Annons:
Etikettövrigt
Läst 3434 ggr
shigne
2012-06-07, 22:51

Djurspår

Dags att ta en annan kvällspromenad!

Ikväll har vi tydligen haft en "liten" nalle som traskat där vi brukar ta hundpromenaden.

Mätte spåren och kollade via IT - troligtvis en hane på ca 260 kg Förvånad

Eftersom det regnat som tusan inatt, så måste spåren vara rätt färska!

Visst är det lite läskigt, men rätt facinerande också..

Annons:
shigne
2012-06-07, 22:52

15 cm bred på framtassen och baktassens längd mätte vi till 24 cm - och det utan klor!

shigne
2012-06-07, 22:54

Å sista bilden som visar att han lungt och stilla traskat på "våran" väg!

Tuva-Lena
2012-06-08, 00:37

Wow shigne! Och det var ingen liten nalle heller!Förvånad 

Och tänk, samma morgon, d v s igår morse så fick jag se färsk björnspillning på stigen där vi brukar gå! Inte utan att man var lite extra uppmärksam på promenaden.. fast jag vet ju att det finns björn i markerna och säkert har den känt av oss tidigare utan att vi har märkt det. Min hund som har mycket jakt i sig var väldigt ivrig och då fick jag ju förklaringen till det. Han kände nog vittringen efter den. Härliga upplevelser, eller hur?Tungan ute

Här har jag en bild av en tass som vi stötte på ifjol, strax efter att nallarna lämnat idet, tror det var den 16:e april..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

shigne
2012-06-08, 07:19

Åh Tuva! Det var heller ingen liten nalle…

Har du en hund som visar sig ivrig, trots att det luktar nalle i markerna - då har du en modig hund du!

MaMaMade
2012-06-08, 07:47

Spanade ivrigt när vi var ute en kväll efter en av våra vanligtvis frekventerade "nallevägar" men inga spår…än iaf.

Stor bit det där Tuvan!

Elpida
2012-06-08, 09:25

Oooh, lite kittligt i magen måste det väl ändå vara Tyst

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Tuva-Lena
2012-06-08, 10:07

#¤ Ja han visar aldrig någon rädsla oavsett vad eller vem som dyker upp i skogarna - ändå är han ju egentligen riphund!Skrattande

Tror att nallarna har dragit långt in till skogs Mama. Dom vill inte vistas bland oss tvåbeningar om dom inte behöver så att säga. Såg en korp med en jättestor köttbit i näbben häromdagen när jag gick på samma stig. Kankse björnen som har lagt ner nåt byte i närheten - finns gott om älg där.

Ja visst är det kittligt Pidan, men det är ju det man är ute efter..!Skrattande Lite av skräckblandad förtjusning skulle man kunna kalla det. Samtidigt som man vill springa därifrån så går man ivrigt vidare bara för att få uppleva det man är mest rädd för.Tungan ute

Höstlämning, också vid en plats där jag ofta går och att nalle gillar bär visste vi ju redan.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

frodig
2012-06-08, 11:36

Skrattande wow vilka spår Shigne och Tuva-Lena!!

Jag ska vistas en del i björnrika trakter i sommar, och gissar att jag får björnfrossa om jag skulle se skymten av en nalle Foten i munnenTyst.

gummimamma
2012-06-08, 14:54

Huu! De där vännerna är aningen större än mina vänner - änder, gråsparvar och igelkottar.

LottaO
2012-06-08, 15:04

Så häftigt! Fast jag skulle inte bilja möta en. Jag nöjer mig med att va gift med en…

Dansa kan man alltid göra!

Toyan
2012-06-08, 19:14

Vi ska vara glada att dom vilda djuren finns, men kulle inte heller vilja möta en björn eller en ilsken älg för den delen.

Både du och vovven är modiga TuvanCool

abbis
2012-06-08, 19:18

Oh fy vale…Jag som undviker skogen för knott och mygg …men BJÖRN skulle jag nog dö om jag stötte på…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Bybo
2012-06-11, 02:42

Jääälar så häftiga spår!! *gillar*

Annons:
Upp till toppen
Annons: