR duktig DÅ är man ett hot för vissa..

Håller för fullt på med nattvardsporslinet till Kyrkan..blir så läckra ..om jag får skryta lite..

Ha nu en helt underbar fredag..

kramelilkram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2012-06-08 09:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Go'morron allihopa!

Fy shigne för kylan ni har! ja det är inte så varmt här heller men solen skiner och det höjer både temp och sinnelag några grader.

Pass upp Mama, så att du inte drar på dig reumatiska besvär med dina förkylningar, låter inte bra det där att du alltid går omkring med infektion i kroppen.Kyss

Stor födelsedagskramen till din fina dotter Pidan! Hoppas att hon, och ni andra, får en fin dag tillsammans!Glad

Bra förslag Toyan, njut av det fina vädret och ägna inte alltför mycket tid i tvätttugan!Kyss

Abbis, jag har inte fått en enda artikel i ortsblaskan på 25 år! Ändå ringde jag och berättade om mina nya terapier, som var väldigt ovanliga på den tiden det begav sig. När jag har annonserat har jag försökt att köpslå med dom också, men icke sa Nicke! S-teå ligger nästan sämst till, tror det var näst sist, i listan över företagarvänliga kommuner..Obestämd Nätet är nog lösningen, eller vad säger du shigne..?Flört

Kram till er alla trogna vänner denna fina fredag! Nu ska jag åka upp till stugan o kolla läget. Antar att gräset växt upp till taknocken vid det här laget.Tyst

(Platsen där trollen öppnat Spa..)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

mayolica
2012-06-08 10:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

God morgon

Solen skiner och det ser ut att vara fint väder ute.  Är inte sjuk längre men jag mår inte så bra,det händer jobbiga saker hela tiden o jag är trött o har värkGråter

Två av mina systrar skulle komma i eftermiddag och det känns inte så roligt just nu eftersom jag inte har orkat med att fixa i ordning med allt här hemma,det gör inte saken bättre att någon påpekar vad jag inte har gjortRynkar på näsan

#4 Så duktig du är Abbis. Jag ska säga till mina systrar att dom går och tittar på dina saker och tar en fika, jag tror att särskilt en av dom skulle vara mycket intresserad.

Ha en bra dag

en bild från värmland

~ mayolica ~

Annons:
Toyan
2012-06-08 11:13
#7

#6 Kram mayolicaKyss

LottaO
2012-06-08 13:07
#8

Hej alla!

Ja, abbis, riktigt skönt med en andra fredag :)

Grattis lilla stora dottern Elpida!

Trollspa, Tuvan. Dit vill jag åka! Fast helst med lite drakar också, så det finns värme.

Mamma och Mayolica, ta hand om er!

Toyan, Shigne!

Här är det nu 15 grader. Varmaste dagen på länge känns det (fast jag är inne…) Sonen är snorig och hängig, så jag är hemma idag. Har ju alltid hävdat att vi har väldigt friska barn. Men denna våren har vi varit hemma mycket med lillkillen. Magsjuka, feber, vattkoppor och nu host- och snorsjuka. Stortjej har klarat sig, utom en magsjuka i vintras.

Nu gick han och la sig. Ska nog passa på att göra detsamma. Kroppen behöver vila - eller så är jag bara lat.Cool

Ha en go helg alla!

Dansa kan man alltid göra!

[GunillaR]
2012-06-08 13:16
#9

God middag från Malmö Glad

Inte vet jag vart sommaren tog vägen. Idag regnar det men det har faktiskt blivit varmare så förhoppningsvis är det varmluft på väg.

Idag har jag börjat på en målning jag fått beställning på. Det är en kille som ville ha en spirituell målning på hans guide. Och faktiskt så fick jag fram en man som jag först såg som en "Gandalf"-lik figur. Men så fick jag nya bilder av honom och han är mycket yngre men innehar ändå så mycket visdom. Jag fick till och med ett namn - Shamalii.

Detta blir en målning där jag inte har mycket att säga till om, mycket spännande och mycket "pirr i magen" eftersom jag inte vet hur den kommer bli.

Så med tanke på vädret utanför, är detta ju perfekt att sitta inomhus och måla i Flört

Jag önskar alla en skön fredag - glöm inte att mysa Glad

# 6 - Mayolica, är detta en bild som du själv tagit? Mycket fin är den.

Elpida
2012-06-08 13:26
#10

#4 Vad snygga Abbis!!!

#6 Det låter som en neråtspiral Mayolica, men kom ihåg att det är DIG de ska hälsa på - inte din lägenhet! Hoppas det vänder för dig snart!

#8 Ja det är konstigt. Vi har oxå "skrutit" med hur friska våra barn är, och så har de varit hemma med förkylningar, halsont,  huvudvärk och diverse under vårenObestämd.

#9 De målningarna brukar bli dina bästa Gilla!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
2012-06-08 13:42
#11

# 10 - Fast jag är så nervös  Tyst

Måste ha en annan mer "given" att samtidigt jobba med, känner jag.

gummimamma
2012-06-08 16:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Grrrr, vad kyligt det kan vara trots att det ska vara sommar! Men inget ont, som inte har något gott med sig. Tack vare kylan har vi fortfarande fina syrenblommor kvar i buskarna. Vanligtvis har de blommat över långt innan skolavslutningen, Och nu kommer det några droppar regn, och det är mycket behövligt! Gubben grävde ute i trädgården igår, och hittade inte fukt ens på 1/2 meters djup! De senaste veckorna har väderleksrapporterna lovat lite regn varje dag, men knappt en droppe har hittat hit ändå.

Det är nog många som hade hoppats på lite mer värme just nu i helgen. Framför allt på Sweden Rockfestivalen, som pågår just nu. Jag bor bara någon mil från den och kan höra dunket därifrån. Jag är ingen "rockbrud", men har planer på att ta en sväng dit med gubben, för att kika på allt roligt folk där. Man skulle kunna tro att det är bara en massa fulla hårdrocks-ungdommar där, men det är väldigt blandat med folk. Både åldersmässigt och stilmässigt. Det finns allt från barnfamiljer till pensionärer, från hårdrockare till dansbandsälskare.

Visst är det knepigt att hantverk värderas så lågt?! Det är inte allt för ofta man får läsa om hantverkare i lokaltidningar o dyligt. Jag är med i en hantverksförening, som försöker hjälpa hantverkare att synas utåt. Men tidningarna vill inte göra några reportage om oss eller på något sätt hjälpa oss. Men vi har bl a fått ställa ut våra hantverk på sjukhuset, i snurrdörrarnas montrar (i entren). Men nu är det slut med det med. Någon har kommit på att "sjukhuset inte ska stötta någon enskild". Men det knepiga är, att de har köpt en massa konst för mycket stora summor från två konstnärer och satt ut på olika ställen på sjukhuset. Och montrarna som vi hade våra hantverk i står tomma och trista. Våra hantverk har inte kostat dem någonting när de stått där, och vi har bytt ut dem med jämna mellanrum för att få lite variation.

Vilket liv det är i buskarna ute i trädgården! Fågelungarna har visst flugit ut ur boet, och håller himla liv i vart enda buske. När jag matade gråsparvarna med brödsmulor, hoppade ungarna efter sina föräldrar och krävde att bli matade. Föräldrarna plockade upp smulor och matade sina telningar med dem, trots att ungarna själva skulle kunnat äta dem direkt från marken. Det är precis som hos oss människor - föräldrarna curlar sina barn alldeles för mycket!

MaMaMade
2012-06-08 16:52
#13

Himme!

Mår bättre nu, det värsta släppte framemot fm. Nässlor till soppa beställdes o det var skönt att få komma ut i friska luften. Har inte stressat med mina uppgifter direkt… Flört

Ganska så…*irriterad*…tar det i den låsta.

Nu dusch innan Guben kommer hem m töserna. Han ska göra pannkaka o efter middagen ska jag få massage av tjejerna - *hurrey*!

Ha en skön kväll allahopa!

Annons:
abbis
2012-06-08 19:15
#14

Tack Mayo det uppskattar jag..Flört

Stort Grattis till Lilltjejen ,elpida!och tack för berömmet Flört

Tidningar kan vara svårflörtade..Nerikes allehanda i Nora skrev varje år om mina bravader på tävlingar men ren reklam som vi får här gjorde dom inte.DÅ va jag ändå sambo med en av deras i 11 år..Men det va nog ännu värre för han vågade inte skriva nått för att folk inte skulle bli avundsjuka..Så det hjälpte inte att ha honom huset(han åkte ut senare)

Här i kristinehamn är det tvärtom Altt jag ber om skriver dom om..så det blir säkert en 9:e artikel när kalkarna är klara och ska levereras..

ÄLSKAR den här stan…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

MaMaMade
2012-06-08 22:12
#15

Snygga grejor…som vanligt alltså när det gäller abbis design!

szirius
2012-06-08 22:45
#16

Tittar in seent, efter en superlång dag.30 grader inne i stan var inte nån höjdare, men fick iaf mkt gjort.

Kan nästan skratta o hålla med både Elpida o Lotta: vi som brukar vara så ovanligt friska jämt, trots att alla runt om åker på influensor o magsjukor o förkylningar, har vi nu haft en riktig "sjukvinter" hela bunten här hemma!Obestämd

I morgon ska vi till svärfar o plocka körsbärTungan ute, stora mörkröda söta saker…kallas väl bigarråer tror jag…Oskyldig

Ha en bra kväll - några av er har kanske redan slocknat, jag skulle göra detsamma om jag bara la mig ner en sekund tror jagSkrattande

[GunillaR]
2012-06-08 23:32
#17

# 4 - Abbis!

Guuuuuu så fint du gör! Skrattande

abbis
2012-06-08 23:34
#18

#17 FlörtGlad

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: