Annons:
Etikettövrigt
Läst 2198 ggr
shigne
2012-06-26, 08:25

Morgonbubbel 26 juni

Morrnmorrn!

Elpida´s dag idag! Härliga tjej - hoppas din dag blir helt underbar!

Solen skiner här idag igen, men enl. prognos blir det regn till helgen.

Första natten som gräsänka avklarad - sov som en stock och länge. Nu ska jag försöka få igång kroppen och se om jag kan göra lite nytta här hemma. Ibland är det tur att ha en morgontrött hund, får då hinner jag vakna till lite innan promenaden.

Ny regler har jag infört i det här huset fr.o.m idag;

• Nån nytta varje dag, så du till kvällen kan känna dig nöjd. Spelar ingen roll ifall den är liten eller stor - det är nöjdhets-känslan som räknas!
  • Ge min kreativa själ näring sp mycket jag hinner/orkar/kan
  • Gå och lägger mig när jag känner för det och stiger upp när det passar
  • Sluta läsa "skittidningar" - läsa böcker typ; "Hur man blir miljonär på 14 dagar" eller nått sånt Flört

Med andra ord - jag tänker njuta av min ensamhet i 190 knyck!

Ha en fin dag alla!

kram

Annons:
szirius
2012-06-26, 08:51

God morgon Sighne och alla andra som tittar in!Härliga punkter och underbart litet ordspråk!

Idag kommer "gubben" som ska slipa vårt vardagsrumsgolv, så ska vi bestämma tider, få veta priser etc. Sen rullar det förhoppningsvis igång snart! Först ska det tömmas helt såklart….

I morse hade sonen inte tid att vänta på att jag skulle fika klart o skjutsa honom till lägret, så han tog kickbikenSkrattande. Det betyder att han har kul därFlört. Han somnade som en stock när han kom hem igår em, klev upp och åt middag o gick o la sig igen. Han räknade själv ut att han sovit 13 h!

Bra med sportlägerTungan uteCool

Önskar er alla en fin tisdag.

Tuva-Lena
2012-06-26, 09:26

Go'morron shigne och Szirius! Och till er alla andra som tittar in senare!

Ingen sol här idag shigne, mulet men varmt o skönt. Nåt regn har vi inte sett till än heller, trots att man "lovade" litervis igår. Ha ha, en liter på rabatten skulle sitta fint just nu!Skrattande "Pärern" som jag har satt i "kasa" tittar upp redan också men lite regn skulle dom nog uppskatta..Obestämd

Hakar på din födelsedagsramsa shigne och önskar vår Elpida en jättefin dag! Idag ska du bli uppassad, kom ihåg det Pidan lilla! Cool

Blir avis på dig Sziriusan, mitt vardgasrumsgolv gjorde jag misstaget att olja in efter slipningen, och med två hundar som nöter på golvet så är det inte mycket kvar av den oljan inte, eller slipningen. Måste slipas om med andra ord..Tyst Nästa gång blir det lack.Cool

Själv åker jag in till stada idag och jobbar några timmar, och ikväll ska jag träffa mina "häxkollegor" några timmar. Blir jätteroligt! Dom är så goa!

Ha nu en fin dag allihopa och en extra kram till Elpida idag, så får ni andra nöja er med bara en.Kyss

"Sommarland" med bagarstugan i bakgrunden..Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
2012-06-26, 09:31

Godmorgon på Er!

Bra med de nya reglerna Shigne! Ta vara på Egentiden!

Szirius…hoppas di får ordning på golvet snabbt..så du kan bocka av det inför bebens födelse!

Här har solen tittat fram idag så det verkar som dagen skall bli bra här också! Redan 17 grader i skuggan! Inte illa de inte!

Ha de gott alla Goingar!

Ikväll är det healing kväll för hugade!

Pagan
2012-06-26, 09:45

ja här är det också soooolSkrattande gud så underbart. Låter som en god plan Shigne. Kanske ska jag leta rätt på "be så ska du få" blev lite inspirerad nu.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
2012-06-26, 09:53

Morn allihopa

Här är det lite hål i molnbanken .Vi ligger visst på skarven där..Glad

Nån neggo sa -ja nu när det är mer vatten i atmosfären pga av att polerna smälter blir det mer regn ..typ hela sommarenRynkar på näsan

Såg i tidningen igår att svenskarna flyr sverige..Rynkar på näsan

Har dålig arbetslust kan bero på att vi inte får upp tempot i butiken som JAG vill ha..eller att sambons rygg inte blir bättre..va vet jag .Nått stör mina vibbar!

Shigne..skulle oxå behöva en plan!

Kram på er och ha de så bra det går!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2012-06-26, 12:04

Vilken fin uteplats Tuvan!

funderar lite..har hört att man inte kan lacka golv som man en gång har oljat….stämmer det tro?

Blir inte lacken välldigt repig av hundklor också?

Annons:
mayolica
2012-06-26, 17:54

Hej här är det jättevarmt och soligt idag.

Jag tog med datorn upp till min dotters lägenhet,tänkte sitta här en liten stund så katten ska slippa vara ensam när hon är borta. Det är så pass nära mitt bredband räcker hit upp.

Ha det så trevligt på häxträffen Tuvan,det låter jättekul att träffa häxkollegor o Vilket mysigt ställe du har  Flört

Ha en bra kväll.

~ mayolica ~

LottaO
2012-06-26, 19:33

Godmorgon - eller jag tänkte i alla fall skriva i morse, men hann inte…

Då, där på tidig förmiddag, kändes det som en riktigt skön höstdag. 10-12 grader, lite blåsigt men när solen tittade fram så var det riktigt skönt i luften. Men nu är det inte början på oktober utan JUNI!!!!! Skrikandes Fast på lunchen var det helt ok med lite ljumare känsla. Och inget regn alls faktiskt.

Idag har min stora åttaåring åkt på övernattningsläger Förvånad Det är ju inte första gången hon sover borta, men så med massa barn har hon aldrig varit iväg. En natt och det är fritids som ordnar. Jättekul tycker jag!

Vilken bra lista shigne! Bara man håller sig till att vara nöjd med lite om det var det man klarade att göra den dagen!

Kul att han trivs så bra, sonen din! Fysisk aktivitet brukar vara bästa sömnmedicinen för alla! Borde kanske pröva det Obestämd

Vad fint ni har det Tuvan!

Maken har klippt gräset efter maten. Jag ska plocka lite, sedan blir det nog soffan ikväll! True Blood Säsong 5 startade här igår…

Dansa kan man alltid göra!

Pagan
2012-06-26, 20:45

låter inte troligt Ians, om du först inte avfettar det så lär nog inte lacken fastna. Och ja, det syns rätt bra med klor på ett lackat golv. Ett oljat kan man ju bättra på, ett lackat får du ju slipa av helt.

Sajtvärd Tarot

Elpida
2012-06-26, 20:46

God afton!

Idag har varit full sjå! Någon hjälp i köket blev det inte (jo förresten, min 17-åring hjälpte mig med tårtan), inte ens av min egen mor.. men jag är ju van! Maten blev iallafall god och tårtan smakade gott även om inte cheesecakedelen stelnade ordentligt.

Igår var jag hos kiropraktorn och rättade till höfterna, bröstryggen och ett revben. Han konstaterade, precis som resten av sjukgymnaster och naprapater att jag har reumatism. Han sa att jag skulle pusha på för att få en riktigt utredning så jag får den hjälp jag är berättigad till. Får väl ta tag i det efter sommaren… Smärtan börjar avta lite iallafall så det går åt rätt håll. Däremot konstaterade han att jag är vältränad så jag behövde inte komma tillbaka för någon extra träning och koll Cool. Han sa även att socker är ett big no no för reumatiker eftersom det spär på inflammationer i lederna så där får jag skärpa till mig nu. Godispåsen har jag ju skippat men det finns ju så mycket annat som är gott!Skäms Men, det var en bra spark i rumpan för mig!

Shigne, vad skönt att du fått sova ut!!!!!! Det behövde du verkligen! Har du bestämt dig förresten ang. op?

Szirius, det hade min lilltjej behövt. Snacka om att vara understimulerad (det har regnat konstant i 1 1/2 dygn…)

Tuvan, hoppas du har en superfin kväll med häxorna =)

Lotta, liten blir stor.. och åker på övernattningsläger!!! =)

De här smyckena fick jag av maken och barnen…. Det berättar en del om mig…Flört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

szirius
2012-06-26, 21:00

# 10 ååå så fina presenterGlad. Hittar man vita fjädrar betyder det att änglarna är i närheten brukar man ju säga - passar ju dig ypperligt då - du ÄR ju en ängel!GladKyss

Socker är ju inte bra för en enda människa…säkert skönt ändå att få en diagnos på värken?

Slipgubben konstaterade att det inte går att slipa golvetObestämd så det blir att köpa nytt. Det får bli klickergolv.Mer jobb men vad göra?

Det positiva med det hela är att vi lägger det ovanpå det gamla med en tunn skumgummimatta emellan, vilket kommer isolera bättre till vintern, så vi får varmare golv då-hurrayFlört

Man får se det braiga i allt,govännerTungan ute

Gissa vad jag gjort här på kvällskvisten? Fick ett ryck och bakade vetelängder, en med kanel o socker o en med mandelmassefyllning. Mums! Apropå socker då….OskyldigTyst

Elpida
2012-06-26, 21:04

Kyss#11 Tack sötis! Jag ska ju egentligen inte äta socker för IBS:en heller (eller för vikten…) och jag brukar kunna sköta mig någorlunda men under de seanste två veckorna har jag haft jättecravings…Skäms (Nej, jag är inte gravid Flört)

"Du har alltid två val"

Pagan
2012-06-27, 00:06

Det blir INTE mer jobb Sz - och du slipper slipdammet som kan ställa till det lång tid framöver. Du slipper lackdoften också - svårt att bo i huset då det är nylackat. Låter som en bra deal i mina öron.

Vackra grejer ElpidaGlad Låter som din Kiropraktor hade en del goda råd. nu är ju bara arbetet med att följa demTungan ute Glad att höra att det känns bättre iallafall.

Sajtvärd Tarot

Annons:
szirius
2012-06-27, 00:27

#13 låter bra detGlad Tack för det då universumFlört

Skrev i healingtråden om hälsporre, för det är vad jag fått den kallad för förut, men allt jag hittat om det nu när jag googlat är att hälsporre sitter UNDER foten…Obestämd

Jag har ett ben som sticker rakt ut från hälen, som en stor knöl liksom…och värken är där bak och uppåt , längts hälsenan när jag kliver på foten,eller rättare sagt inte när jag sätter i foten utan när jag rullar fram över foten. Har inte ont alls så länge jag inte går på foten eller "flexar" foten uppåt för mkt, då drar det ont bak, ner från hälen o upp en bit.

Kan möjligtvis vara inflammation i hälsenans fäste….Obestämd

Maken bara skakar på huvudet o undrar när jag ska lyssna på alla symptom jag får, att det är meningen att jag ska SLAPPNA AAAAV nu o " bara ligga o vara gravid de närmaste 2 månaderna".

gäääsp, tråkigt juFlörtOskyldig

Elpida
2012-06-27, 07:58

#14 Maken kanske… just denna gången faktiskt, har rätt Flört. Man får ta det lite lugnare när man är gravidGlad, så att man orkar var pigg även efteråt Flört.

"Du har alltid två val"

Pagan
2012-06-27, 23:41

Ja, att lacka kan ju betyda 2-3 lager med en stark lukt som man knappt kan andas i, 20 timmars torktid på det mellan varje - ja du har tur egentligen Sz

Funderar på din hälsporre, läste nyligen om det i hemmets journal, jobbarkompisen prenumererar, där stod att ökad vikt (don´t shut the massenger pleaseOskyldig) kan vara en orsak till problemet. Man ska tydligen trycka / spänna foten mot skenbenet så ofta det bara går för att avhjälpa problemet fortare - ska se om jag finner denna artikel

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: